Toon posts:

reseller zijn

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf sinds enkele weken bezig met een eigen bedrijfje, meer voor de lol, want ik vind webdesign (vooral scripting) nou eenmaal fun en aangezien er mensen zijn die me ervoor willen betalen :) ik doe het na mijn werk dus ben er nie fulltime mee druk, maar dat terzijde.

Sommige bedrijven doen aan resellers, die dan extra geld krijgen voor het aanbrengen van een klant. Nou kende ik voorheen alleen widexs die dat deed, maar daar wil ik dus niks meer mee te maken hebben. Nu kreeg net een mailtje van een bedrijf e-volution sales...spam eigenlijk, maar was toch vrij nieuwsgierig...nu zeggen hun (zit een attachment bij de mail met grafiekjes, die uiterst gunstig eruit zien) dat ze minstens 2x zoveel uit betalen voor het aanbrengen van klanten dan widexs... maar op hun site staat dat ze pas sinds vandaag resellers aannemen...

vraag me sowieso af hoe ze aan mijn mail addy komen, maar kent iemand dit bedrijf? Betalen ze echt uit?

Kent iemand nog andere bedrijven die hogere bedragen uitbetalen ?

Dit is een tabelletje die bij de attachment zat:

[edit]tabelletje ziet er nie uit :), maar de prijzen zijn idd een heel stuk hoger dan die van widexs)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-05 13:05
Tja.. Kertje kijk eens op www.webhosters.nl :) hahaha

Nee, ik ken het bedrijf niet maar naar mijn mening kun je het beste in zee gaan met een bedrijf wat je al langer kent. Zoals je zelf zegt doe je het voor de lol waaruit ik kan concluderen dat geld minder belangerijk is. Mede daarom zou ik kiezen voor een constructie zoals bv WideXS (en vele andere)die bieden, jij ontvangt geld en hoeft niets te doen... als klanten probs hebben met hosting nemen ze contact op met hun helpdesk en niet met jou!

Voordat ik mijn eigen bak had was ik namelijk bij Bedrijvenweb.nl reseller via hun mainpakket. Dat leverde me uiteraard wel iets op maar ik was ook de helpdesk en/of tussenpersoon. Dus als bv de webserver plat lag dan moest ik dat gaan uitleggen/verantwoorden aan mijn klanten. Ik zou dus zeker kiezen voor een structuur waarbij je je kunt richten op je core business en je niet bezig hoeft te houden met helpdesk spelen....

[edit]
En het feit dat ze spammen zegt natuurlijk ook al genoeg over het bedrijf

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 20:29 schreef The Source het volgende:
Tja.. Kertje kijk eens op www.webhosters.nl :) hahaha

Nee, ik ken het bedrijf niet maar naar mijn mening kun je het beste in zee gaan met een bedrijf wat je al langer kent. Zoals je zelf zegt doe je het voor de lol waaruit ik kan concluderen dat geld minder belangerijk is. Mede daarom zou ik kiezen voor een constructie zoals bv WideXS (en vele andere)die bieden, jij ontvangt geld en hoeft niets te doen... als klanten probs hebben met hosting nemen ze contact op met hun helpdesk en niet met jou!

Voordat ik mijn eigen bak had was ik namelijk bij Bedrijvenweb.nl reseller via hun mainpakket. Dat leverde me uiteraard wel iets op maar ik was ook de helpdesk en/of tussenpersoon. Dus als bv de webserver plat lag dan moest ik dat gaan uitleggen/verantwoorden aan mijn klanten. Ik zou dus zeker kiezen voor een structuur waarbij je je kunt richten op je core business en je niet bezig hoeft te houden met helpdesk spelen....

[edit]
En het feit dat ze spammen zegt natuurlijk ook al genoeg over het bedrijf
ik had al op webosters.nl gekeken stond nix :)

nou, dat is het juist, ze zeggen op hun site "Bonus
Als reseller ontvang je tevens een bonus voor de aangebrachte klanten. Het is dus dat de reseller geen omkijk heeft naar de hosting en er ook nog is beter van wordt."

edit->
oja doe het voor de lol, maar ik heb iets van 3 klantjes nu en die heb ik allemaal een pakket bij een bedrijf laten nemen waar ik nu zelf zit, daar verdien ik niks aan, als ik een soortgelijk pakket bij e-volution neem krijg ik eenmalig 125 gulden en daarna elke maand 10 piek. dus dan had ik alleen al aan die 3 klantjes bijna 500 piek verdien met nix meer doen dan wat ik nu doe :)

• The Source
Qua netwerk maakt het niets uit... e-volution heeft zijn bak bij widexs staan.
[root@www bin]# traceroute www.e-volution.nl
traceroute to www.e-volution.nl (212.204.205.15), 30 hops max, 38 byte packets
1 x (x.x.x.x) 0.484 ms 0.449 ms 0.422 ms
2 core.router.trueserver.nl (213.239.128.1) 0.891 ms 0.580 ms 0.517 ms
3 ams-ix.widexs.net (193.148.15.118) 0.900 ms 0.982 ms 0.971 ms
4 so4-0.hfd1.widexs.net (212.204.214.161) 1.622 ms 1.747 ms 1.810 ms
5 e-volution.nl (212.204.205.15) 2.295 ms 2.622 ms 2.424 ms
Maar ligt het aan mij of klopt er niets aan hun specs van het netwerk ( http://www.e-volution.nl/specs.php )
100 Mbit op Level3
100 Mbit op GTS/Ebone
100 Mbit op KPNQwest
1 Gbit op Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX)
100 Mbit op GlobalCrossing (Binnenkort)
Samen goed voor een 1.4 Gbit verbinding.
Dat lijkt op het Trueserverlijstje... Ik meen niet dat WideXS precies hetzelfde had liggen >:) Dus ze liegen dat ze barsten....

De e-volutions website komt daarnaast ook zeer mager over...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 21:01 schreef The Source het volgende:
Qua netwerk maakt het niets uit... e-volution heeft zijn bak bij widexs staan. De e-volutions website komt wel zeer mager over...
quote v.d. website van e-volution:
Verbinding
De servers waarop de accounts gehost worden, zijn verbonden met een zogenaamd 5 punts verbinding, bestaande uit de volgende uplinks:

100 Mbit op Level3
100 Mbit op GTS/Ebone
100 Mbit op KPNQwest
1 Gbit op Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX)
100 Mbit op GlobalCrossing (Binnenkort)
Samen goed voor een 1.4 Gbit verbinding.
das geen widexs, waar wel weet ik niet maar widexs heeft die verbindingen niet :) momentje ff tracert doen....

edit->
hmm idd widexs...vraag me alleen af waar ze die verbindingen van daan toveren...

• The Source
Op vrijdag 20 juli 2001 21:08 schreef Kertje het volgende:
das geen widexs, waar wel weet ik niet maar widexs heeft die verbindingen niet :) momentje ff tracert doen....
kwas je al voor :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 21:10 schreef The Source het volgende:

[..]

kwas je al voor :)
ik mail ze gewoon even alsof ik lekker dom ben ff vrage waar hun server(s) staan...

Verwijderd

Topicstarter
wow snele reactie, zitten zeker te wachten op klantjes :)
Beste heer,

Onze servers staan bij Telecity 2.

Mocht u nog meer vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Rifca Peters
Sales management E-Volution

----- Original Message -----
kan dit, klopt dit?

• HGM
  • Niet online

HGM

Op vrijdag 20 juli 2001 21:25 schreef Kertje het volgende:
wow snele reactie, zitten zeker te wachten op klantjes :)
[..]

kan dit, klopt dit?
Ze hebben het overmeervoud, dat zou kunnen betekenen dat het meerendeel van hun servers daar al staan, cq naar toeverhuist worden..

Maar of dat ook zo is??

Waarom spreek je met die partij waarmee je nu al zaken doet geen provisie af (cq x % korting ofzo)... Als het idd zo is dat jij een aantal klanten kunt leveren en al geleverd hebt,zullen ze daar denk ik toch niet zo moeilijk over doen.. Maar we weten natuurlijk niet over welk bedrijf we hier praten..

http://www.e-volution.nl/stats/

Het loopt nog niet direct storm..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 22:06 schreef HGM het volgende:

[..]

Ze hebben het overmeervoud, dat zou kunnen betekenen dat het meerendeel van hun servers daar al staan, cq naar toeverhuist worden..

Maar of dat ook zo is??

Waarom spreek je met die partij waarmee je nu al zaken doet geen provisie af (cq x % korting ofzo)... Als het idd zo is dat jij een aantal klanten kunt leveren en al geleverd hebt,zullen ze daar denk ik toch niet zo moeilijk over doen.. Maar we weten natuurlijk niet over welk bedrijf we hier praten..

http://www.e-volution.nl/stats/

Het loopt nog niet direct storm..
beheer login? hebbe ze er zeker net opgezet:) maareh er staat op de site dat ze sidns vandaag online zijn dus zo gek is het nie dat het zo druk is...

• The Source
Hehehe... en ineens zat er een usr/pw op. Pff, net of ons dat tegenhoud >:)

Voor diegene die denken dat ze wat missen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tjello.nl/source_tmp/e-volution.gif

Sinds vandaag online??? Volgens mij al bijna 4 maanden online...

[edit]
Dat pw zit erop omdat de eigenaar van e-volution.nl ineens allemaal bezoekers op zijn site kreeg... toen is hij in zijn logs gaan zoeken en bleek het geen worm te zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 20 juli 2001 22:57 schreef The Source het volgende:
Hehehe... en ineens zat er een usr/pw op. Pff, net of ons dat tegenhoud >:)

Voor diegene die denken dat ze wat missen:

[afbeelding]

Sinds vandaag online??? Volgens mij al bijna 4 maanden online...
noujah kijk maar is bij nieuws, dat domein zulle ze al wel ff hebbe :)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Ze zitten gewoon bij WideXS. Om precies te zijn op een server van oms-net (http://www.oms-net.nl).

Verder denk ik toch wel dat je ze kent Kertje (Jij vond shockmedia toch zo goed ?):
mark@beta:~$ whois e-volution.nl

Rights restricted by copyright. See
http://www.domain-registry.nl/bestaat.lp

Domain name:
e-volution.nl (second domain)

Organisation:
Shock Media V.O.F.
Bartokstraat 76
6661 AV ELST GLD

Administrative Contact:
Alain Gotz
Phone: +31 481 350516
E-mail: postmaster@e-volution.nl

Technical Contact:
OMS-NET Hostmaster
Phone: +31 495 631223
E-mail: hostmaster@oms-net.nl

Technical Contact:
OMS-NET Hostmaster
Phone: +31 495634149
E-mail: hostmaster@oms-net.nl

Registrar:
OMS-Net Webhosting en Design
Populierenstraat 29
6031 XR NEDERWEERT

Domain Nameservers:
ns1.oms-net.nl 212.204.205.11
ns3.oms-net.nl 212.204.205.12

Domain first registered: 15-01-2001
Record last updated: 15-01-2001
Record maintained by: NL Domain Registry
En weer een paar van die slimme die primaire en secundaire DNS op dezelfde server draaien |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 01:26 schreef RedRoon het volgende:
Ze zitten gewoon bij WideXS. Om precies te zijn op een server van oms-net (http://www.oms-net.nl).

Verder denk ik toch wel dat je ze kent Kertje (Jij vond shockmedia toch zo goed ?):
[..]

En weer een paar van die slimme die primaire en secundaire DNS op dezelfde server draaien |:(
uhm indeed, :? dit vraagt om uitleg... nu weet ik waarom ik dus dat e-mailtje kreeg...aangezien ze wisten dat ik domeintjes doorverkocht van hun.... hmmm kick ass...tis te vroeg om te denken, maar ik snap er niks meer van :) voel me wel lullig overgens dat ze dat niet ff zeggen en doen alsof ze heel ander bedrijf zijn.

edit->
er loopt hier ook iemand van shockmedia rond, dat verklaar ook wrom er schijbaar ineens een passwd op die stats dir zat waar thesource nog eventjes snel een plaatje vanaf wist te rippen :)

• The Source
Op zaterdag 21 juli 2001 06:21 schreef Kertje het volgende:
ineens een passwd op die stats dir zat waar thesource nog eventjes snel een plaatje vanaf wist te rippen :)
Lang leve het cache :)

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 21:25 schreef Kertje het volgende:
Beste heer,

Onze servers staan bij Telecity 2.

Mocht u nog meer vragen hebben dan hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,
Rifca Peters
Sales management E-Volution
1) De trace komt toch echt bij WideXS uit.
2) Telecity 2 (GlobalSwitch) is naar mijn weten nog niet helemaal gereed, hoewel de laatste loodjes eraan gelegd worden.
3) Volgens onze vrienden bij de AMS-IX is MediaBox de enige die daar zit.

(overigens, deze persoon zit ook in de o.a. webhostingbranche, mail voor meer info)

• The Source
Op zaterdag 21 juli 2001 10:27 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

(overigens, deze persoon zit ook in de o.a. webhostingbranche, mail voor meer info)
Wat doe jij niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 21 juli 2001 11:43 schreef The Source het volgende:

[..]

Wat doe jij niet?
:D

nee maar goed, ik ben wel tevreden met shockmedia dus wat e-volution betreft zal dat ook wel goed zitten, maargoed misschien dromen ze ervan bij telecity2 te zitten:) of gaan ze er binnenkort zitten oid...maar goed...

Weet iemand nog meer providers met een uitgebreide reseller gebeuren?

Verwijderd

Ik heb even de av door zitten lezen :

4. E-Volution is nimmer verplicht de bonussen uit te betalen.

Hmmm....ik ga de jongens daar eens bellen. Behalve de naam zijn het mijn algemene voorwaarden die ze gejat hebben >:) vind ik niet zo erg, maar ja, een paar kiddies bang maken blijft leuk B-)

Verwijderd

ik wil me er niet mee bemoeien magio, ik ken e-volution niet, maar shock media wel, en heb er niet een zeer hoge pet vanop. maar een advocate van hun heeft contact met mij opgenomen toen ik een domeinnaam had geregistreerd die sprekend op die van hun leek...lijkt me dat als ze daarvoor al een advocate inhuren ze niet jou algemene voorwaarden gaan jatten. Das nl wel erg onprofessioneel: geef is link van jou algemene voorwaarden dan?

Verwijderd

Beste "Magio" / Johan,

Ik, en bijna iedereen van Shock Media / E-Volution zit op het tweakers forum, en heb uiteraard de topic "reseller zijn" gelezen. Ik ben niet van plan me te mengen in een discussie betreffende Shock Media / E-Volution.nl, gezien mijn mening niet objectief is. Nu zie ik echter dat je onwaarheden post:
quote: "Hmmm....ik ga de jongens daar eens bellen. Behalve de naam zijn het mijn algemene voorwaarden die ze gejat hebben vind ik niet zo erg, maar ja, een paar kiddies bang maken blijft leuk "

Mijn vraag is nu, waar haal je dit vandaan? Wij hebben al onze overeenkomsten van zowel Shock Media als ons dochter bedrijf E-Volution laten opstellen door onze advocate die ruim 400 gulden per uur kost. De Algemene voorwaarden zijn direct afgeleid van onze overeenkomsten. Wat je zegt is dus zeer onwaar en ik verwacht dan ook, zonder dat ik hier moeilijk over hoef te doen, je dit (duidelijk) wilt rectificeren (dus niet alleen de post aanpassen).

Als je ons graag wilt bellen, ga gerust je gang. Ik denk alleen dat je zelf als "kiddie" (om het maar in je eigen woordkeuze te houden) van 19 jaar toch wel iets sneller bang zal worden van ons, dan wij van jou. Dit is geen dreigement uiteraard, maar wat ik er mee wil zeggen is dat wij geen "kiddies" zijn, en de gemiddelde leeftijd van ons personeel een stuk hoger is dan je eigen leeftijd.

Zoals je begrijpt mail ik je even, omdat ik me niet wil "verlagen" tot een discussie van wel/niet enzo op de tweakers site. Als je het graag telefonisch wilt bespreken kun je me bereiken buiten kantooruren op me mobiel(onder), of anders maandag morgen op kantoor in Elst (ook onder).

Ik hoop dat je uiteraard zo vriendelijk en verstandig bent deze onzin te rectificeren (dus niet alleen verwijderen of veranderen), in dat geval zijn er ook zeker geen hard-feelings van mijn/onze kant.

Groet,
Alain

Met vriendelijke groet,

Alain Gotz
Shock Media
GSM: 06 - ikbennietflauw

Elst (Hoofdkantoor)
Tel: 0481 - 350516

Duiven (Saleskantoor)
Tel: 0316 - 283933
dus, aangezien ik erg geschrokken ben van dit soort praktijken, rectificeer ik hierbij dat de AV gejat zijn. Ik zal het nooit meer zeggen. Maar voor die 400 piek per uur had je misschien beter mn nieuwe AV kunnen gebruiken i.p.v. de oude. Tis maar een tip !

Edit : ik de oude AV hier nog ergens liggen en zal morgenochtend de url even posten. Nog steeds, ik vind het flauw maar ja.

• The Source
Ik, en bijna iedereen van Shock Media / E-Volution zit op het tweakers forum, en heb uiteraard de topic "reseller zijn" gelezen.
Tuurlijk zit je ook hier... wie niet. Alleen ik geloof er geen bal van. Ten eerste heet dit niet Tweakers forum maar Gathering of Tweakers (of GoT), dus je bent zeker geen regular. Daarnaast zou je natuurlijk ook je profile id erbij kunnen zetten zodat het wat geloofwaardiger is.

Just my 2 cents

[edit complot speurneus mode]
Hier stond een onzin verhaal wat HGM ff lekker onderuit haalde... (ff weggedaan want ik wil niemand vals beschuldigen (deed ik ook niet hoor))
[/edit complot speurneus mode]

• HGM
  • Niet online

HGM

een vrouwelijke advocaat == advocate dacht ik zo..

• The Source
Op zondag 22 juli 2001 14:36 schreef HGM het volgende:
een vrouwelijke advocaat == advocate dacht ik zo..
Hehehe... je hebt gelijk. Dan ga ik maar niet voor Schotland Yard werken :(

Verwijderd

Topicstarter
kick ass :)

maar ff ontopic weer?:)

Verwijderd

Oeps, onze Alain gaat dreigen ! ik rectificeer al mijn uitspraken hierbij :r:r:r:r:r iedereen wete onderhand wel beter, maar voor de vorm : rectificatie.

Verwijderd

Topicstarter
als je zeker bent van je zaak hoef je toch niet een rectificatie oid te doen?

Verwijderd

Magio verstaat dit onder dreigen:
Magio/Johan,

Nogmaals, je kunt wel zo "stoer" doen op tweakers.net, en het mailtje posten. En vervolgens nogmaals zeggen dat wij de algemene voorwaarden van je bedrijfje gebruikt hebben. Het enige wat ik probeer is dit juist niet op zo'n "kinderachtige" wijze op te lossen. Ik ben er van overtuigd dat onze algemene voorwaarden absoluut niet gebasseerd zijn op welk bedrijf dan ook.

Indien je niet gewoon wilt meewerken en
1 - Je beschuldigingen HARD kunt maken (dit wil zeggen, niet een bestandje uploaden die je zojuist gemaakt hebt naar een of andere server, maar doormiddel van bv een wettelijk afschrift/dep. nr. of wat dan ook)
2 - Je uitspraken wilt rectificeren

Dan raad ik je bij 1 aan, als je dan ook echt zo zeker bent van je zaak je telefoonnummer door te geven, dan zal ik maandag contact met onze advocate opnemen en vragen je te bellen (niet om te dreigen, maar om je duidelijk te maken dat deze wel gemaakt zijn door haar).
Bij 2 zal ik het er zeker niet bij laten zitten, ik laat onze naam niet te grabbel gooien door iemand die, wat ik zeker weet, onzin praat.

Ik probeer het dus nogmaals op de normale manier, hoe BEDRIJVEN (jij claimt een bedrijf te hebben) dit op lossen. Blijf jij doorgaan met deze acties, dan haal jij jezelf niet alleen een hoop op je nek, maar laat je alleen maar blijken hoe "kinderachtig" jij en je bedrijf in elkaar steekt.

Met vriendelijke groet,

Alain Gotz
Het feit dat je het dus niet kunt bewijzen en je er niet gewoon over durft/wil/kan praten zegt meer dan genoeg...

Niemand hier laat zijn naam en/of bedrijf te grabbel gooien door iemand die pure onzin verteld, er zijn er genoeg hier met een eigen bedrijf die er precies zo over zouden denken.

Verwijderd

Ik, en bijna iedereen van Shock Media / E-Volution zit op het tweakers forum, en heb uiteraard de topic "reseller zijn" gelezen.
Niet om het een of ander, maar als jij een vaste gebruiker bent van tweakers dan weet je vast wel dat wij in de profile kijken en dan zien dat je username pas op 22 juli 2001 geregd is en guess what ...... dat is vandaag !!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 18:10 schreef Magio het volgende:
wil niet vervelend zijn maar ga dit ff prive uitvechten, dit is gewoon flamen van je en wie er ook gelijk heeft, dat figuur van shockmedia blijkt het toch al meerdere keren per e-mail te proberen maar jij zoekt steeds dit forum op....en vooral...mijn topic waar ik nu dus geen normnale reply meer op krijg :(

Verwijderd

ok, I'll knock it off, blijft dat er een heeel vreemd luchtje aan dat hele e-volution hangt.

Verwijderd

Tja.. ik weet niet wat ik van dit hele verhaal moet houden en ik ga me er ook niet persoonlijk mee bemoeien behalve dit:

Ik vind het erg onprofessioneel overkomen als bedrijven (in dit geval E-volution/ShockMedia (whatever)) zich persoonlijk in deze discussies gaan mengen.. en dat vanwege deze zin:
Hmmm....ik ga de jongens daar eens bellen. Behalve de naam zijn het mijn algemene voorwaarden die ze gejat hebben vind ik niet zo erg, maar ja, een paar kiddies bang maken blijft leuk
Eerlijk gezegd las ik er zo overheen.. zonder me daar ook maar wat bij voor te stellen... deze hele discussie die hier nu wordt gevoerd is denk ik eerder schadelijk voor ShockMedia dan deze bovenstaande zin...
(FF voor de duidelijkheid: Ik neem het hier niet op voor de partij die beweert dat de voorwaarden gejat zijn... dat zal mij eerlijk gezegd worst wezen.)

Tja.. dat er wat vreemde vragen worden gesteld omtrent e-volution is niet meer dan logisch, als de servers bij "Telecity" staan, er reclame wordt gemaakt voor backbones die er op de een of andere manier niet blijken te zijn (traceroute verteld genoeg denk ik), dan is dat niet meer dan normaal volgens mij?

Zo.. nu heb ik meer dan genoeg "eerlijk gezegd" en aangezien ik het toch een beetje eens ben met Kertje dat we zijn topic aan het verhannessen zijn, hier mijn nuttige (?) bijdrage tot dit topic: 8-)

Ik heb ook een hele tijd lang reseller accountjes verkocht, en wel de pakketten van Comunitech.net om heeel duidelijk te zijn. Daar verdiende ik toen best wel een paar leuke centjes bij. Ik heb echter geleerd dat, als je webhosting pakketten van een ander gewoon doorverkoopt, je eerlijk moet zijn tegen je klanten. Je moet niet zo doen alsof JIJ de hoster bent, want als er dingen fout gaan, dan ben jij het eerste aanspreekpunt.

Echter, mensen houden van een totaaloplossing, als je mensen een site verkoopt en je host die bijv. bij WideXS dan zullen ze nog steeds jouw bellen als het ding het niet meer doet (ervaringen ;) ).

Het beste wat je echter kunt doen is een soort provisie regeling, hierbij krijg jij gewoon provisie als iemand een hosting account afsluit via jouw. (Dat vertelde ook iemand hierboven al als ik me niet vergis).

Als je het alleen voor het geld doet, dan kun je natuurlijk een goedkope hoster pakken (bijv. LaDot/Freehosting ofzo) en je accounts duur doorverkopen, maar geloof me dat dat uiteindelijk meer problemen oplevert dan je lief is.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:09
mijn topic waar ik nu dus geen normnale reply meer op krijg
Laat ik dan eens proberen te helpen :)

Ik ben zelf ook reseller en op mijn zoektocht naar bedrijven kwam ik 3 reseller typen tegen.

1) Je kunt pakketten met korting krijgen, waarna je ze doorverkoopt. Support kan je zelf doen of dat doen hun voor je

2) Je krijgt een bonus voor elke aangebrachte klant, support doen hun dan meestal.

3) Je koopt een aantal mb in wat je zelf door kan verkopen. Pakketten en dataverkeer kan je zelf beslissen. Support doe jezelf meestal.

Zelf heb ik voor het laatste gekozen. Op Webselect staan wat bedrijven met reseller pakketten.

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 22 juli 2001 19:37 schreef griebels het volgende:
...
Het beste wat je echter kunt doen is een soort provisie regeling, hierbij krijg jij gewoon provisie als iemand een hosting account afsluit via jouw. (Dat vertelde ook iemand hierboven al als ik me niet vergis).
...
Dit had ik dus bovenaan ook al verteld en dit vind ik dus ook de beste optie. Mede aangezien je bij alle andere varianten (zie bijv. ook punt 3 hierboven) altijd de "verantwoordelijke" en het aanspreekpunt zult zijn van je klanten. Daarbij komt dat bij punt 3 vaak de prijzen ook zo zullen zijn dat je eigenlijk goedkoper uitbent om een eigen server te plaatsen.

Tja, en nu je toch bij Shockmedia al klant bent, en ze nu ook goed op de hoogte zijn van dit topic, kun je misschien netzogoed met Alain een dealtje maken.

Zo weer een zinvolle reply in dit topic...

Verwijderd

Topicstarter
eindelijk zinnige reply's :)
Op zondag 22 juli 2001 19:37 schreef griebels het volgende:
Tja.. ik weet niet wat ik van dit hele verhaal moet houden en ik ga me er ook niet persoonlijk mee bemoeien behalve dit:

Ik vind het erg onprofessioneel overkomen als bedrijven (in dit geval E-volution/ShockMedia (whatever)) zich persoonlijk in deze discussies gaan mengen.. en dat vanwege deze zin:
[..]

Eerlijk gezegd las ik er zo overheen.. zonder me daar ook maar wat bij voor te stellen... deze hele discussie die hier nu wordt gevoerd is denk ik eerder schadelijk voor ShockMedia dan deze bovenstaande zin...
(FF voor de duidelijkheid: Ik neem het hier niet op voor de partij die beweert dat de voorwaarden gejat zijn... dat zal mij eerlijk gezegd worst wezen.)
nu wil ik niet al te veel voor shock opkomen maar ze probeerden het per e-mail op te lossen, wat niet lukte...opzich kan ik me voorstellen dat je dit wilt goedpraten... topics hier kunnen een bedrijf maken of breken >:)
Tja.. dat er wat vreemde vragen worden gesteld omtrent e-volution is niet meer dan logisch, als de servers bij "Telecity" staan, er reclame wordt gemaakt voor backbones die er op de een of andere manier niet blijken te zijn (traceroute verteld genoeg denk ik), dan is dat niet meer dan normaal volgens mij?

Zo.. nu heb ik meer dan genoeg "eerlijk gezegd" en aangezien ik het toch een beetje eens ben met Kertje dat we zijn topic aan het verhannessen zijn, hier mijn nuttige (?) bijdrage tot dit topic: 8-)

Ik heb ook een hele tijd lang reseller accountjes verkocht, en wel de pakketten van Comunitech.net om heeel duidelijk te zijn. Daar verdiende ik toen best wel een paar leuke centjes bij. Ik heb echter geleerd dat, als je webhosting pakketten van een ander gewoon doorverkoopt, je eerlijk moet zijn tegen je klanten. Je moet niet zo doen alsof JIJ de hoster bent, want als er dingen fout gaan, dan ben jij het eerste aanspreekpunt.

Echter, mensen houden van een totaaloplossing, als je mensen een site verkoopt en je host die bijv. bij WideXS dan zullen ze nog steeds jouw bellen als het ding het niet meer doet (ervaringen ;) ).

Als je het alleen voor het geld doet, dan kun je natuurlijk een goedkope hoster pakken (bijv. LaDot/Freehosting ofzo) en je accounts duur doorverkopen, maar geloof me dat dat uiteindelijk meer problemen oplevert dan je lief is.
ff op Comunitech.net gekeken, maar das me te amerikaans, ik wil wel iets in nl, zodat ik mensjes kan gaan slaan als ze iets nie nakomen :) Maar gaat me niet alleen om het geld, tis sowieso allemaal een extratje naast mijn gewone werk, tis meer hobbie dan wat anders. Maja, iets verdienen met iets wat je eerst niks aan verdiende is altijd leuk...:)

evolution doet ook niet alsof de reseller de hoster is, als ik het goed begrijp...optie 2 van robertc...dus wat dat betreft zit het wel goed.

ik was inderdaad neit van plan te doen alsof ik zelf een hosting bedrijf ben tegenover mijn klantjes (dit kan bij rokscom zag ik toevallig, die houden zich helemaal op de achtergrond). Opzich is dit wel stoer, maar je zit dan inderdaad met alle problemen die er evt komen.

HGM: ik heb zojuist al een mailtje gehad van alian en zegt dat alles in principe het zelfde is als wat ik nu doe alleen dat de hosting op naam van evolution gaat en ik dus extra geld ontvang.
Je moet even een reseller accountje aanmaken, dan zie je hoe makkelijk het gaat. Binnen het reseller programma is een complete FAQ waar eigenlijk alle vragen die je op het tweakers forum naar boven brengt staan beantwoord.

Wat betreft de discussie, ik vind het uiterst vervelend dat het zo gelopen is, er zijn al vaker topics geweest met mensen die een bepaalde mening hadden, daar ga ik niet eens op in. Maar onwaarheden kan ik zowel persoonlijk als beroepsmatig niet tegen. Ik waardeer overgens dat je ons niet bent afgevallen, van zulke klanten moeten wij het hebben!
(sorry maar dat mag er ook wel bij na al die flames)

Ik ga het dus maar proberen :+ wish me luck :P

Verwijderd

nu wil ik niet al te veel voor shock opkomen maar ze probeerden het per e-mail op te lossen, wat niet lukte...opzich kan ik me voorstellen dat je dit wilt goedpraten... topics hier kunnen een bedrijf maken of breken
I know... toch hadden ze het wat tactischer aan moeten pakken, die e-mails zijn wel erg persoonlijk geschreven en in een heel erg dreigende toon en dat komt bij mij een beetje over als mafia praktijken... (ik snap wel dat Shockmedia op zijn teentjes is getrapt, dat zou ik ook zijn, daar niet van, maar ik zou het toch wat "voorzichtiger" aanpakken.) daarbij wil ik niet opkomen voor Magio.. misschien dat hij onzin beweert, misschien ook niet, geen idee, dat vechten ze onderling maar uit. Maar als bedrijf zijnde moet je weten dat je met dergelijke situaties niet zo "brutaal" omgaat, dat werkt alleen averechts... daar is dit topic het beste voorbeeld van.

Maarja.. terug on topic:
ff op Comunitech.net gekeken, maar das me te amerikaans, ik wil wel iets in nl, zodat ik mensjes kan gaan slaan als ze iets nie nakomen Maar gaat me niet alleen om het geld, tis sowieso allemaal een extratje naast mijn gewone werk, tis meer hobbie dan wat anders.
Jep.. ze zijn ondertussen erg groot geworden, "vroeger" (klinkt nostalgisch niet ;) ) was het een kleine club die blij was met elke klant.. ze waren apetrots op de spik splinter nieuwe T3 lijn... en alhoewel het in Amerika zat, ging het vanuit daar vaak een stuk sneller dan bij onze Nederlandse collega's...

Tegenwoordig kun je beter voor een inheemse host kiezen, dan kun je i.d.d. ff trappen als er "weer wat mis" is en de snelheid is meestal ook stukken beter.

Nu er persoonlijk contact is met Shockmedia kun je het wel eens proberen IMHO, je weet nu immers wie je moet trappen als er iets mis is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 22 juli 2001 22:21 schreef griebels het volgende:

[..]

Jep.. ze zijn ondertussen erg groot geworden, "vroeger" (klinkt nostalgisch niet ;) ) was het een kleine club die blij was met elke klant.. ze waren apetrots op de spik splinter nieuwe T3 lijn... en alhoewel het in Amerika zat, ging het vanuit daar vaak een stuk sneller dan bij onze Nederlandse collega's...
dat vind ik eigenlijk altijd zonde, je ziet dat veel gebeuren, zoals vuurwerk bv, iedereen die daar een jaar of 3 geleden een accountje nam was alles, nu boeit het ze niet 1 meer of minder...ik denk dat als je dat als bedrijf altijd de instelling kan houden dat elke klant er 1 is, je de perfecte formulie hebt ;)
Tegenwoordig kun je beter voor een inheemse host kiezen, dan kun je i.d.d. ff trappen als er "weer wat mis" is en de snelheid is meestal ook stukken beter.

Nu er persoonlijk contact is met Shockmedia kun je het wel eens proberen IMHO, je weet nu immers wie je moet trappen als er iets mis is. ;)
geloof me maar, ik kan flink vervelend zijn :)

[feestmode]
:+
koelness dit was me 1000e post
Aantal posts: 1000

helaas dan zonder al die die tijdens de crash verloren zijn gegaan, maargoed :)
[/feestmode]

Verwijderd

Ik heb vandaag contact gehad met Shockmedia. We hebben e.e.a. doorgesproken en zijn tot de conclusie gekomen dat het verhaal van de AV puur toeval is gebleken. Daarom trek ik bij deze al mijn beschuldigingen tegen Shockmedia in.

Verwijderd

Even buiten de ruzie om over de Algemene voorwaarden, wil ik (webmaster OMS-NET) even iets rechtzetten.

Er is hier al verschillende keren geroepen dat Shockmedia klant is bij OMS-NET, dus dat zal geen geheim meer zijn.

Allereerst vraag ik me af, hoe iemand kan beweren dat TELECITY niet operationeel zou zijn, daar notabene de servers van GOT, Tweakers en Fokzine er staan.

Verder klopt het dat de E-volution server NOG bij WideXS staat. Shockmedia en dus ook dochteronderneming E-Volution hoeven dus niet te dromen (geciteerd van iemand) om naar Telecity te gaan, daar dit reeds in de planning staat.

OMS-NET is inderdaad begonnen bij WideXS, en er staat nog 1 server bij WideXS. Om op die manier de Primary en Secondary DNS op verschillende netwerken te kunnen hebben staan. (bedankt voor de tip RedRoon :+ )

Hopende dat hiermee een beetje duidelijkheid geschapen te hebben in het WideXS/Telecity verhaal.

Met vriendelijke groet,

Rob Knabben
Webmaster OMS-NET Webhosting & Design

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 06:44
edit: offtopic

Verwijderd

:Z ach het bedrijf geeft de waarde van zichzelf aan, om zich te storen aan een stel kinderen. Slaapse! >:)

Verwijderd

Owh en kids voor de duidelijkheid OMS-Net is wel aan het verhuizen van WideXS naar TrueServer :)

Dus evolution zal er binnenkort ook wel staan als Oms-Net ze meeneemt, lijkt me logisch dat ze dat wel doen :)

Verwijderd

Op zaterdag 21 juli 2001 10:27 schreef TwwT_Unexplained het volgende:

[..]

1) De trace komt toch echt bij WideXS uit.
2) Telecity 2 (GlobalSwitch) is naar mijn weten nog niet helemaal gereed, hoewel de laatste loodjes eraan gelegd worden.
3) Volgens onze vrienden bij de AMS-IX is MediaBox de enige die daar zit.

Beetje bullshit he? TeleCity 2 is geen GlobalSwitch. Tweakers staat ook bij TeleCity 2 in de TrueServer ruimte. Tuurlijk komt de Trace bij WideXS uit. Nieuwe Servers zullen wel in TeleCity 2 AKA ruimte (gedeeltelijk van) TrueServer neergezet worden.

En ja GlobalSwitch daar zit niet alleen mediabox??? (raar bedrijf lijkt me ken ik niet) Maar INTERBOX INTERNET, die zitten op GlobalSwitch daar op de Ams-Ix aangesloten in de ruimte van GTS/Ebone die daar weer ruimte huurt van GlobalSwitch.

Eerst uitzoeken jongen!

Dus voor de duidelijkheid:

TeleCity is een heel ander bedrijf dan GlobalSwitch.

TeleCity 1 zit naast Nikhef.
TeleCity 2 ergens in Amsterdam zuid-oost.

GlobalSwitch zou ik niet weten :) Ben ff de naam kwijt maar http://www.ams-ix.net zal dat zeker staan.

TrueServer zit al vanaf de eerste dag in TeleCity 2 samen met Interned Services. En zo kan ik nog wel ff blaten maar kijk maar ff bij de amsix member lijst!

Verwijderd

Organisation Housing-site Type of connection
InterBox Internet Global Switch 100BaseTX
Genuity, Inc.(former GTE Networking) NIKHEF/SARA 1000BaseSX/1000BaseSX
Level 3 Communications NIKHEF/SARA 1000BaseSX/1000BaseSX
InTouch NIKHEF/TELECITY/NIKHEF 1000BaseSX/1000BaseSX/10BaseT
@HOME Benelux NIKHEF 1000BaseSX
Above Net Communications NIKHEF 1000BaseSX/100BaseTX
Akamai Technologies Inc NIKHEF 1000BaseSX
Arcor NIKHEF 100BaseTX
bbned NIKHEF 1000BaseSX
Bevelander Internet Services B.V. NIKHEF 100BaseTX
BT Ignite Nederland B.V. NIKHEF 100BaseTX
Chello Broadband NIKHEF 1000BaseSX
Cignal Global Communications NIKHEF 100BaseTX
Colt Telecom NIKHEF 100BaseTX
Concepts ICT BV NIKHEF 100BaseTX
Concert Global Networks NIKHEF 1000BaseSX
Conxion(SpeedPort) NIKHEF 100BaseTX
C&W first / ISDnet NIKHEF 1000BaseSX
C&W / Internet Network Services (INS) NIKHEF 100BaseTX
DDS NIKHEF 100BaseTX
Demon Internet NIKHEF 1000BaseSX
Deutsche Telekom NIKHEF 1000BaseSX
ECRC Network Services GmbH NIKHEF 100BaseTX
Eircom NIKHEF 100BaseTX
Energis NL NIKHEF 100BaseTX
Energis Squared NIKHEF 10BaseT
Euronet Internet NIKHEF 1000BaseSX
Exodus Communications NIKHEF 1000BaseSX
GTS Europe B.V. NIKHEF 100BaseTX/100BaseTX/10BaseT
GamePoint NIKHEF 100BaseTX
Global One Communications BV NIKHEF 100BaseTX /100BaseTX
Globix Corporation NIKHEF 100BaseTX
Intensive Networks Ltd NIKHEF 100BaseTX
Internet Access Eindhoven NIKHEF 100BaseTX
Internext NIKHEF 10BaseT
KPN Telecom OVN BBT/IP NIKHEF 1000BaseSX
MediaWays NIKHEF 1000BaseSX
Mirror Image Internet NIKHEF 100BaseTX
Ntl NIKHEF 100BaseTX
NXS Internet Services NIKHEF 10BaseT
Nacamar Data Communications GmbH NIKHEF 100BaseTX
Netland Internet Services BV NIKHEF 100BaseTX
Nextra (formerly Telenor Nextel) NIKHEF 100BaseTX
Nildram Ltd NIKHEF 100BaseTX
Open Peering NIKHEF 1000BaseSX
Profi.net NIKHEF 10BaseT
QoS Networks NIKHEF 1000BaseSX
REDNET Ltd NIKHEF 10BaseT
RIPE NCC NIKHEF 100BaseTX /10BaseT
RIPE NCC, RIS Project NIKHEF 10BaseT
RTLiMedia B.V. NIKHEF 100BaseTX
Sonera Plaza Nederland B.V. NIKHEF 100BaseTX/1000BaseSX
Sunrise communications NIKHEF 100BaseTX
Tele Danmark NIKHEF 1000BaseSX
Tele2 NIKHEF 100BaseTX
Teleglobe NIKHEF 1000BaseSX
Telewest NIKHEF 100BaseTX
WideXS Internet NIKHEF 100BaseTX
Wirehub! Internet NIKHEF 100BaseTX
World Online NIKHEF 1000BaseSX
XO Communications Benelux NIKHEF 100BaseTX
XO Communications Europe NIKHEF 100BaseTX
UUNET NL NIKHEF 1000BaseSX/1000BaseSX/10BaseT/10BaseT
Telecom Italia Netherlands B.V. NIKHEF 1000BaseSX/100BaseTX
Telia International Carrier NIKHEF 1000BaseSX/10BaseT
KPN Qwest NIKHEF 1000BaseSX/100BaseTX
Equant Global Network NIKHEF 100BaseTX/100BaseTX
Belgacom NIKHEF 100BaseTX/100BaseTX
AT&T Global Network Services (formerly IBM) SARA/NIKHEF/NIKHEF 100BaseTX/1000BaseSX/100BaseTX
Cable & Wireless B.V. SARA/NIKHEF 100BaseTX/1000BaseSX
Carrier 1 SARA/NIKHEF 100BaseTX,100BaseTX
Business Internet Trends BV SARA/Telecity 100BaseTX/100BaseTX
@HOME Benelux B.V. SARA 1000BaseSX
A1 De Internet provider uit Twente BV SARA 10BaseT
A2000/ Cable Television and Telecommunications SARA 100BaseTX
AT&T SARA 100BaseTX
BART Internet Services SARA 100BaseTX
BELNET SARA 100BaseTX
Calyx Internet bv SARA 1000BaseSX
Casema SARA 100BaseTX
Cistron SARA 1000BaseSX
Concert Global Networks SARA 1000BaseSX
Conxion(SpeedPort) SARA 100BaseTX
Cubic Circle B.V. SARA 100BaseTX
CyberComm SARA 100BaseTX
Digital Island SARA 100BaseTX
DYNEGY SARA 100BaseTX
EDPnet BV SARA 100BaseTX
EU-X (formerly VAS-NET) SARA 1000BaseSX
Easynet Nederland BV SARA 100BaseTX
Energis Carrier Services AG SARA 100BaseTX
Essent Kabelcom (formerly CasTel) SARA 100BaseTX
France Telecom SARA 100BaseTX
Global Crossing SARA 100BaseTX
Global One Communications BV SARA 100BaseTX
Ision SARA 100BaseTX
Jippii Group SARA 100BaseTX
KPN Qwest SARA 1000BaseSX
KPN Telecom OVN BBT/IP SARA 1000BaseSX/100BaseTX
Kabelfoon SARA 100BaseTX
NTT Europe Ltd SARA 10BaseT/10BaseT
Nl.tree SARA 100BaseTX
Open Peering SARA 1000BaseSX
PSI Net SARA 100BaseTX
Planet Internet SARA 1000BaseSX
Plant internet solutions SARA 10BaseT
SURFnet SARA 1000BaseSX/1000BaseSX/10BaseT
SIDN, Stichting Internet Domeinregistratie NL SARA 10BaseT
Solcon Holding BV SARA 100BaseTX
Support Net SARA 1000BaseSX
Swisscom AG SARA 100BaseTX
Tele Partner Plus SARA 100BaseTX
Versatel SARA 1000BaseSX
VIA NET.WORKS SARA 100BaseTX
WISH-NOKNOK Holding B.V. SARA 100BaseTX
Wirehub! Internet SARA 1000BaseSX
XS4ALL Internet SARA 1000BaseSX /100BaseTX
AUCS Communications Services SARA 100BaseTX/10BaseT
BBC Internet Services TeleCity 100BaseTX
Interned Services TeleCity 1000BaseSX
TrueServer BV TeleCity 1000BaseSX
Aicent Inc TeleCity 10BaseT/10BaseT
ITO Telecity 100BaseTX

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:17

Wokschotel

Op 6 wielen

Op zondag 22 juli 2001 15:12 schreef Kertje het volgende:
kick ass :)

maar ff ontopic weer?:)
Ik word een beetje moe van al die hostertjes die hier een beetje ruzie lopen te maken over hun bizniz. Het lijkt net een kinderspelletje: landje veroveren ofzo. Kunnen ze niet wat volwassener worden ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
/me denkt dat newageperformance het edit en quote knopje kwijt is :+

• HGM
  • Niet online

HGM

Op dinsdag 07 augustus 2001 17:52 schreef Kertje het volgende:
/me denkt dat newageperformance het edit en quote knopje kwijt is :+
hadden ze dingen ook maar niet moeten verplaatsen :)

Verwijderd

En ik kan inderdaad het edit knopje niet vinden. Vind het echt extreem raar dat ie een paar millimeter verschoven is >:) Post reply is ten slotte ook veel groter dus makkelijker :)
Op vrijdag 20 juli 2001 20:21 schreef Kertje het volgende:

Kent iemand nog andere bedrijven die hogere bedragen uitbetalen ?

[edit]tabelletje ziet er nie uit :), maar de prijzen zijn idd een heel stuk hoger dan die van widexs)
2Fast schijnt het te doen. :) Ja ook dat maar ook het uitbetalen van aangeleverde accounts.

En over dat de prijzen hoger liggen dan WideXS euh daarom krijg je ook meer uitbetaald. :) hehe.

Verwijderd

Kertje waarom neem je geen eigen machine. Kan je toch aardig wat mee doen lijkt me. :) Ik denk dan aan bijvoorbeeld iets zo van. Ik heb een eigen machine ik design jou homepage en script heel de zooi maar dat draait wel het beste op mijn eigen machine :) Klantjus!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 18:11 schreef NewAgePerformance het volgende:
Kertje waarom neem je geen eigen machine. Kan je toch aardig wat mee doen lijkt me. :) Ik denk dan aan bijvoorbeeld iets zo van. Ik heb een eigen machine ik design jou homepage en script heel de zooi maar dat draait wel het beste op mijn eigen machine :) Klantjus!
tja, ik doe het naast mijn werk en ik denk als je een eigen server wil je deze toch wel groot deel van de dag moet kunnen beheren en daar heb ik geen tijd voor ... :)

Verwijderd

Opzich valt het beheer van een server wel mee... Ik heb dan een linux bak voor mezelf met wat hosting klantjes (geen commerciele troep gewoon wat kennisen en vrienden) en daar kijk ik eens in de 10 dagen naar of er niets vol zit ed. Ding loopt perfect.

Verwijderd

yup ben ik met NAP eens, als je hem een beetje dichtspijkerd kan er niks gebeuren, alleen savonds even kijken of er niks aan de hand is. Verder watchmyserver.com een sms laten sturen als ie niet bereikbaar is of wat dan ook, en dan alleen even een kijkje nemen.

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 14:49
ik vond dat mailtje van dwat bedrijf wel op een erg kinderachtige toon geschreven, zo van wedde dat we beter zijn dan jou
niemand noemt in een brief de prijs van ze advocaten op deze manier

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 07 augustus 2001 20:27 schreef NewAgePerformance het volgende:
Opzich valt het beheer van een server wel mee... Ik heb dan een linux bak voor mezelf met wat hosting klantjes (geen commerciele troep gewoon wat kennisen en vrienden) en daar kijk ik eens in de 10 dagen naar of er niets vol zit ed. Ding loopt perfect.
jah maar prob voor mij is dat ik geen kabel of adsl kan krijgen, en ik kan dus nie een bak 24/7 online zetten thuis om te probere...

Verwijderd

Op woensdag 08 augustus 2001 01:25 schreef Kertje het volgende:

[..]

jah maar prob voor mij is dat ik geen kabel of adsl kan krijgen, en ik kan dus nie een bak 24/7 online zetten thuis om te probere...
Ik snap het probleem niet? Je kunt toch ook prutsen met een bak wanneer ie niet aan het internet hangt maar wel op een lannetje?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 01:31 schreef sproggle het volgende:

[..]

Ik snap het probleem niet? Je kunt toch ook prutsen met een bak wanneer ie niet aan het internet hangt maar wel op een lannetje?
jah okee, maar om goei te testen moet je wel anderen erop laten spelen...als ie op een lan hangt zal die niet echt "belast" worden op de manier dat als ie op het inet hangt..

Verwijderd

Daar heb je heel wat progjes voor om lekker de load te testen :) En er zijn genoeg tweakers hier om je te helpen met je server. Het is vrij simpel om een stabiele webserver te bouwen! :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmm zal ik binnenkort is ff een bak als linuxserver bombarderen dan :)
Pagina: 1