Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Energiezuinige elektrische verwarming

Pagina: 1
Acties:

• Flappie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 21-06 11:07
Hoi allemaal,

Ik ben opzoek naar een elektrische verwarming voor in onze berging.
We hadden hier altijd een radiator hangen die op onze CV was aangesloten. Echter zit er ergens een lek in de leiding in de betonvloer waardoor we steeds water en druk op de leidingen verliezen.
Gelukkig zaten er 2 afsluitkranen in de kruipruimte voor deze verwarming waarmee ik de lekkage heb kunnen afsluiten.

Het is helaas niet mogelijk om een nieuwe leiding die kant op te krijgen. Ik heb me er bij neergelegd.
Nu is het niet direct noodzakelijk die ruimte altijd te verwarmen maar het kan er wel aardig koud worden dus ik ben eigenlijk op zoek naar een elektrische verwarming. Het liefst met een thermostaat erop die de temperatuur op en nabij de 15 graden kan houden.

Heeft er iemand ervaring met elektrische radiatoren? Je hebt tegenwoordig infrarood panelen, elektrische radiatoren en elektrische convectoren. Zijn er nog andere energiezuinige oplossingen?
Voor zo ver ik weet zijn elektrische radiatoren niet echt energiezuinig (COP van 1?)

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-06 19:46
Wil je het snel op temperatuur krijgen? Dan adviseer ik een 2kW werkplaatskacheltje. Wil je het op temperatuur houden? Dan kun je beter voor een olieradiator o.i.d. gaan. Waarom wil je het eigenlijk 15 graden in een berging hebben. 5 graden is toch genoeg? Je kunt die leidingen niet vervangen? Dit gaat serieus wat stroom kosten.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• SmoothTweaker
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:07
Is een petroleum kachel geen optie om het zo nu en dan te verwarmen?

Anders een tuin heater wellicht een optie?

[Voor 25% gewijzigd door SmoothTweaker op 01-11-2018 21:26]

• Lardman
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12:12

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• kleefding
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Of zoiets als je geen buitenunit wil.

https://www.klimate.nl/ma...co-zonder-buitenunit.html

• Speedy-Andre
  • Registratie: maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL-XA, Nokia 7 plus

En waar gaat de lucht dan heen?
Los van de absurde prijs valt deze af denk ik ;)

PVoutput Stookt met 2x Tosh Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016 Sinds 6-11-2018 5590Wp WU IALMER88

• kleefding
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:01
Speedy-Andre schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:05:
[...]

En waar gaat de lucht dan heen?
Los van de absurde prijs valt deze af denk ik ;)
De heeft een aan en afvoer naar buiten, niet goedkoop idd. (Deze kost wat minder)

https://www.heuts.nl/cool...YQFRC_5SEPDMaAtDdEALw_wcB

[Voor 24% gewijzigd door kleefding op 03-11-2018 08:48]

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21-06 19:46
Is er ook nog een verbinding/tussenmuur met een wel verwarmde ruimte? Je zou dan ook nog kunnen kiezen om hier een gat in te maken als hij niet dragend is. Het liefst wel naar een ruimte toe welke niet als leefruimte wordt gebruikt vanwege de koele lucht.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True