Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ocz vertex in 2018 systeem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• m0ap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 24-04 13:38
Mijn vraag
Ik wil mijn pc uit 2009 gaan upgraden. Er komt een b350/b450 mobo in, 16gb ram, ryzen 2600 en rx580.
Nu heb ik nog een oude SSD: ocz vertex 2. Ik vroeg me af of ik deze nog kan gebruiken voor Windows, of dat dit echt overall performance gaat kosten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win 10, games, en setup, zie hierboven.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekfunctie leverde mij niets op, dus vandaar deze post.

Beste antwoord (via m0ap op 01-11-2018 22:39)

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:59
Je kan die SSD zeker gebruiken en hij zal functioneren op de geadverteerde snelheid mits je hem op een SATA3 poort aansluit. Natuurlijk is dat minder snel dan de SSDs zoals je die tegenwoordig kan kopen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14:59
Je kan die SSD zeker gebruiken en hij zal functioneren op de geadverteerde snelheid mits je hem op een SATA3 poort aansluit. Natuurlijk is dat minder snel dan de SSDs zoals je die tegenwoordig kan kopen.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

offt.(bij je R2600 zou ik een B450 moederbord kiezen, en geen Gigabyte. B350 behoeft BIOS Flash en kost je +- €25,-)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• m0ap
@Hackus Ik was me ervan bewust, maar naast het feit dat ik niet hoef te flashen zijn er toch vrij weinig voordelen?

@Haribo112 thanks, is het slechts een kwestie van lagere lees/schrijfsnelheden of nog andere zaken?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

m0ap schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:58:
@Hackus Ik was me ervan bewust, maar naast het feit dat ik niet hoef te flashen zijn er toch vrij weinig voordelen?

@Haribo112 thanks, is het slechts een kwestie van lagere lees/schrijfsnelheden of nog andere zaken?
Modernere chip, verder is het gelijke types vergelijken wat jij nodig bent aan oa VRM format en opties.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Kypo
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 14:58
Oei, was die vertex 2 niet berucht? Volgens mij falen die nogal snel :)

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Naja, hoe oud is oud? Ook uit 2009? Dan zou ik gewoon een nieuwe kopen, zoveel kosten ze ook weer niet meer.

• m0ap
Kypo schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:04:
Oei, was die vertex 2 niet berucht? Volgens mij falen die nogal snel :)
Haha daar kwam ik ook achter na het zoeken binnen het forum. Mijne doet het nog steeds prima, dus misschien heb ik geluk..

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:45
@Kypo Inderdaad. Heb er zelf eentje gehad en binnen een jaar moeten ruilen voor een andere. Was wel een ander merk en model, maar ook die ging vrij snel stuk.
Mijn idee zou zijn om hem te vervangen. Of als er niet iets belangrijks op komt te staan, dan gewoon gebruiken en later vervangen.

Sponsorloop hartstichting: https://www.hartstocht.nl/annette-overes-2021-hartstocht-10-april

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
m0ap schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:58:
Die moederborden zijn soms al uit de doos geschikt voor de nieuwe CPU's, maar als dat niet zo is, moet je een oudere ryzen cpu hebben om te flashen.

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• m0ap
eric.1 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:04:
Naja, hoe oud is oud? Ook uit 2009? Dan zou ik gewoon een nieuwe kopen, zoveel kosten ze ook weer niet meer.
Ja ook uit die tijd meen ik..

Zo te horen kan ik toch beter een nieuwe aanschaffen.
-Sneller
-Minder kans op falen

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
OCZ Vertex 2 zou ik gewoon niet meer gebruiken in een modern systeem. Het is dat je voor AMD gaat, maar op Intel chipsets van de afgelopen jaren werken ze al niet eens meer omdat de Sandforce controller in dat ding afwijkt van de SATA standaard.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True