Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Internet snelheid verhogen in een boerendorp?

Pagina: 1
Acties:

• mastrbeer
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 27-12-2020
Hi tweakers,

Ik ben echt een leek wat betreft internet en netwerken, dus ik dacht wellicht weet iemand hier er meer van.

Wij wonen in Heerle (roosendaal) in een oud huis (ik gok rond 1950) en zitten bij KPN met zo'n alles in 1 box. We hebben het 'hoogste' internet pakket, maar als er 2 mensen in huis netflix kijken kan de 3e niet eens meer web browsen so traag gaat het. Ik vernam iets van mijn vader dat het internet naar ons huis nog binnen komt via een oude telefoonlijn (kan dat uberhaupt?) Dus ik verwacht dat daar het gigantische knelpunt ligt. Mijn vader had een extra internet kabel laten aanleggen voor het pin apparaat, en de KPN monteur zou deze samengevoegd hebben met de 'hoofd' verbinding gezien we het pin apparaatje niet meer gebruiken. Internet is echter nog steeds traag (c.q 12MB download snelheid en 2.4 upload op speedtest.net als er niemand anders in huis internet gebruikt).

De gemeente gaat er geloof ik niets aan doen, maar mijn vraag aan jullie is of er iets is wat wij zelf kunnen verbeteren? Zou een asus router van 200,- euro nog iets verbeteren? Of zijn er betere opties?

Ik hoor het graag!

Lars Sanen Fotograaf Tilburg

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:53
Je hebt nu ADSL, kan je naar Ziggo?

• mastrbeer
Even kijken bij de postcode check moment.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 00:06
12Mbit/2,4Mbit is voor 2 netflix streams en internetten best traag.
Als je inderdaad naar kabel kunt bij Ziggo oid, dan zou dat beter zijn. Dan krijg je ook wat je als abo hebt.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11-06 15:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Kijk eens op de frontpage. KPN gaat een combi aanbieden van 4G met DSL en zo zou je hogere snelheden moeten halen.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• mastrbeer
Er zijn geen ziggo aansluitingen in Heerle zie ik bij de postcode check van ziggo :(

• slaay
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:33

slaay

Natuurbeleven.com

Kijk eens op https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search wat krijg je daarop te zien qua snelheden en eventueel optie om Sneller Internet Buitengebied te bestellen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• mastrbeer
@Hann1BaL dat is inderdaad misschien wel interessant. Wij wonen langs de snelweg, dus echt buiten het dorp zegmaar. Ik ga dat in ieder geval in de gaten houden!

• mastrbeer
@Hann1BaL meh, is niet beschikbaar op onze postcode :(

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:53
Dan houdt het vrij snel op, tenzij dat initiatief van KPN bij jullie leverbaar wordt.

Een andere router, mogelijk dat dit kan helpen, welke heb je nu?

Je kan in een nieuw router wellicht wat meer zaken als snelheids cap doen (netflix).

• mastrbeer
@slaay
we hebben koper, internet snelheid 20mbit/s en de rest heeft allemaal een rood kruisje helaas

• mastrbeer
@Vinzz We hebben 3 maanden terug de nieuwste KPN box gehad. Weet niet welke dit is want zit helemaal vast en ingebouwd in de meterkast haha.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:19
mastrbeer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:16:
@slaay
we hebben koper, internet snelheid 20mbit/s en de rest heeft allemaal een rood kruisje helaas
De enige optie die je hebt is controleren of 4G sneller is. Kan je bv met je telefoon doen.

Dan zit je echter weer aan Datalimieten en dat soort geneuzel.

In short, zolang er geen andere verbinding aangelegd wordt, is dit wat je hebt. Daar gaat een router niets aan veranderen.

Woont in Helsinki

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

mastrbeer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:16:
@slaay
Welke snelheid geeft je modem aan? Vaak moet je daarvoor naar bijvoorbeeld 192.168.2.1 of 192.168.1.1 navigeren. Als dat 12 mbit is, kun je evengoed die 4G oplossing krijgen. Is het 20 mbit, dan helaas niet.

• mastrbeer
@Intelligo 4g is sowieso sneller, want op m'n mobiel gaat youtube op 1080p kijken prima. Hoef ik op m'n PC niet te proberen dan schakelt ie terug naar 240p en is het alsof ik een minecraft filmpje kijk :D

• mastrbeer
@slaay Die codes pakt hij helaas niet. Ik zit nu op zo'n lan aansluiting via het stopcontact, welliswaar dat ik daarom niet bij de login van het modem kan komen?

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:59

Gonadan

Admin Foto & Video
Kijk eens op een vergelijkingssite voor breedband bijvoorbeeld. Als ik daar een willekeurig adres van Heerle in gooi is er wel meer mogelijk.
In een meest extreem geval kan je nog gaan voor kabel en dsl naast elkaar als dat mogelijk is. :P

Ik krijg namelijk wel Ziggo als optie, wellicht wijkt jouw straat af? Zelf had ik de Torenbaan gekozen.

[Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 01-11-2018 13:26]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

mastrbeer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:22:
@slaay Die codes pakt hij helaas niet. Ik zit nu op zo'n lan aansluiting via het stopcontact, welliswaar dat ik daarom niet bij de login van het modem kan komen?
Je moet http://192.168.2.254/ hebben zie ik en dan moet je even kijken of je ergens iets van intrain snelheden ziet staan.

• mastrbeer
@slaay het wachtwoord staat zeker achterop de router? Deze zit helemaal vast aan de muur door de lieve service monteur :P

• stfn345
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:43
https://netco-fpi-info.fo...ress=4614PZ+1&commit=Zoek
zegt dat max 19Mbps mogelijk is op een willekeurige postcode in Heerle

[Voor 13% gewijzigd door stfn345 op 01-11-2018 13:29]

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:19
Ho effe nu komen er wel veel variabelen bij kijken die je eerder niet genoemd hebt.

Steek eens een kabel rechtstreeks in je KPN modem, en in een PC. En DAN test je de snelheid.

Dat is je basissnelheid. Als het daarna nog drastisch omlaag gaat heb je wifi/powerine/computer/whatever andere problemen

Woont in Helsinki

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:05

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Nee, het wachtwoord van de Experiabox staat niet op het modem zelf. Als de monteur (of iemand anders) niks heeft ingesteld kun je gewoon de eerste keer proberen zonder wachtwoord en daarna moet je het wijzigen. Als het een V10 is dan heb ik al diverse monteurs als wachtwoord Qwerty1234! zien gebruiken.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• mastrbeer
@FlipFluitketel Helaas geen succes. Zal aan m'n pa vragen of hij het wachtwoord weet vanavond.

@Intelligo Dat heb ik gedaan toen ik hier kwam wonen, en toen was het 15mb/s. 2.5MB verlies is niet slecht via het stopcontact toch? Overigens in WIFI ook gewoon moeilijk traag, en met m'n pc naast de experia box gaan zitten is helaas geen optie haha :P

• Cpt.Morgan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-06 19:19
mastrbeer schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:19:
@Intelligo 4g is sowieso sneller, want op m'n mobiel gaat youtube op 1080p kijken prima. Hoef ik op m'n PC niet te proberen dan schakelt ie terug naar 240p en is het alsof ik een minecraft filmpje kijk :D
T-Mobile heeft een 4G voor thuis abbonement, 25 Mb/s symmetrisch (https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis). Zelf geen ervaring mee, maar zou beter kunnen zijn dan wat je nu hebt.

• Jackybeer
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 25-05 14:33
*knip*. Het kicken + kapen is niet toegestaan, maak even een eigen topic aan.

[Voor 72% gewijzigd door rens-br op 06-11-2018 18:22]

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 11-06 14:22
(jarig!)
Je woont in een wit gebied. Dat betekend dat kpn te traag is en geen andere alternatieve worden aangeboden zoals ziggo. Dan kan het zo maar zijn dat je ergens volgend jaar vraagbundeling krijgt voor glasvezel. Dat gaat dan in opdracht van de provincie noord brabant.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True