Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319150

Topicstarter
Is het mogelijk dat contacten uit de smartphone op het werk vanzelf (zonder handeling) op een privé smartphone komen?

Beide telefoons zijn van een ander merk en type, hebben een ander telefoonnummer en een ander Google account.

Als dit mogelijk is welke instelling moet er dan aangepast worden om dit te voorkomen?

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 319150 op 01-11-2018 22:56 . Reden: Per ongeluk op enter gedrukt terwijl de vraag nog niet ingevuld was. ]

Beste antwoord (via Anoniem: 319150 op 02-11-2018 15:17)

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 23:35
Zonder handelingen?
Nee.
Om accounts ( contacten ) samen te voegen met die van een ander account en ook nog eens op een ander toestel gaat niet zomaar.

Daarvoor zijn zeer zeker bepaalde handelingen voor nodig.

Ongedaan maken en te voorkomen kan je door je werkgerelateerde google account van je prive toestel te verwijderen.
En deze nimmer meer te koppelen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat wordt lastig; op 1 van beide telefoons zal je het account van de andere moete kunnen koppelen. Afhankelijk van je werkgever en infra, hoeft dat niet zomaar te kunnen.

Je kan ook proberen om je contacten via je mailclient (liefst op vaste PC) te exporteren naar CSV of VCF en dan weer importeren op je prive-mailbox.

Hou er wel rekening mee dat als je privé-account gehackt wordt ofzo, dat dus de gegevens van je collega's ook meekomen; je mag zelf beslissen of dit een situatie is die je aan je werkgever wil uitleggen. Als je ook je klanten in je privé-account hebt staan, zit je helemaal klem want AVG etc.

Om helemaal zeker te zijn wat er mag & kan alsmede hoe & wanneer je moet melden dat data "gejat" is, zou ik me even vervoegen bij je leidinggevende, je ICT afdeling alsmede de clausule "verantwoordelijk gebruik ICT middelen".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oeps fout van mij, ik dacht dat ik dit topic had verwijderd.
Dit is het goede topic:
Contacten werk smartphone automatisch in privé smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Anoniem: 319150
Wanneer het om Android telefoons gaat (gezien de Google accounts?), is dit juist wél de goede plek, om je vraag te stellen.
Je kunt dan beter de startpost hier aanpassen, met de nodige info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 21:09

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 319150 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:53:
Is het mogelijk dat contacten uit de smartphone op het werk vanzelf (zonder handeling) op een privé smartphone komen?
Zie mijn reply hierboven; iets zal ooit gekoppeld zijn geweest. Heb je misschien je prive-nummer als "recovery verification" ingesteld voor je werk? Want dan kan er nog wel iets met delegation / federation aan de hand zijn. Of heb je een keer op een PC beide accounts tegelijk ingelogd gehad via de webbrowser of misschien in een mail-client en ergens een vinkje over het hoofd gezien?
Beide telefoons zijn van een ander merk en type, hebben een ander telefoonnummer en een ander Google account.
Dit doet weinig terzake; alsof iemand met een iPhone in Australie niet zou kunnen Whatsappen of anderszins communiceren met iemand in Peru met een Huawei.
Als dit mogelijk is welke instelling moet er dan aangepast worden om dit te voorkomen?
Geen idee; over welke smartphones hebben we het, zit er op tenminste 1 smartphone een MDM-achtige oplossing?

En, ook zoals hierboven: welk antwoord heb je van ICT al gekregen; neem aan dat zij misschien met enige tooling / logging zien of & waarom jouw beide smartphones met elkaar communiceren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Iemand vertelde me dit verhaal over zijn/haar werk- en privé smartphone.
Voor mijn gevoel klopte het "helemaal vanzelf" niet, vandaar dat ik het vroeg.
Ik zou inderdaad ook niet graag zien dat mijn privé telefoonnummer via werktelefoons "vanzelf" naar jan en alleman doorgestuurd wordt zonder mijn toestemming.

Ontzettend bedankt voor je antwoord MAX3400!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-04 23:35
Zonder handelingen?
Nee.
Om accounts ( contacten ) samen te voegen met die van een ander account en ook nog eens op een ander toestel gaat niet zomaar.

Daarvoor zijn zeer zeker bepaalde handelingen voor nodig.

Ongedaan maken en te voorkomen kan je door je werkgerelateerde google account van je prive toestel te verwijderen.
En deze nimmer meer te koppelen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:03

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 319150 wanneer er iets mis gegaan is met je topic is het de volgende keer handiger om het meteen aan te passen ipv. een nieuw topic te starten, dan blijft het voor iedereen helder en duidelijk.
Pagina: 1