Hallo,
Mijn 12jaar oude iilyama monitor is ermee opgehouden en ben nu opzoek naar een upgrade.
Mijn systeem is als volgt:
Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ - Grafische kaart
AMD Ryzen 5 1600 - Processor
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 - Moederbord
Corsair Vengeance LPX - Geheugen
Crucial MX300 - Solid state drive
Fractal Design Define S - Towermodel
CORSAIR RMx Series RM550x - Voeding (intern)
Corsair strafe RGB - toetsenbord
Roccat Nyth - muis
Eisen op basis van onderzoek en persoonlijke voorkeuren:
geen speakers erop (ik heb mijn stereo op pc aangesloten voor geluid)
geen TN panel
144Hz
free sync (wegens amd grafische kaart)
27-32 inch omdat er tussen in dan flat screen is?
in hoogte verstelbare stevige voet die niet gaat wankelen/omvallen als ik mijn sta/zit bureau van hoogte verander.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen: witcher3 (waarschiijnlijk nieuw aangekondigde game can cdproject), Heroes of the storm, hopelijk in de toekomst diablo4, films kijken en gewoon standaard windows zaken.
Budget:
Max 500 euro, dat moet wel haalbaar zijn, maar als er een goede monitor die gewoon goedkoper is waarom veel geld uitgeven, toch? Speciale gaming monitoren zijn toch ook vooral een goede marketing truc.
Nu twijfel ik tussen deze twee:
https://tweakers.net/pricewatch/1122721/msi-optix-mag27cq-rood-zwart.html
https://tweakers.net/pricewatch/517577/acer-xf270hua-zwart.html
Blijkbaar komt blacklight bleeding bij IPS panelen best veel voor, maar heb geen idee of dat iets is waar ik mij aan zal storen, bij VA zie ik veel geklaag over blurring. Op basis van reviews en videos reviews komt geen enkele monitoren er zonder kleerscheuren vanaf, dusja. De ingebouwde speakers geef ik niks om, omdat ik geluid via de stereo laat lopen.
Persoonlijk vind ik de MSI mooier, maar als je bij heel kleine verschuiving van je bureaustoel al overal blauwe plekken ziet op het scherm omdat je niet meer de perfecte kijkhoek hebt dan is dat ook wel bagger.
Hoor graag wat jullie mij adviseren.
Alvast bedankt voor alle input!
Groet
Mijn 12jaar oude iilyama monitor is ermee opgehouden en ben nu opzoek naar een upgrade.
Mijn systeem is als volgt:
Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ - Grafische kaart
AMD Ryzen 5 1600 - Processor
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 - Moederbord
Corsair Vengeance LPX - Geheugen
Crucial MX300 - Solid state drive
Fractal Design Define S - Towermodel
CORSAIR RMx Series RM550x - Voeding (intern)
Corsair strafe RGB - toetsenbord
Roccat Nyth - muis
Eisen op basis van onderzoek en persoonlijke voorkeuren:
geen speakers erop (ik heb mijn stereo op pc aangesloten voor geluid)
geen TN panel
144Hz
free sync (wegens amd grafische kaart)
27-32 inch omdat er tussen in dan flat screen is?
in hoogte verstelbare stevige voet die niet gaat wankelen/omvallen als ik mijn sta/zit bureau van hoogte verander.
Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen: witcher3 (waarschiijnlijk nieuw aangekondigde game can cdproject), Heroes of the storm, hopelijk in de toekomst diablo4, films kijken en gewoon standaard windows zaken.
Budget:
Max 500 euro, dat moet wel haalbaar zijn, maar als er een goede monitor die gewoon goedkoper is waarom veel geld uitgeven, toch? Speciale gaming monitoren zijn toch ook vooral een goede marketing truc.
Nu twijfel ik tussen deze twee:
https://tweakers.net/pricewatch/1122721/msi-optix-mag27cq-rood-zwart.html
https://tweakers.net/pricewatch/517577/acer-xf270hua-zwart.html
Blijkbaar komt blacklight bleeding bij IPS panelen best veel voor, maar heb geen idee of dat iets is waar ik mij aan zal storen, bij VA zie ik veel geklaag over blurring. Op basis van reviews en videos reviews komt geen enkele monitoren er zonder kleerscheuren vanaf, dusja. De ingebouwde speakers geef ik niks om, omdat ik geluid via de stereo laat lopen.
Persoonlijk vind ik de MSI mooier, maar als je bij heel kleine verschuiving van je bureaustoel al overal blauwe plekken ziet op het scherm omdat je niet meer de perfecte kijkhoek hebt dan is dat ook wel bagger.
Hoor graag wat jullie mij adviseren.
Alvast bedankt voor alle input!

Groet
[Voor 30% gewijzigd door taurus0205 op 02-11-2018 08:46]