Toon posts:

Nieuwe gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21-05 15:11
Hallo,

Mijn 12jaar oude iilyama monitor is ermee opgehouden en ben nu opzoek naar een upgrade.

Mijn systeem is als volgt:
Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ - Grafische kaart
AMD Ryzen 5 1600 - Processor
Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 - Moederbord
Corsair Vengeance LPX - Geheugen
Crucial MX300 - Solid state drive
Fractal Design Define S - Towermodel
CORSAIR RMx Series RM550x - Voeding (intern)
Corsair strafe RGB - toetsenbord
Roccat Nyth - muis

Eisen op basis van onderzoek en persoonlijke voorkeuren:
geen speakers erop (ik heb mijn stereo op pc aangesloten voor geluid)
geen TN panel
144Hz
free sync (wegens amd grafische kaart)
27-32 inch omdat er tussen in dan flat screen is?
in hoogte verstelbare stevige voet die niet gaat wankelen/omvallen als ik mijn sta/zit bureau van hoogte verander.

Ik gebruik mijn pc voornamelijk om te gamen: witcher3 (waarschiijnlijk nieuw aangekondigde game can cdproject), Heroes of the storm, hopelijk in de toekomst diablo4, films kijken en gewoon standaard windows zaken.

Budget:
Max 500 euro, dat moet wel haalbaar zijn, maar als er een goede monitor die gewoon goedkoper is waarom veel geld uitgeven, toch? Speciale gaming monitoren zijn toch ook vooral een goede marketing truc.

Nu twijfel ik tussen deze twee:
https://tweakers.net/pricewatch/1122721/msi-optix-mag27cq-rood-zwart.html
https://tweakers.net/pricewatch/517577/acer-xf270hua-zwart.html

Blijkbaar komt blacklight bleeding bij IPS panelen best veel voor, maar heb geen idee of dat iets is waar ik mij aan zal storen, bij VA zie ik veel geklaag over blurring. Op basis van reviews en videos reviews komt geen enkele monitoren er zonder kleerscheuren vanaf, dusja. De ingebouwde speakers geef ik niks om, omdat ik geluid via de stereo laat lopen.
Persoonlijk vind ik de MSI mooier, maar als je bij heel kleine verschuiving van je bureaustoel al overal blauwe plekken ziet op het scherm omdat je niet meer de perfecte kijkhoek hebt dan is dat ook wel bagger.

Hoor graag wat jullie mij adviseren.

Alvast bedankt voor alle input! :)

Groet

[Voor 30% gewijzigd door taurus0205 op 02-11-2018 08:46]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Mooie topicstart, maar niet de juiste plek:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Ik verplaats het:

Move VB -> CAA

Soittakaa Paranoid!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je jouw wensen, aangevuld met 1440P resolutie, invult in de PW filters blijven er 6 schermen over:
categorie: Monitoren.

Zit daar niet iets bij dat je aanstaat?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07:20
Ik heb zelf deze monitor gekocht.

https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B01IHFIVQ4/

- 2540x1440
- IPS Monitor
- Echt hele mooie kleuren!!!!
- Geen "blackbleeding"?
- Stevige en verstelbare voet

Hiervoor had ik een 32 inch, maar dit vind ik persoonlijk te groot.
Je hebt niet echt meer een overzicht als je een spelletje doet, omdat de monitor gewoon te groot is.

• taurus0205
Aggressor schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:14:
Ik heb zelf deze monitor gekocht.

https://www.amazon.de/gp/offer-listing/B01IHFIVQ4/

- 2540x1440
- IPS Monitor
- Echt hele mooie kleuren!!!!
- Geen "blackbleeding"?
- Stevige en verstelbare voet

Hiervoor had ik een 32 inch, maar dit vind ik persoonlijk te groot.
Je hebt niet echt meer een overzicht als je een spelletje doet, omdat de monitor gewoon te groot is.
Ja ik wil geen tennisspelen :P :(

• Aggressor
Ik had er ook last van met schietspellen ... en ik zat al aardig ver van de monitor af...
27 inch is voor mij de perfecte maat.

Maar het is een mooie monitor hoor, voor mij gaat er niks boven IPS

pricewatch: Acer XF270HUA Zwart

[Voor 13% gewijzigd door Aggressor op 01-11-2018 16:21]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik wacht even op de aankomende 'Nano IPS' schermen van LG:
https://www.displayninja.com/new-monitors-in-2018-and-2019/
LG also plans to release additional 27-inch and 31.5-inch Nano IPS displays with a 1440p screen resolution aimed at gamers...in Q1 2019
In de hoop dat die 27", 1440p, HDR, Freesync, >75Hz en goede backlight/kleuren heeft :)

edit: Op basis van deze review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950f.htm

[Voor 10% gewijzigd door wagenveld op 01-11-2018 16:21]

• taurus0205
tollo71 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:12:
Als je jouw wensen, aangevuld met 1440P resolutie, invult in de PW filters blijven er 6 schermen over:
categorie: Monitoren.

Zit daar niet iets bij dat je aanstaat?
Bedankt voor je tip, zelf kom ik niet op 6 resultaten. Ik wil mezelf ook niet bepaald een expert noemen op dit gebied dus vandaar dat ik wat hulp vraag zodat ik een goed scherm kan kopen dat ook goed aansluit bij mijn pc. Verder ook nieuwsgierig naar jullie input van de 2 schermen die ik als voorbeeld geef en mogelijk dat jullie een heel andere optie voorstellen passend bij hetgeen ik zoek en bij het systeem dat ik heb.

• taurus0205
wagenveld schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:20:
Ik wacht even op de aankomende 'Nano IPS' schermen van LG:
https://www.displayninja.com/new-monitors-in-2018-and-2019/

[...]

In de hoop dat die 27", 1440p, HDR, Freesync, >75Hz en goede backlight/kleuren heeft :)

edit: Op basis van deze review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/lg_34gk950f.htm
Mijn huidige monitor is op, dus wil niet al te lang wachten met de aanschaf van een nieuwe. De aan/uit knop heeft het begeven en er kwam steeds een brandende geur bij de aansluiting van de stroom kabel en flitslichten als ik deze in de monitor stak. Mijn pc werkt prima met een ander beeldscherm dat ik ter controle van de buurman had geleend.

• wagenveld
  • Niet online
Naast die Samsung die je al had gevonden is er nog 1 monitor met (bijna) alles wat ik noemde:
pricewatch: Dell S2719DC Zwart

Maar, nog geen reviews, levertijd(?), niet verstelbaar, en Freesync maar tot 75Hz. En onbevestigd of je HDR tegelijk met Freesync kunt gebruiken (handleiding is onduidelijk).

Dus, dan moet je concessies doen. Keuze uit deze drie, waarvan de MSI de enige is met een recent paneel:
https://tweakers.net/pric...re/439714;1122721;517577/

edit: Lijstje:
categorie: Monitoren

[Voor 23% gewijzigd door wagenveld op 01-11-2018 16:36]

• taurus0205
wagenveld schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:32:
Naast die Samsung die je al had gevonden is er nog 1 monitor met (bijna) alles wat ik noemde:
pricewatch: Dell S2719DC Zwart

Maar, nog geen reviews, levertijd(?), en Freesync maar tot 75Hz. En onbevestigd of je HDR tegelijk met Freesync kunt gebruiken (handleiding is onduidelijk).

Dus, dan moet je concessies doen. Keuze uit deze drie, waarvan de MSI de enige is met een recent paneel:
https://tweakers.net/pric...re/439714;1122721;517577/
Bedankt dat is handig die vergelijking die je opgesteld hebt.

Daarbij ben ik ook geen e-sports gamer of wat dan ook, dus het hoeft allemaal ook niet extreem.

Voegt zo een gebogen scherm nu heel meerwaarde toe? Neem aan dat alle 3 die hier staan in kwaliteitsniveau gelijk staan?

• wagenveld
  • Niet online
Volgens onze eigen Tweakers is die MSI geen slechte keus:
productreview: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart review door scholpat

Dus als je nu een monitor moet hebben dan zou ik voor deze gaan.

• taurus0205
wagenveld schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:46:
Volgens onze eigen Tweakers is die MSI geen slechte keus:
productreview: MSI Optix MAG27CQ Rood, Zwart review door scholpat

Dus als je nu een monitor moet hebben dan zou ik voor deze gaan.
qua looks vind ik hem ook het mooiste van de drie die de persoon hierboven aantipte.
Kan je de kleuren op achterkant scherm ook uitzetten trouwens, want dat heb ik totaal niet nodig. Geen idee hoeveel inpact ze verder hebben

[Voor 12% gewijzigd door taurus0205 op 01-11-2018 16:51]

• Aggressor
Heb je er al 1?
dit is een mooie aanbieding

https://nl.pepper.com/aan...0p-ips-met-freesync-82921

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:03

Deathchant

Don't intend. Do!

@taurus0205
Ik ben zelf nog steeds in bezig van de Asus MG279Q. Dies 27", 2560x1440, IPS (4ms), Freesync, matte bezels, mat scherm, dus niks glossy.

Hierin zit hetzelfde paneel als de Eizo Foris FS2735.
Hier heb ik een korte review van gemaakt: productreview: Asus MG279Q Zwart review door Deathchant

Het geldt nog steeds helaas dat je geluk moet hebben met de zgn. paneelloterij; er zitten pareltjes tussen, zoals de mijne (gelukkig), maar er zijn genoeg gevallen die 4 of 5 monitors hebben gekregen en hebben moeten terugsturen (zoals ik met de Dell U2713H).

Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR

• taurus0205
Bedankt allemaal!

Ik ben uiteindelijk gegaan voor het scherm van MSI 27inch curve, super blij ermee. Kreeg er gratis ac odyssey bij en man wat een gaaf spel! Tot ergernis van mn vriendin dat dan weer wel :P

Enfin het scherm geeft super beeld. geen pixel problemen gelukkig of gekke kijkhoeken ofzo die blauw licht geven zoals ik bij sommigen gezien heb.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee