Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internet snelheid verhogen in een boerendorp?

Pagina: 1
Acties:

• mastrbeer
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-12-2020
Hi tweakers,

Ik ben echt een leek wat betreft internet en netwerken, dus ik dacht wellicht weet iemand hier er meer van.

Wij wonen in Heerle (roosendaal) in een oud huis (ik gok rond 1950) en zitten bij KPN met zo'n alles in 1 box. We hebben het 'hoogste' internet pakket, maar als er 2 mensen in huis netflix kijken kan de 3e niet eens meer web browsen so traag gaat het. Ik vernam iets van mijn vader dat het internet naar ons huis nog binnen komt via een oude telefoonlijn (kan dat uberhaupt?) Dus ik verwacht dat daar het gigantische knelpunt ligt. Mijn vader had een extra internet kabel laten aanleggen voor het pin apparaat, en de KPN monteur zou deze samengevoegd hebben met de 'hoofd' verbinding gezien we het pin apparaatje niet meer gebruiken. Internet is echter nog steeds traag (c.q 12MB download snelheid en 2.4 upload op speedtest.net als er niemand anders in huis internet gebruikt).

De gemeente gaat er geloof ik niets aan doen, maar mijn vraag aan jullie is of er iets is wat wij zelf kunnen verbeteren? Zou een asus router van 200,- euro nog iets verbeteren? Of zijn er betere opties?

Ik hoor het graag!

Lars Sanen Fotograaf Tilburg

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:53
Je hebt nu ADSL, kan je naar Ziggo?

• mastrbeer
Even kijken bij de postcode check moment.

• Arunia