Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Advies aanschaf Lenovo Thinkpad T480

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RawVleugeltje
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 23-03 10:29
Ik heb een nieuwe computer nodig. Ik ga hem voornamelijk gebruiken voor mijn studie aan de Technische Universiteit. Daarvoor maak ik gebruik van de volgende programma's:
- MS Office
- Anaconda (python)
- Autocad (soms)
- ArcGIS
- MatLab
- Maple
- Adobe

Nu heb de volgende laptop samengesteld op lenovo.com:
Processor : Intel Core i5-8250U Processor (6MB Cache, maximaal 3,40 GHz)
Display : 14,0" FHD (1920 x 1080), IPS, ontspiegeld, 250nit
Memory : 8 GB DDR4 2400 MHz SODIMM
Graphic Card : Ingebouwde grafische functies
First Hard Drive : 256-GB SSD-station PCIe OPAL2.0 M.2 2280 (16 GT/s)
Display Panel : 14,0" FHD (1920x1080), PPS, geen touch, geen WWAN, 2D-camera, microfoon
Base : Grafische Intel UHD-kaart 620

Prijs: €1200,-

Ik graag een goede, stevige laptop die ook makkelijk mee te nemen is en waar ik een aantal jaar plezier van kan hebben.

Is dit een geschikt exemplaar? Ik twijfel over de processor, is een i5 voldoende? En over de ingebouwde grafische kaart.

Alle reacties

• Bram.K
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 22-06 16:20
https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/cnx97001 deze laptop is deze week in de aanbieding bij Dell. heeft een betere CPU (i58300h) en GTX1050 4gb grafische kaart. als je je aanmeld voor de student program van dell. (even googlen) krijg je boven op de aanbiedingsprijs nog 10% korting. dus komt dan op ongeveer 1100 uit. kan je nog voor 100 euro een goede hoes kopen!

• thunder7
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:06

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

De meeste technische universiteiten hebben een programma met laptops voor studenten. Voordeel daarvan is dat je bij storingen erg snel geholpen wordt en praat met een medewerker van de universiteit, niet met een callcenter in verweggistan die jouw probleem niets interesseert - niet te onderschatten als je de laptop voor je studie nodig hebt, lijkt me.

Plus dat je zeker weet dat alles wat je geacht wordt er mee te moeten doen er ook op werkt. En omdat universteiten die laptops in bulk inkopen, valt de prijs meestal ook wel mee.

Of een i5 genoeg is, hangt natuurlijk een beetje af of je bv. matlab af en toe gebruikt, of hele avonden zit te rekenen aan enorme bestanden.

[Voor 10% gewijzigd door thunder7 op 01-11-2018 19:50]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• sjenk
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-06 00:24
Bram.K schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:39:
https://www.dell.com/nl-n...s-15-9570-laptop/cnx97001 deze laptop is deze week in de aanbieding bij Dell. heeft een betere CPU (i58300h) en GTX1050 4gb grafische kaart. als je je aanmeld voor de student program van dell. (even googlen) krijg je boven op de aanbiedingsprijs nog 10% korting. dus komt dan op ongeveer 1100 uit. kan je nog voor 100 euro een goede hoes kopen!
Dit lijkt me een hele goede deal met studentenkorting. Ik gebruik zelf veel ArcGIS, afhankelijk van je gebruik zijn hiervoor vooral ram en de processor van belang. Opslag is ook aan te raden maar dat valt wellicht achteraf nog te upgraden.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True