Mijn vraag
...
Ik ga mijn huidige Windows laptop (2011 acer met 1.9 GHz processor en geüpgrade naar 8GB geheugen en 512HDD) vervangen door een MacBook air.
Na de Keynote af te wachten twijfel ik nog meer of ik de nieuwe wel zou aanschaffen.
De prijsverhoging is toch redelijk veel.
Het 2017 model staat met 128gb SSD aan € 899,00 nu bij switch België te koop.
Of ik kan een open box met 128gb SSD versie aanschaffen voor € 799,00 van bij hun.
Beide zijn met 1 jaar garantie aangezien ik deze via de zaak zou aanschaffen.
Ik heb een externe SSD van 512GB die ik nu ook gebruik om bestanden op te zetten.de huidige interne schijf gebruik ik bijna niet meer aangezien deze echt traag is op de laptop.
Ik doe geen beeldbewerking, gamen of dergelijke zaken.
Dient enkel om van thuis uit te werken, mee te nemen naar het magazijn en mee te nemen naar beurzen.
Bijkomende vraag
Ik heb een officiële Windows licentie en Office licentie, kan ik deze overzetten naar de AIR?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb zowiezo Windows nodig om mijn boekhoud en Webshop programma te laten werken.
En het Office pakket voor mijn import en export van beide programma’s te kunnen doen.
Voordelen die ik zie van de 2017 AIR:
Prijs (niet onbelangrijk toch)
Hij heeft nog 2 USB poorten (hoef ik geen verloopstukken extra aan te schaffen)
Voordelen die ik zie van de 2018 AIR:
Touch id
Retina scherm (niet echt nodig voor mij maar is wel leuker om naar te kijken.
Snellere hardware
Opmerkingen en tips meer dan welkom.
...
Ik ga mijn huidige Windows laptop (2011 acer met 1.9 GHz processor en geüpgrade naar 8GB geheugen en 512HDD) vervangen door een MacBook air.
Na de Keynote af te wachten twijfel ik nog meer of ik de nieuwe wel zou aanschaffen.
De prijsverhoging is toch redelijk veel.
Het 2017 model staat met 128gb SSD aan € 899,00 nu bij switch België te koop.
Of ik kan een open box met 128gb SSD versie aanschaffen voor € 799,00 van bij hun.
Beide zijn met 1 jaar garantie aangezien ik deze via de zaak zou aanschaffen.
Ik heb een externe SSD van 512GB die ik nu ook gebruik om bestanden op te zetten.de huidige interne schijf gebruik ik bijna niet meer aangezien deze echt traag is op de laptop.
Ik doe geen beeldbewerking, gamen of dergelijke zaken.
Dient enkel om van thuis uit te werken, mee te nemen naar het magazijn en mee te nemen naar beurzen.
Bijkomende vraag
Ik heb een officiële Windows licentie en Office licentie, kan ik deze overzetten naar de AIR?
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb zowiezo Windows nodig om mijn boekhoud en Webshop programma te laten werken.
En het Office pakket voor mijn import en export van beide programma’s te kunnen doen.
Voordelen die ik zie van de 2017 AIR:
Prijs (niet onbelangrijk toch)
Hij heeft nog 2 USB poorten (hoef ik geen verloopstukken extra aan te schaffen)
Voordelen die ik zie van de 2018 AIR:
Touch id
Retina scherm (niet echt nodig voor mij maar is wel leuker om naar te kijken.
Snellere hardware
Opmerkingen en tips meer dan welkom.