Vraag

• Ashrayy
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-04-2020
Mijn vraag:
- Ik heb dus sinds vorige maand heel veel problemen als het gaat om mijn videokaart/beeldschermen.
https://ibb.co/m5gFyL

Zoals je kunt zien is het beeld zeer pixelated en lijkt het alsof je dus iets hebt gesloopt zegmaar.

!!! OPLOSSING GEVONDEN !!!:
Ga in je BIOS opzoek naar de RC6 Render Standby optie en zet die uit.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Ik gebruik(te) NVIDIA Geforce Experience, MSI Afterburner, GPU Tweak2 en AI Suite 3

PC Specs:
- CPU: i7 7700k
- Mobo: Asus Rog Z270G
- Cooler: Corsair H100i v2
- GPU: Asus Rog Strix GTX 1060 6G OC
- GPU Driver: 416.43
- Ram: Corsair Vengeance LPX 8GB
- Psu: Corsair CX650M
- Monitoren: AOC G2460VQ (2x), aangesloten met DisplayPort

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Kabels zijn goed (aangesloten).
- Ik heb al mijn drivers opnieuw geïnstalleerd ZONDER GeForce Experience, met DDU.
- Ik weet wel dat als dit gebeurd dat ik het tijdelijk kan fixen door de resolutie te verlagen in de control panel
van Nvidia en weer naar 1080p75 te zetten.
- Ohja ook weet ik dat de videokaart iets had met de RGB. Die werkte niet bij startup en dat soort dingetjes.

Ik heb de videokaart dit jaar via Marktplaats gekocht en diegene had geen factuur... achteraf toch wat minder leuk. En dit jaar al 3x windows opnieuw geinstalleerd. Ik sta er wel een beetje voor open om windows opnieuw te installeren maar het liefst niet ;)

Maargoed zou iemand me wat advies kunnen geven/helpen om dit op te lossen? :)

~Ashray

[Voor 21% gewijzigd door Ashrayy op 02-12-2018 16:53. Reden: Oplossing gevonden]

Alle reacties

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 21:34

millman

6708Mhz @ -185c

Hoi, allereerst, welkom op t tweakers forum! Voor de volledigheid zou het fijn zijn om de specificaties van je gehele systeem te zetten in de topic start (TS), en ook te vertellen welke monitoren het zijn, en met welke aansluitingen je ze hebt aangesloten. Dan kunnen we de spcificaties van je beide monitoren zelf opzoeken.

zet een link naar een plaatje in [img][/img] tags, dan kunnen we direct er op klikken ;) (net getest, lijkt niet te werken?) Zet maar in [url] tags:

https://ibb.co/m5gFyL

Als je van output wisselt, verplaatst dit probleem zich naar de andere monitor? Heb je andere kabels om mee te testen? Het lijkt er op of een van de monitoren 'out of range' is, dus een te hoge refresh rate gevoed krijgt.
Sowieso geen GF xperience gebruiken, en zowel Afterburner, GPU Tweak en AI Suite 3 tegelijk gebruiken is vragen om problemen, maar zal hier (vermoedelijk) niet het probleem zijn. Ze zijn ook niet noodzakelijk, dus die tools voor nu verwijderen om e.e.a. uit te sluiten is aan te raden.

[Voor 50% gewijzigd door millman op 01-11-2018 22:29]

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat er niet iets automatisch aan als overscan of display stretch of iets dergelijks?

En zoals @millman aangeeft; heb je de monitoren al omgewisseld van kabel?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ashrayy
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-04-2020
@millman Hahaha thanks! Ik heb net ff ook alle specs erin gezet ;P
Ik heb volgens mij wel de DP kabels van port geswitched op mijn GPU en ik kreeg hetzelfde probleem maar niet meer op beide beeldschermen.
Ik heb geen andere displayport kabels in huis helaas, alleen deze twee die ik meekreeg met de monitoren.
En de refreshrate staat volgens de specificaties van de modellen netjes, 75Hz.
En ja de tools zijn allang weg hahah.

Ook merk ik wel dat ik HEEL vaak andere problemen heb... dat mijn monitoren aan willen gaan als de schermen in standby zijn gegaan. Mn linkerscherm (port1 op gpu) zegt dan vaak No Signal en de tweede springt aan maar dan zie je alleen de backlight van het scherm, er gebeurd dus niks...duuuuuss ja ehm shit :PP

@MAX3400
Overscan staat volgens mij uit, display stretch... waarschijnlijk ook. Scaling mode staat op Aspect Ratio en scaling wordt gedaan door de monitoren zelf en niet GPU. Ik had dit namelijk nooit eerder gehad en zat nooit aan de resolutiesettings van NVIDIA. Net mn monitoren gereset... deden het direct niet meer. Moest mn pc killen zegmaar. Dus idk waarom dat ineens was.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee