Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• WouterL
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-06 22:25
Goedendag :) voor mijn schoonmoeder heb ik laatst een xiaomi mi max 3 aangeschaft.
Een 6.99 inch telefoon voor een klein vrouwtje met kleine handjes.
Je raadt het al - kleine handjes, grote telefoon |:(

Een barst dus in het scherm. Zonde! Gloednieuw. Het touchscreen werkt wel volledig.
Nu kan ik een nieuw scherm bestellen op Aliexpress, en ik heb een telefoon reparateur gevonden in Hengelo *knip*. Hou dat dan ook daar ;) die het scherm dat ik bestel er wel op wil gaan zetten.

Nu verkoopt aliexpress twee schermen:

- screen assembly with frame
- screen assembly without frame

Welke heb ik nodig? :/

[Voor 7% gewijzigd door rens-br op 01-11-2018 17:16]

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 17-05 10:51
Dat ligt eraan of je hem met of zonder frame wil hebben.
Maar dat kan je beter met de telefoonreparateur overleggen.

• Shuven
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-06-2020
Ik had het zelf gedaan bij de note 5 van xiaomi.. Is goed te doen, nog nooit gedaan.

Ik had lcd met frame gedaan..

Ik zal me gedragen :(

• WouterL
Shuven schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:39:
Ik had het zelf gedaan bij de note 5 van xiaomi.. Is goed te doen, nog nooit gedaan.

Ik had lcd met frame gedaan..
Ik heb het filmpje van ifixit bekeken; moeilijkheidsgraad = moeilijk.
Er was veel trekken en duwen mee gepaard. Conclusie; ik durf het niet aan..

• Shuven
WouterL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:05:
[...]

Ik heb het filmpje van ifixit bekeken; moeilijkheidsgraad = moeilijk.
Er was veel trekken en duwen mee gepaard. Conclusie; ik durf het niet aan..
Is het een lcd of amoled? Lcd toch. Ik denk dat het dezelfde moeilijkheid is als bij de redmi note 5.

De moeilijkheid zit hem in de lijm, dat is echt het meest frustrerende.. Maar al met al is het heel simpel: koop je een lcd met frame, dan is het 1 op 1 overzetten.

Met die gedachte, van alles 1 op 1 overzetten naar de nieuwe, heb ik het gedaan.. En die hardware is steviger dan je zou denken, geloof me haha

Het was voor mij 20 euro en zelf doen, of 100+ euro en het laten doen in een shop

Edit:

In jou geval zou ik alleen de lcd bestellen.. Wat ze dan doen is niet via de achterkabt, maar via de voorkant het glas en de touch verwijderen met een föhn en wat wrikken, en dan de nieuwe plaatsen..

In het geval je het zelf gaat doen, raad ik je met frame aan en via de achterkant te werken..

[Voor 16% gewijzigd door Shuven op 01-11-2018 15:12]

• WouterL
Shuven schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:09:
[...]

Is het een lcd of amoled? Lcd toch. Ik denk dat het dezelfde moeilijkheid is als bij de redmi note 5.

De moeilijkheid zit hem in de lijm, dat is echt het meest frustrerende.. Maar al met al is het heel simpel: koop je een lcd met frame, dan is het 1 op 1 overzetten.

Met die gedachte, van alles 1 op 1 overzetten naar de nieuwe, heb ik het gedaan.. En die hardware is steviger dan je zou denken, geloof me haha

Het was voor mij 20 euro en zelf doen, of 100+ euro en het laten doen in een shop
Het kost mij 40 euro voor het scherm, en 40 euro voor montage = 80 euro.
Ik heb twee linkerhanden overigens.... Het is uiteraard een LCD voor dit prijspunt.

• Shuven
WouterL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:11:
[...]

Het kost mij 40 euro voor het scherm, en 40 euro voor montage = 80 euro.
Ik heb twee linkerhanden overigens....
Zie post hierboven, de edit

En in dat geval, voor die prijs, laat het lekker doen voor je.. Bespaard je zweetdruppels en een mogelijk teleurgestelde eigenaar haha

Maar.. Bespreek het met die shop en ook met die ali shop.. Dat is jet makkelijkste, ik weet niet wat die reperateur voor methode heeft!

[Voor 14% gewijzigd door Shuven op 01-11-2018 15:14]

• WouterL
Shuven schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:13:
[...]

Zie post hierboven, de edit

En in dat geval, voor die prijs, laat het lekker doen voor je.. Bespaard je zweetdruppels en een mogelijk teleurgestelde eigenaar haha

Maar.. Bespreek het met die shop en ook met die ali shop.. Dat is jet makkelijkste, ik weet niet wat die reperateur voor methode heeft!
De reparateur gaf aan dat het inderdaad makkelijker is met frame, maar dat zonder frame ook gewoon mogelijk is. Dat laatste wordt het dan ook :)

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 08:28

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@WouterL Ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is waar je vraag over gaat.

• David13
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 20-02 01:10
Helaas is het scherm van mijn Mi Max 3 ook gebroken.
Aangezien ook alleen het glas kapot is en het scherm nog wel goed is vroeg ik me af of je ook alleen het glas kunt vervangen.
Kwam dit namelijk tegen:
https://www.parts4repair....gitizer-with-tools-black/
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True