Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Server 2016 VPN setup probleem

Pagina: 1
Acties:

• alexwel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09-06 10:05
Ik probeer al een paar dagen een VPN server op te zetten op een nieuwe Windows Server 2016 Standard VPS van TransIP.
Dit met het doel om een netwerk side van een custom applicatie op deze VPS te laten draaien en met een VPN verbinding met de server te maken.

Ik heb de RRAS role toegevoegd en de configuratie stetup gedaan. Op het eind van de Routing and Remote Access setup geeft hij aan dat de RRAS service klaar is om gestart te worden, dan klik ik op OK om te starten. Vervolgens wordt de service gestart, en blijft een erg lange tijd (enkele uren) hangen op 'Please wait while the Routing and Remote Access Server finishes initilatization.

Vervolgens geeft hij de volgende melding:
An error occurred while trying to start the Remote Access Management service on **servername**. For more information about the error, see Event Viewer.
Als ik kijk naar de logs, zie ik de volgende waarschuwingen en errors:
A provide, WebAdministrationProvider, has been registered in the Windows Management Instrumentation namespace Root\WebAministration to use the LocalSystem account. This account ios privileged and the provider may cause a security violation if it does not correctly impersonate user requests.
Event provider GatewayHealthMonitorProvider attempted to register query "select" from MSFT_GatewayHealthEvent" whose target class "MSFT_GatewayHealthEvent" in ///./root/Microsoft/Windows/RemoteAccess/GatewayHealthMonitor namespace does not exist. The query will be ignored.
Deze geeft hij voor verschillende services, waaronder ook RAServerPSProvider en RAMgmtPSProvider.
Remote Access Connection Manager failed to start because the Protocol engine (IKEv2) failed to initialize. The call timed out while waiting to acquire the transaction lock.
Ik heb het nu al meerdere keren geprobeerd, ook al twee maal met een volledige nieuwe installatie van Server 2016 standard.

De server draait er geen andere rollen bij dan wat er standaard al in zit.

Ik kom er maar niet uit hoe ik hier nu verder mee moet. Kan iemand mij wellicht een oplossing hiervoor geven?

[Voor 5% gewijzigd door alexwel op 01-11-2018 17:19]

• alexwel
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09-06 10:05
Ik heb contact gehad met TransIP, nu hebben we eerst gemeten of er packet loss was en hoeveel CPU/mem er gebruikt werd, maar dat lag het niet aan.

Toen ik kwam met een BSOD welke ik ook al een paar keer heb gezien (driver power state failure), werd er door een medewerker aangegeven dat de Virtio netwerk adapter weleens problemen gaf op Windows servers.

Er is daarop een andere netwerk adapter (e1000 - Intel) toegewezen, en dit bleek alle problemen opgelost te hebben. Het was dus een incompatibiliteit van de netwerkadapter icm met Windows server.

• charlesmoore899
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 26-11-2018
Spammerdespam

[Voor 90% gewijzigd door F_J_K op 17-11-2018 11:08]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True