Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dilemma: MacBook air 2017 of nieuwe 2018

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 971753

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik ga mijn huidige Windows laptop (2011 acer met 1.9 GHz processor en geüpgrade naar 8GB geheugen en 512HDD) vervangen door een MacBook air.
Na de Keynote af te wachten twijfel ik nog meer of ik de nieuwe wel zou aanschaffen.
De prijsverhoging is toch redelijk veel.

Het 2017 model staat met 128gb SSD aan € 899,00 nu bij switch België te koop.
Of ik kan een open box met 128gb SSD versie aanschaffen voor € 799,00 van bij hun.
Beide zijn met 1 jaar garantie aangezien ik deze via de zaak zou aanschaffen.

Ik heb een externe SSD van 512GB die ik nu ook gebruik om bestanden op te zetten.de huidige interne schijf gebruik ik bijna niet meer aangezien deze echt traag is op de laptop.

Ik doe geen beeldbewerking, gamen of dergelijke zaken.
Dient enkel om van thuis uit te werken, mee te nemen naar het magazijn en mee te nemen naar beurzen.

Bijkomende vraag
Ik heb een officiële Windows licentie en Office licentie, kan ik deze overzetten naar de AIR?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb zowiezo Windows nodig om mijn boekhoud en Webshop programma te laten werken.
En het Office pakket voor mijn import en export van beide programma’s te kunnen doen.

Voordelen die ik zie van de 2017 AIR:
Prijs (niet onbelangrijk toch)
Hij heeft nog 2 USB poorten (hoef ik geen verloopstukken extra aan te schaffen)

Voordelen die ik zie van de 2018 AIR:
Touch id
Retina scherm (niet echt nodig voor mij maar is wel leuker om naar te kijken.
Snellere hardware

Opmerkingen en tips meer dan welkom.

Alle reacties

• debom
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:13
Alleen al voor het scherm zou ik de nieuwe 2018 nemen. Al ben ik zelf niet zo'n van het nieuwe butterfly keyboard.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 17:03
Als Windows zo belangrijk voor je is, waarom haal je dan niet gewoon weer een Windows-laptop?

De 2017 MacBook Air zou ik sowieso niet nemen. Je zegt wel dat je een Retina-scherm niet nodig hebt, maar ik raad je aan om eens in de winkel het scherm van MacBook Air 2017 met een MacBook Pro te vergelijken.

De 2018 MacBook Air is uiteraard ook meer future-proof. De MacBook Air 2017 heeft nog een CPU van de 5e generatie, terwijl de 2018 een 8e generatie processor heeft. Je loopt dus al meteen 3 generaties achter als je voor de 2017 kiest.

Ik neem dat je Windows naast macOS wilt installeren met Bootcamp. Ik betwijfel of een 128GB SSD dan voldoende voor je is. Je zou Windows op de externe schijf kunnen installeren, maar dat wordt niet officieel ondersteund door Bootcamp en vereist wat extra werk. Ook lijkt het mij vrij onhandig om altijd afhankelijk te zijn van een externe SSD. Als je Windows wilt installeren als VM, dan kan ik je aanraden om voor de 16GB RAM upgrade te kiezen.

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 12 Pro Max - Apple Watch Series 6 Hermès

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De nieuwe is een stuk toekomstbestendiger.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:15

nelizmastr

Goed wies kapot

CyBeR schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:04:
De nieuwe is een stuk toekomstbestendiger.
Dat en het scherm van de oude Air is wel zo ontzettend 2008. Volgens mij is het nog altijd hetzelfde paneel als toen de Air uitkwam 10 jaar geleden....

I reject your reality and substitute my own

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True