Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 herkent harde schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• raiders
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:21
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe pc. Maar helaas laat Windows mijn harde schijf niet zien. Ik heb ook een SSD (SATA) en een M.2 SSD erin zitten. Die M.2 liet die eerst ook niet zien, maar die bleek gewoon offline te zijn. Via Windows disk management heb ik die dus toch online kunnen zetten.

Mijn HDD echter niet. Er is nergens een teken van leven, zelfs niet in de bios. Al zie ik gek genoeg mijn M.2 SSD ook niet in de bios...

Als ik naar device manager ga zie ik hem ook niet, I tried to turn it on and off, en de harde schijf zit wel geconnect met het moederbord.

Heeft iemand enig idee wat hier mis kan zijn?

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 15:42
Welk moederbord?

Op welke schijf is Windows geïnstalleerd? Schone installatie of van je vorige systeem?

• raiders
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 13:21
Uszka schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:44:
Welk moederbord?

Op welke schijf is Windows geïnstalleerd? Schone installatie of van je vorige systeem?
Het gaat om een MSI b85-g43. De SSD waar Windows op staat (die het al direct deed) en de harde schijf die het nu nog niet doet zijn direct over gezet. De SSD die ik eerst online moest zetten is nieuw.

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Uszka
Dus je hebt een ander systeem want het is verre van nieuw. Heb je een schone Windows installatie gedaan? Dat werkt wel het beste met een ander moederbord.

Bios geupdate naar de meest recente versie mits het bord daar nog niet van was voorzien.

De M2 zit op een adapter in een PCI-e slot? Welk slot?
Is het een NVME M2 of een SATA M2 ssd?

Heb je andere sata poorten geprobeerd met de hdd? SATA voedingskabel aangesloten op de hdd?

• Crossfire1987
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 23-06 13:51
Staat in je bios ACHI ingesteld ?

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:49
Genoemde moederbord heeft geen m.2 slot, enkel msata.

Msata jat een aansluiting van de rest, welke? Staat ergens in de handleiding maar ik ben net als jij te lui om het op te zoeken. ;)

• Uszka
rdejongjr schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:12:
Genoemde moederbord heeft geen m.2 slot, enkel msata.
Waar zit de mSATA op dat bord dan?

• Damic
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 07:12

Damic

Afwezig soms

@Uszka beter vraag is waar zit dat m2 slot? pricewatch: MSI B85-G43 edit ow je hebt dat al gevraagd :F

[Voor 10% gewijzigd door Damic op 01-11-2018 22:32]

Ik kan vanalles en nog wat maar niets te goei, klinkt bekent?? Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• rdejongjr
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13:49
Derp, ik heb ook stront in de ogen blijkbaar

• Dutchredgaming
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 23-06 21:46

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Staat het ook niet bij diskpart?

Open Command Prompt as Administrator en typ de volgende commando's:
code:
1
2
Diskpart
list disk

Disk 0 is waarschijnlijk je SSD (check de maximum geheugen)
Disk 1 is waarschijnlijk je HDD.

Wil je een screenshot van diskpart hier uploaden?

[Voor 13% gewijzigd door Dutchredgaming op 01-11-2018 23:08]

Review QNAP TS-230 NAS

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 07:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

In geval van twijfel: even opstarten vanaf LiveUSB. Welke doet er niet eens zoveel toe, zolang het niet exact dezelfde Windows install is. Ubuntu is een makkelijker gebruikelijke. Kijk eens wat je dan ziet. Als Ubuntu het ook niet detecteert heb je een hardwareprobleem. Kan Ubuntu het wel vinden en benaderen, dan heb je een softwareprobleem in Windows.

Soittakaa Paranoid!

• mrmrmr
  • Registratie: april 2007
  • Niet online
@raiders

Stop de SATA stekker van je hard disk in een andere SATA aansluiting op het moederbord.

Typisch is dat als een SATA M.2 SSD wordt aangeloten, een van de normale 6 SATA aansluitingen wordt uitgeschakeld. Als daar net je harde schijf op zet, dan doet een van de twee het niet (de M2. of SATA).

palimpsest

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True