Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Office 365, locatieverwijzingen in bestand?

Pagina: 1
Acties:

• BartDG
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-06 16:38
Beste allen,

Mijn schoonpa is een dokter en gebruikt een heel rudimentaire setup. Hij heeft 2 notebooks in gebruik, 1 voor hem en 1 voor zijn secretaresse. Dan is er ook nog een NAS.

Voor zijn klanten/facturen etc gebruikt hij gewoon een access database (don't ask - hij is ooit zo begonnen met Microsoft Works en is nooit mee-geëvolueerd - en voor de paar jaar dat hij nog zal werken zal hij zeker niet meer investeren in een totaal nieuw systeem)

In praktijk komt het hierop neer : zijn secretaresse past de database aan die staat op de NAS. Van iedere klant worden zo vanuit de database word bestandjes gegenereerd (factuurtje, etc...)

Mijn schoonpa gebruikt dan het syncprogramma "Allway Sync" om een paar keer per week de volledige inhoud van de NAS (wat nog geen 100 MB is) te syncen met zijn laptop. Dat gaat zeer snel gezien hij enkel de wijzigingen copieert.

Om dit de doen is gewoon een share aangemaakt op zijn laptop (de X: drive), en die wordt dan gesynced met een folder op zijn C: drive. Hij verandert niets aan deze gegevens, dit is puur ter consultatie.

Dat heeft JAREN zo goed (genoeg) gewerkt. Maar nu, sinds hij is overgegaan naar Office365 gebeurt het vaak dat, wanneer hij (op verplaatsing - dus wanneer hij geen toegang heeft tot zijn NAS) op zijn laptop een gesynced bestand wil openen, een word file ofzo, dat het pad naar de database niet gevonden wordt. Hij verwijst dan telkens naar de X: drive, die er op dat moment dus inderdaad niet is, en dat geeft uiteraard een fout. Hij moet dan telkens manueel een link leggen naar de versie van de database die ook op zijn C: schijf lokaal staat. (omdat die wordt mee-gesynced)

Vóór Office365 was zo'n manuele aanpassing telkenmale helemaal niet nodig, toen was het systeem slim genoeg om dit zelf te doen. Nu dus niet meer. Waarom linkt het systeem door naar die X: (NAS) drive als je een gesynced bestand die daar vandaan komt wil openen? Staat er tegenwoordig in Office365 bestanden informatie naar de locatie waarop deze zijn opgeslagen? Indien ja, dan is dat toch zeer vervelend! Kan ik dat ergens aanpassen ?

Zou iemand hier een oplossing voor weten aub, want ik weet het ook niet meer. Ik ben geen IT'er, gewoon wat handig met computers. Maar dit gaat toch ook mijn petje te boven

Bedankt!

• wagenveld
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Geen oplossing voor je probleem, maar je kunt die X ook offline beschikbaar maken (zit toch nog steeds in W10?). Dan hoef je zelf niks te syncen.
Of, zet de data in Onedrive op beide laptops, en gebruik de NAS voor backups.

• BartDG
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-06 16:38
Goeie suggestie van die Onedrive, maar Ik denk niet dat dat zal lukken, gezien met een front en backend gewerkt wordt...

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True