Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Pal_Adam
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 05-11-2018
Mijn kantoor verwijdert elke 3 maanden e-mail. Dus we moeten de e-mails naar ons systeem archiveren via de exportfunctie. Ik heb gemerkt dat sommige van mijn eerder gearchiveerde e-mails geen bijlagen bevatten. Ik herinner me duidelijk dat ik de beelden erin had gezien. Maar ze staan ​​niet in de archieven. De mails worden ook van de server verwijderd. Outlook Mac is zo slecht.

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

En wat is precies je vraag?

Je start een vraagtopic, negeert het voorgeschotelde template en dumpt hier alleen een frustratie.

I reject your reality and substitute my own

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Daar zal de beheerder ICT op werk vast iets over te zeggen hebben?

Constructief: 3 maanden is een zeer arbitraire termijn en dat lijkt me (wettelijk) niet de bedoeling tenzij er goede (online) archieven bestaan over de afgelopen X jaar.

Aangezien Outlook voor Mac bijna geen invloed kan hebben op de eerste paar regels van je topic, ben ik dan wel geinteresseerd waarom je dit hier komt "dumpen" ipv te bespreken met je leidinggevende of directie.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Pal_Adam
MAX3400 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:16:
Daar zal de beheerder ICT op werk vast iets over te zeggen hebben?
Het is de officiële regel om e-mails na deze vastgestelde tijd te verwijderen. We zijn persoonlijk verantwoordelijk voor het opslaan van onze e-mails. Ik ben hulpeloos dat Outlook e-mails niet correct archiveert. Suggereer je een betere manier zodat ik mijn e-mails met alle bijlagen in het archief kan hebben?

• MAX3400

MAX3400

Pal_Adam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 05:38:
[...]

Het is de officiële regel om e-mails na deze vastgestelde tijd te verwijderen. We zijn persoonlijk verantwoordelijk voor het opslaan van onze e-mails. Ik ben hulpeloos dat Outlook e-mails niet correct archiveert. Suggereer je een betere manier zodat ik mijn e-mails met alle bijlagen in het archief kan hebben?
+
Nee, ik suggereer dat jij en je collega's iets doen wat volledig niet handig is.

Ten eerste ben je niet "persoonlijk verantwoordelijk"; de mail is van werk en niet van jou. Je baas is dus verantwoordelijk voor deze onzin. Ten tweede is het geen officiele regel; in ieder geval niet vanuit de overheid of justitie. En ten derde (ook gezien je andere topic); boeh roepen over een functionaliteit met end-of-support software, lijkt me niet de meest slimme manier van een probleem aanvliegen.

Het klinkt zelfs handiger om elke mail uit te printen, elke bijlage uit te printen en alles in een ordner te stoppen, dan dat je hier een "archief" van maakt. Ik mis sowieso even wat jij/jullie bedoelen met "archief" want Microsoft heeft meerdere manieren / opties om iets te archiveren. En daar heeft dus iemand van ICT en/of jouw baas iets over te vinden welke manier het meest efficient is voor de organisatie.

[Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 02-11-2018 06:09]

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Even een gekke vraag maar is er een reden waarom je geen Mail van Apple zelf gebruikt?
MAX3400 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 06:09:
Nee, ik suggereer dat jij en je collega's iets doen wat volledig niet handig is.
Dat zou natuurlijk best privé kunnen zijn. Nu heeft @Pal_Adam Office 2016 gekoppeld aan dit topic.

[Voor 63% gewijzigd door sypie op 02-11-2018 06:27]

• MAX3400

MAX3400

sypie schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 06:25:

Dat zou natuurlijk best privé kunnen zijn. Nu heeft @Pal_Adam Office 2016 gekoppeld aan dit topic.
+
Pal_Adam schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:12:
Mijn kantoor verwijdert elke 3 maanden e-mail. Dus we moeten de e-mails naar ons systeem archiveren via de exportfunctie.
:?

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Juist, maar de vorige quote die je aanhaalt over Office 2011 komt uit een ander topic. Misschien heeft @Pal_Adam 2 Macs met verschillende Office versies. Je vult het nu zelf in...

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23-06 15:10
Lijkt me een vrij eenvoudige kwestie. Je doet je werk naar eer en geweten met de e-mails van maximaal 3 maanden oud. Als je een mail nodig hebt die ouder is dan 3 maanden en je baas wil je dat je die even doorstuurt, heb je hem niet meer. Ik vind het echt opvallend hoeveel mensen zich in allerlei bochten wurmen om de problemen van de werkgever maar op te lossen zodat er überhaupt nooit verbetering komt. Laat je baas toch tegen de lamp lopen ipv zelf op te draaien voor problemen waar je je niet mee bezig zou moeten houden tijdens je werktijd.

Gierigheid van de werkgever moet niet het probleem van de werknemer worden :?

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:32

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoewel ik de regel vanuit de werkgever al wel een discussie waardig vind, is hulp alleen te bieden als je eens duidelijk weergeeft welke versie van Office je precies draait en waar je emailomgeving op draait.

Outlook was geen best softwarepakket op de mac, maar sinds Office 365 is dat al wel heel erg veranderd.

Dan kunnen we misschien eens meedenken in oplossingen.
Nu heeft het topic de waarde van een rant: Outlook of Mac is klote

[Voor 13% gewijzigd door Hann1BaL op 02-11-2018 08:55]

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:22
lolgast schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:45:

Gierigheid van de werkgever moet niet het probleem van de werknemer worden :?
Precies, gewoon je email automatisch doorsturen naar een Gmail-account en het daar archiveren.

• MAX3400

MAX3400

vj_slof schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:45:
[...]

Precies, gewoon je email automatisch doorsturen naar een Gmail-account en het daar archiveren.
Strak plan! Want daar is nog wel toezicht op de mail en als dat account gehackt/lekt, weet elke medewerker PRECIES welke data er weg is en hoe dat in de AVG-procedures waar, wanneer en hoe gemeld moet worden.

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23-06 15:10
vj_slof schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:45:
[...]

Hoezo is dat precies? Dan zorg je er toch nog steeds voor dat jij de verantwoording van archivering op je neemt...

[persoonlijke_mening]Je moet gewoon helemaal niks doen. Lekker laten verwijderen na 90 dagen. Blijkbaar is het toch niet in het belang van het bedrijf om ze te bewaren[/]

• vj_slof
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07:22
het is eerder dat ze zo gierig overkomen dat een gratis oplossing zoals Gmail voor de hand ligt. Natuurlijk kun je vraagtekens plaatsen of dat de veiligste plek is maar het zeker de snelste en eenvoudigste weg.

• Ronker
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 14-06 21:31
Probleem aankaarten bij IT dan is het niet jou probleem meer. Het is sowieso niet de bedoeling dat gebruikers voor backups moeten zorgen.

Vraag me dan af hoe het met jullie bestanden is geregeld. Slaan jullie die ook op op een externe hardeschijf om mee naar huis te nemen?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Pal_Adam
Ik denk niet dat ik tegen Office-standaarden in kan gaan. sommige van mijn collega's hebben ook gemerkt dat de archieven in Outlook onvolledig zijn. De beeldbijlagen ontbreken meestal. Maar ik ben het ermee eens dat de chefs ook zullen zoeken naar betere manieren om Outlook-e-mails te archiveren.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:32

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Pal_Adam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:32:
Ik denk niet dat ik tegen Office-standaarden in kan gaan. sommige van mijn collega's hebben ook gemerkt dat de archieven in Outlook onvolledig zijn. De beeldbijlagen ontbreken meestal. Maar ik ben het ermee eens dat de chefs ook zullen zoeken naar betere manieren om Outlook-e-mails te archiveren.
Je hebt nog steeds niet gespecificeerd welke softwareversies je draait en waarop de email draait. Wil je nu wel of niet dat mensen meedenken in oplossingen hier?

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• MAX3400

MAX3400

Pal_Adam schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:32:
Je doet alsof het aan Office ligt?? Ik heb archieven gezien van bedrijven ter grootte van meerdere terabytes; goh, daar ontbraken dan "een handvol attachments".

En je praat voornamelijk a-technisch; wat is nou precies een "archief"? Wie zijn "chefs"?

Volgens mij valt het balletje niet helemaal dat de manier van werken die jullie hebben kant noch wal raakt; als je van ons een solide advies of raad wil hebben hoe je eventueel een verbetervoorstel naar je baas kan sturen, is voldoende kennis van de situatie nodig (technische info).

• Pal_Adam
Sorry voor mijn gebrek aan mijn kennis. Omdat ik me gewoon zorgen maak over mijn e-mails, ze opsla en mijn gewone baan doe, wat niet veel van de technische aspecten is.
we hebben met de beheerder gepraat en ons kantoor krijgt vanaf nu een tool om een ​​back-up van de mails te maken. Het heeft zoiets als: "Mail Backup X". Per hunner zal het een back-up maken van al onze e-mails met hele bijlagen. laat ons kijken of dat voor ons werkt.
Sorry dat ik niet veel details heb kunnen noemen.
En bedankt voor het betalen van tijd aan mijn vraag.
heel erg bedankt voor je inspanningen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True