Toon posts:

PC waar licht op gegamed gaat worden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-11-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is voor een vriend van mij, zijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe PC en zij vinden een snelle processor en genoeg geheugen het enige wat belangrijk is. Met het geld dat over was binnen het budget mocht hij een videokaart uitkiezen, zodat hij kon gamen, hij gaat eigenlijk alleen maar competitive shooters spelen als CS:GO, Fortnite en Overwatch op een 1080p 60Hz monitor, en ook soms Hurtworld. Zijn ouders willen gewoon een hele snelle PC die een tijdje meegaat, dus de CPU mag relatief gezien veel beter zijn dan de GPU.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen het 1080p 60Hz scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hele normale PC met zoals ik eerder zei een erg snelle processor en 16GB geheugen. Kast maakt niet heel veel uit omdat hij uit het zicht staat, maar gewoon het liefste wel een kast zonder window. Een Grote SSD van minimaal 500GB en dan ook nog een HDD van minimaal 2TB is goed. Voor de rest maakt het niet heel veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau maakt helemaal niks uit, net als de looks. het moet gewoon van de buitenkant een standaard PC worden die onder motorkap erg krachtig is.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Op een paar dingen valt zeker te besparen zoals de kast, maar geheugen, processor en opslag is het belangrijkst, wat betekent dat je ook een goede mobo nodig hebt. Voor de rest gewoon een iets goedkopere videokaart, als de RX570 of de 1050Ti, hun zoontje gamet namelijk nu op de integrated graphics van een hele oude PC. Ik heb zelf al iets samengesteld, ik wist alleen echt niet welke voeding ik moest kiezen, dus daarbij zou ik graag wat advies willen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 326,-€ 326,-
1ASRock B450 Pro4€ 86,-€ 86,-
1Gigabyte AORUS Radeon RX570 4G€ 179,95€ 179,95
1Seagate ST2000DM008, 2TB€ 58,90€ 58,90
1Fractal Design CORE 2300€ 42,99€ 42,99
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVGB€ 137,90€ 137,90
1Seasonic M12II Evo 620W€ 68,50€ 68,50
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 78,50€ 78,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 978,74

Heel erg bedankt!

[Voor 1% gewijzigd door Grijs op 01-11-2018 17:14. Reden: verkeerde lijstje er bij gezet.]

:)

Alle reacties

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-06 19:11
Snel is relatief, en hangt heel erg van de workload af.
Een PC voor youtube en word heeft aan een quadcore genoeg, 16GB RAM is dan ook redelijk veel.
Bij fotobewerking enzo heb je wel veel aan meer threads.
Weet je wat voor PC ze nu hebben? Als ze een 10 jaar oude dualcore hebben, is een R3 1200 ook al 'heel snel'.

• Grijs
Ik weet niet precies wat voor PC ze hebben, maar weet wel dat ie rond 9 jaar oud was en destijds €1500 kostte. Volgens mij doen ze ook wat zwaardere taken, en in Fortnite krijgt hij op lage resolutie en low setting ongeveer 20 fps. Ze willen ook lekker lang door kunnen met deze PC, vandaar dat hun budget relatief hoog is, en daarom vinden ze processor, geheugen en zo voort belangrijk, want wie weet wat er in de toekomst komt.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mogelijk dat ik voor mijn beurt praat maar dit is je zoveelste topic "voor een vriend"; maar het lijkt er niet echt op dat je zelf inzichtelijk krijgt wat je moet kopen?

Vandaag nog reageer je op je andere topic en daar heb je met een zwaardere GPU een 550W voeding inzitten. En als je vanochtend las, zit er ook maar 550W in een zwaarder systeem.
want wie weet wat er in de toekomst komt.
En dan moet er een hoog budget worden ingezet? Hoe meer er wordt uitgegeven, hoe sneller de afschrijving optreedt en hoe hoger het verlies als de PC over x jaar ingehaald is door nog sneller/goedkoper spul.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Grijs
@MAX3400 Veel mensen die ik ken weten helemaal niks van computers af maar willen er wel eentje, dus dan vragen ze mij :)

Ik ben nou eenmaal niet de beste in onderdelen uitzoeken, daarom vraag ik het hier altijd voor een soort check. Ik weet wel goed hoe ik hem in elkaar kan zetten.

het punt van het hoge budget was dat als je een duurdere processor hebt, je langer mee kan gaan. Kijk maar naar de standaard van nu en tien jaar geleden. Als jij zegt dat €1000 te hoog is, dan geloof ik je, maar zij zeiden rond de €1000, en ik heb geprobeerd iets van rond de €1000 te maken.

je hebt inderdaad wel gelijk over dat 'future-proof'. Wat zou jij aanraden?

[Voor 6% gewijzigd door Grijs op 01-11-2018 17:29]

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-06 19:11
Voor future-proofing kan je een hexacore nemen, maar zolang we niet weten wat ze precies gaan doen, zou ik geen 2700X aanraden.
Bovendien wordt AM4 tot 2020 ondersteunt, je kan ook later een nieuwe of tweedehands upgrade doen.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-06 13:20
We kunnen allemaal heel moeilijk doen en best bang for the buck enzo voor die paar procentpuntjes maar de TS wil gewoon een systeem die een jaar of 8 mee kan. Dat kan het systeem uit de ts prima. Het is een reterap ding waar je ook op 1080p prima op kunt gamen. Het zou helpen als we zouden weten wat de klant er exact mee gaat doen maar er is weinig mis met het systeem zoals beschreven :) imo.

Misschien dikke overkill, misschien ook niet. Maar acht jaar mee kunnen komen doet ie zeker.

[Voor 13% gewijzigd door spokje op 01-11-2018 18:16]

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-06 09:58
Lijstje ziet er goed uit,
Enkel kan ram naar de G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB (beter beschikbaar)

Ook is de voeding pure poep, in 2013 was ie al lichtelijk verouderd...
Neem dan liever een:Corsair RM550x (2018) of de BitFenix Formula Gold 550W

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• appie1983
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-01 18:17
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC€ 188,-€ 188,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 188,-

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:14

SomerenV

It's something!

GijsB911 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:27:
@MAX3400 Veel mensen die ik ken weten helemaal niks van computers af maar willen er wel eentje, dus dan vragen ze mij :)

Ik ben nou eenmaal niet de beste in onderdelen uitzoeken, daarom vraag ik het hier altijd voor een soort check. Ik weet wel goed hoe ik hem in elkaar kan zetten.

het punt van het hoge budget was dat als je een duurdere processor hebt, je langer mee kan gaan. Kijk maar naar de standaard van nu en tien jaar geleden. Als jij zegt dat €1000 te hoog is, dan geloof ik je, maar zij zeiden rond de €1000, en ik heb geprobeerd iets van rond de €1000 te maken.

je hebt inderdaad wel gelijk over dat 'future-proof'. Wat zou jij aanraden?
Een beetje offtopic maar waarom vragen al die vrienden dan niet zelf hier hoe en wat? Dit soort zaken uitzoeken met een middleman is het vaak net niet. Account aanmaken is zo gebeurd, vraag stellen op het forum op. Tig topic waarbij je een PC uitzoekt 'voor een vriend' staat nogal raar.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GijsB911 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:13:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is voor een vriend van mij, zijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe PC en zij vinden een snelle processor en genoeg geheugen het enige wat belangrijk is. Met het geld dat over was binnen het budget mocht hij een videokaart uitkiezen, zodat hij kon gamen, hij gaat eigenlijk alleen maar competitive shooters spelen als CS:GO, Fortnite en Overwatch op een 1080p 60Hz monitor, en ook soms Hurtworld. Zijn ouders willen gewoon een hele snelle PC die een tijdje meegaat, dus de CPU mag relatief gezien veel beter zijn dan de GPU.

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen het 1080p 60Hz scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een hele normale PC met zoals ik eerder zei een erg snelle processor en 16GB geheugen. Kast maakt niet heel veel uit omdat hij uit het zicht staat, maar gewoon het liefste wel een kast zonder window. Een Grote SSD van minimaal 500GB en dan ook nog een HDD van minimaal 2TB is goed. Voor de rest maakt het niet heel veel uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidsniveau maakt helemaal niks uit, net als de looks. het moet gewoon van de buitenkant een standaard PC worden die onder motorkap erg krachtig is.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?[i]
Op een paar dingen valt zeker te besparen zoals de kast, maar geheugen, processor en opslag is het belangrijkst, wat betekent dat je ook een goede mobo nodig hebt. Voor de rest gewoon een iets goedkopere videokaart, als de RX570 of de 1050Ti, hun zoontje gamet namelijk nu op de integrated graphics van een hele oude PC. Ik heb zelf al iets samengesteld, ik wist alleen echt niet welke voeding ik moest kiezen, dus daarbij zou ik graag wat advies willen:

Heel erg bedankt!
je zoekt een PC voor de ouders, en een videokaart voor je vriend. in dat geval zou ik een Ryzen 2400G build maken met 16GB 3000MT/s RAM. ik weet niet wat er overblijft, dus hoeveel je uit kan geven voor een videokaart

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 19:01
Ik zou een 9900K pakken want ja ze moeten wel 8 jaar lang kunen youtuben en mails checken.
Of gaan ze video's bewerken? Of foto's bewerken? Of 3D rendering?

Ik zou eerst even helder krijgen wat ze gaan doen want zo wordt het natuurlijk nooit een gepast advies. Ook handig om dit mee te nemen in je andere topics.

[Voor 8% gewijzigd door Randleman op 02-11-2018 08:54]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee