Toon posts:

Van 266 naar 800 is dat veel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Upgraden vanaf een Celeron 266 0 cache naar een Celeron 800 (100 fsb)

Is dat veel performance winst??

Ik heb nu namelijk de specs in mijn sig, waarvan de Celly nog niet binnen gekomen is. Zware Divx videofilms draaien nu slecht. Haperende beeld. Zou met de komst van Celly 800 alles beter gaan?
Ook SoF kan ik op 1024 x 768 niet op volle sterkte draaien. :(

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

is een porsche sneller als een lelijke eend ?
duh.. wat denk je zelf
wat betreft spellen ligt ook een groot deel aan je vid kaart in combinatie met proc dus ja daar kun je winst uit halen

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Nou, eigenlijk wel een rare vraag van mij, maar ik was gewoon onzeker, want ik had de dilemma om te kiezen tussen Celeron of P3, 400 prijsverschil. Ik hoop dus dat Celeron genoeg is, want ik doe veel grafisch werk.

JA, ik denk wel dat een Porche sneller is dan een lelijke eend. ;)

Hoe zit het dan met het verschil tussen Celeron en P3 op dezelfde kloksnelheid?

Verwijderd

PIII is volgens mij alleen sneller bij programma's die veel gebruik maken van CPU/Cache.. dat zijn denk ik ook grafische programma's... opzich zijn die nieuwe cellys niet zoveel slomer omdat die een 100MHz FSB hebben..

ik zie trouwens dat je een G450 hebt, das opzich niet echt een gamekaart, misschien dat daarom SOF niet zo goed draait??

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:10

Chop2000

Vroem

de slot-1 versies van p3 is 100 Mhz dat kan wel maaruh wat voor chipsetje heb je ? die "flipchip" p3's draaien op 133Mhz fsb
en uh jah p3 is sneller als een celly je kan het zo vergelijken intels duron is een celly en intels t-bird is een p3 ...
(no flame ended))

niks

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk en hoop dat het door mijn langzame 266 mhz cpu komt dat SOF niet soepel draait. Want de graphics op volle sterkte zijn wel mooi, alleen een lage frame rate.
Ik doe heel veel met grafisch, Photoshoppen, Illustrator enzo, maar toch ook wel gamen. Ja, idd niet echt een geschikte kaart voor gaming. :'(

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 20:31 schreef Cool_Duck het volgende:
Ik denk en hoop dat het door mijn langzame 266 mhz cpu komt dat SOF niet soepel draait. Want de graphics op volle sterkte zijn wel mooi, alleen een lage frame rate.
Ik doe heel veel met grafisch, Photoshoppen, Illustrator enzo, maar toch ook wel gamen. Ja, idd niet echt een geschikte kaart voor gaming. :'(
ik denk dat de cpu ook wel uitmaakt maar ik denk niet dat je van 5fps opeens naar 60fps gaat.. misschien dat je van 5fps naar 25fps gaat, want zoals ik al zei G450 is geen game kaart..

MAAR misschien kan je het geld wat je bespaard hebt (omdat je een celly hebt gekocht i.p.v. PIII) gebruiken voor een nieuwe videokaart?
dan bedoel ik een ATi Radeon 32MB SDR of als je helemaal toppie wil zijn een Radeon 64MB DDR.. deze kaarten hebben perfecte 2d, gelijk of iets mindere kwaliteit dan de g450... maar dat scheelt echt niet veel geloof ik.. maar de 3d performance is wel stukken beter...

voor de soms 'schele' mensen onder ons, zeg niet dat de radeon 64MB niet toppie is en dat hij een geforce 3 moet halen, want er staat dat hij veel photopoept enzo, en das 2d.. en aan de 2d van een radeon kan een geforce nog steeds niet tippen..

of je wacht op de Radeon II.. deze word wel vrij duur denk ik (in het begin), ik denk iets van 900,- (??).. maar dit word een heel mooi kaartje!

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 20:25 schreef Chop2000 het volgende:
de slot-1 versies van p3 is 100 Mhz dat kan wel maaruh wat voor chipsetje heb je ? die "flipchip" p3's draaien op 133Mhz fsb
en uh jah p3 is sneller als een celly je kan het zo vergelijken intels duron is een celly en intels t-bird is een p3 ...
(no flame ended))
Intels duron?
Je kunt dit dus niet met elkaar vergelijken. Het verschil tussen Duron en Thunderbird is veel kleiner dan het verschil tussen Celeron en P3. De Duron is in sommige gevallen zelfs sneller dan een P3.

Verwijderd

Op vrijdag 20 juli 2001 21:33 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

Intels duron?
Je kunt dit dus niet met elkaar vergelijken. Het verschil tussen Duron en Thunderbird is veel kleiner dan het verschil tussen Celeron en P3. De Duron is in sommige gevallen zelfs sneller dan een P3.
het ligt eraan hoe je het bekijkt.. als je een celly 800 hebt (100MHz FSB) en een PIII800E dan is dat verschil ook klein.. maar ok het is eigenlijk niet vergelijkbaar en laten we nou maar niet over AMD vs intel beginnen want daar heeft de topicstarter ook niks aan

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:33
Gewoon zo'n Celeron nemen (en dat zeg ik als pro Coppermine/ anti Celeron, maar da's persoonlijk). Je kan wel een andere vga kaart nemen, maar dat heeft geen enkele zin met zo'n slak als de 266MHz Covington. Zelf heb ik een Matrox G400 en een P!!!866, en dat wil prima met bijvoorbeeld UT en HFLF/CS (volgens mij vraagt SoF niet echt meer van je setup, maar dat weet ik niet helemaal zeker). En ja, een P!!! is op gelijke klok altijd sneller dan een Cely, dit komt met name door het grotere cache. En voor de volledigheid, flipchip P!!!'s zijn er wel degelijk met 100MHz FSB, dit in tegenstelling tot hetgeen hier een eindje boven wordt beweerd.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1