Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Configurator keuze in winkelwagen - woocommerce

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• erwinvandeuteko
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 04-06 14:05
Mijn vraag
Hoi! Ik wil voor een website een configurator bouwen waar mensen zelf hun fiets kunnen samenstellen en daarna voor het ontwerp direct kunnen betalen. Dit ontwerp word dan opgeslagen en later samengesteld. Is zoiets mogelijk in Woocommerce / Wordpress waar jullie van weten? Ik weet alleen dat Woocommerce goed werkt met veel producten verkopen maar niet perse met een custom made product. Bedankt voor de hulp!!!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Woocommerce Plugin
Wordpress
Elementor Page Builder

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet alleen dat Woocommerce goed is voor producten kopen/verkopen. Maar niet perse voor iets als wat ik wil.

Beste antwoord (via erwinvandeuteko op 19-11-2018 13:46)

• deathgrunt
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
erwinvandeuteko schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:37:
Super handig trouwens! Enorm bedankt. Ik ga die gebruiken @deathgrunt Werkt vooral handig met het aanpassen van de prijs op een extra optie. Ik zie bij de demo echter niet de optie die jij noemt. Dat je bijv. een extra optie aanvinkt en het plaatje ziet aanpassen daarop. Heb jij een voorbeeld van een site waar je die in gebruikt hebt of die jij kent waar ik dit kan zien? En denk jij dat jouw plugin hetzelfde doet en goed genoeg is als Gravity Forms?
Real-time canvas-rendering op basis van variabelen in de plug-in zit er niet standaard in; dat heb ik zelf gebouwd (met deze plug-in als basis).

Dus de eindklant kan in de back-end variabelen invoeren (in dit geval materiaal van een ring, het aantal elementen / ornamenten per ring, de meerprijs van bv. goud tov. zilver, etc...) en dat wordt aan de voorkant uitgespuugd.

Een klant kan dan aan de voorkant een ring samenstellen en ik heb de plug-in 'ge-extend' (uitgebreid) om de keuzes van de klant real-time te tonen in de browser, met de variabelen van de eindklant (in de back-end).

De plug-in stuurt dit allemaal aan, incl. de order-omschrijving van de klant, naar de eindklant toe.

En het is verder niet van belang, maar het extenden van de plug-in was een project met een budget van meer dan 10.000 euro... dus dan boeien de kosten van een plug-in ook niet zo.

Als je 150 euro al veel vindt, wat goed mogelijk is, dan moet je niet eens een webshop beginnen denk ik... want zo'n bedrag moet je met wat marge toch snel kunnen terug verdienen.

Overigens is de plug-in niet vergelijkbaar met Gravity Forms - beiden kunnen ze integreren met WooCommerce en wat conditional logic tonen, maar de één is een formulier en de ander een product-configurator...

Al het water is nat... maar niet alles dat nat is, is water....

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat noemen we "conditional" list / configs.

Daar zijn inderdaad opties voor zoals https://woocommerce.com/products/gravity-forms-add-ons/

Aangezien Woocommerce geen one-day-fly is, kan je allicht eens door al hun plugins heenlopen voor extra info / functies voor je site.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

erwinvandeuteko schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:48:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik weet alleen dat Woocommerce goed is voor producten kopen/verkopen. Maar niet perse voor iets als wat ik wil.
...en toen ging je googlen en toen kwam je wat tegen? Welke zoektermen gebruikte je? Wat vond je wél en waarom voldeed dat niet aan je eisen? Ik mis eigenlijk nogal wat zaken in je topicstart (zie onze Quickstart) en zou 't dan ook op prijs stellen als je je topic, zéker het stukje dat ik aanhaal, aanvult met de zaken die genoemd worden in de quickstart (je kunt daarvoor 't "wijzigen" linkje rechtsbovenaan je bericht gebruiken). Dan hoeven wij onze tijd niet te verdoen met 't tikken van een reactie van dingen die je al geprobeerd of gevonden hebt en kunnen we allemaal onze tijd efficiënter gebruiken ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Luchtbakker
  • Laatst online: 07:51
RobIII schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:47:
[...]

Dan hoeven wij onze tijd niet te verdoen met 't tikken van een reactie van dingen die je al geprobeerd of gevonden hebt en kunnen we allemaal onze tijd efficiënter gebruiken ;)
Dat is jouw mening, ik help graag mensen zoals hij. Ondanks dat ze vraag er wat simpel uit ziet, niet iedereen is een pro in googlen.
RobIII schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:47:
[...]

...en toen ging je googlen en toen kwam je wat tegen? Welke zoektermen gebruikte je?
Dan moet je wel weten wat je moet zoeken. Toevallig ken ik woocommerce en het item wat hij specifiek zoekt, vind je niet met een simpele google zoekopdracht. Ik snap volkomen waarom hij hier terecht komt.

Klein beetje medeleven zou hier wel op zijn plaats zijn denk ik?

[Voor 4% gewijzigd door Luchtbakker op 01-11-2018 13:58]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

michelsoe12 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:58:
[...]
, niet iedereen is een pro in googlen.
Eens maar logisch iets Googlen kan iedereen; zeker als iemand zijn eigen vraagstelling even overdenkt. "Als A, dan B in een lijst" Dat is een "if then list" of, net iets geavanceerder "conditonal list". Zet er Woocommerce achter en Google helpt zeker wel.

Maar inderdaad, niet elke developer is winkelier en niet elke winkelier denkt als developer. :)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Dat is jouw mening, ik help graag mensen zoals hij. Ondanks dat ze vraag er wat simpel uit ziet, niet iedereen is een pro in googlen.
En dat is precies waarom we, o.a., vragen om de trefwoorden waarop is gezocht. Want als we daar dan iets aan op te merken hebben zal de topicstarter daar ook van leren (én eventuele andere lezers die, ooit, in de toekomst, op dit topic stuiten wanneer alle zaken die nu "voor TS gevonden worden" dode links bevatten zodat ook zij in ieder geval weten welke termen ze zouden kunnen proberen).
We doen dit niet om mensen te pesten; we doen 't juist om ze te helpen :>
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
Dan moet je wel weten wat je moet zoeken.
En ook daarin kunnen we helpen door zoektermen aan te geven. Maar als je roept "ik heb gezocht maar niks gevonden!!!11" gaan mensen suggesties aandragen die TS al geprobeerd heeft. Zonde van ieders tijd. Simple as that. Het is een kleine moeite om aan te geven "Ik heb gezocht op X" of "ik heb Y geprobeerd maar dat leverde niks op" in je topicstart op te nemen. Al helemaal als 't wel dingen opleverde die in de richting zaten maar die je hebt weggeklikt omdat X of Y. Daarmee worden vaak ook bepaalde (al-dan-niet-bewuste) eisen inzichtelijk voor de mensen die proberen te helpen.
Klein beetje medeleven zou hier wel op zijn plaats zijn denk ik?
Ik draai al wat langer mee hier ;) :> Medeleven genoeg; anders had ik 't topic wel gesloten (want daar was genoeg aanleiding voor). (Ook) niet iedereen is zoals jij ;)

Maar kunnen we nu weer ontopic? Je reactie draagt namelijk weinig constructiefs toe en daar hebben we Feedback op moderatie binnen de Devschuur voor; dan weet je dat voor een volgende keer ;)

[Voor 5% gewijzigd door RobIII op 01-11-2018 14:25]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• deathgrunt
  • Niet online
Zelf gebruik ik vaak WooCommerce Extra Product Options.

https://codecanyon.net/it...a-product-options/7908619

Normaliter ben ik niet zo van de plug-ins, maar deze is een perfecte aanvulling op mijn normale development flow.

Alles werkt via conditional logic en mijn klanten kunnen via WYSIWYG in de back-end zelf foto's, prijzen, materialen, voorwaarden, etc... aan passen.

In de basis is de plug-in al erg feature-rich, maar hij valt eenvoudig manual te extenden naar eigen behoeften.

Zo heb ik met deze plug-in als basis bv. een real-time product configurator gemaakt (bv. je kiest goud als materiaal met een bepaalde inscriptie en drie ringen en je ziet deze real-time gerenderd worden op het canvas).

Zowel de koper als verkoper krijgen een zeer gedetailleerde productaanvraag binnen die weer direct communiceert met de database van WordPress.

Het kost 25 euro, maar 2.500 euro had ik er ook voor over gehad (het bespaart mij iig. honderden uren development time en de ontwikkelaar publiceert jaren na introductie nog regelmatig updates).

• erwinvandeuteko
Hoi allemaal!

Sorry voor de late reactie. Ik was een weekend weg :)
Bedankt voor alle goede tips. Ik zal de volgende keer wat duidelijker zijn met mijn al gedane research. Ik heb gezocht op Woocommerce Product Change Plugin, Woocommerce configurator en kleine aanpassingen daarop. Echter vind je dan plugins die er nogal amateuristisch uit zien met weinig goede reviews of juist hele dure plugins. Ik heb er geen 150 euro voor over helaas. Tenzij blijkt dat het eigenlijk wel echt moet. Het lastige met het zoeken naar specifieke plugins voor woocommerce en wordpress is dat als je niet weet hoe een plugin heet je hem ook niet snel vind merk ik. Bijv. die extra product options plugin had ik nooit kunnen vinden. Je moet het maar net weten lijkt het vaak.

Super handig trouwens! Enorm bedankt. Ik ga die gebruiken @deathgrunt Werkt vooral handig met het aanpassen van de prijs op een extra optie. Ik zie bij de demo echter niet de optie die jij noemt. Dat je bijv. een extra optie aanvinkt en het plaatje ziet aanpassen daarop. Heb jij een voorbeeld van een site waar je die in gebruikt hebt of die jij kent waar ik dit kan zien? En denk jij dat jouw plugin hetzelfde doet en goed genoeg is als Gravity Forms?

@MAX3400 bedankt! Ik wist niet dat je dat "conditional" list / configs noemt. :) Leer ik ook weer wat. Dit is echt de eerste keer dat ik zoiets als dit doe.

@RobIII goed bezig met moderaten! Bedankt voor je inzet hier op Tweakers. Lijkt me best wel frustrerend om mensen vaker de regels niet goed te zien gebruiken. Mijn excuses.

Groetjes!
Erwin

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 10:09
Erwin, ik wil je toch nog een tip geven. Je zegt geen 150 euro over te hebben voor een eventuele plugin. Ik weet niet wat voor webshop je hebt, maar 150 euro is qua ontwikkelkosten echt helemaal niets. Als jij dat al niet kunt missen, dan zul je hopeloos achter raken bij andere webshops die wel serieus durven te investeren om de gebruikerservaring te optimaliseren. Zie het zo: zonder deze feature goed uit te werken krijg je misschien 2/10 conversie, met een redelijke uitwerking 4/10 en met een perfecte uitwerking 6/10. Dan heb je die 150 euro heel snel terug verdiend.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• deathgrunt
  • Niet online
erwinvandeuteko schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:37:
Real-time canvas-rendering op basis van variabelen in de plug-in zit er niet standaard in; dat heb ik zelf gebouwd (met deze plug-in als basis).

Dus de eindklant kan in de back-end variabelen invoeren (in dit geval materiaal van een ring, het aantal elementen / ornamenten per ring, de meerprijs van bv. goud tov. zilver, etc...) en dat wordt aan de voorkant uitgespuugd.

Een klant kan dan aan de voorkant een ring samenstellen en ik heb de plug-in 'ge-extend' (uitgebreid) om de keuzes van de klant real-time te tonen in de browser, met de variabelen van de eindklant (in de back-end).

De plug-in stuurt dit allemaal aan, incl. de order-omschrijving van de klant, naar de eindklant toe.

En het is verder niet van belang, maar het extenden van de plug-in was een project met een budget van meer dan 10.000 euro... dus dan boeien de kosten van een plug-in ook niet zo.

Als je 150 euro al veel vindt, wat goed mogelijk is, dan moet je niet eens een webshop beginnen denk ik... want zo'n bedrag moet je met wat marge toch snel kunnen terug verdienen.

Overigens is de plug-in niet vergelijkbaar met Gravity Forms - beiden kunnen ze integreren met WooCommerce en wat conditional logic tonen, maar de één is een formulier en de ander een product-configurator...

Al het water is nat... maar niet alles dat nat is, is water....

• erwinvandeuteko
@deathgrunt bedankt voor je reactie!

Ik ben een redelijke leek op het gebied van coderen. Weet hooguit 5 codes uit mn hoofd dus eigenlijk ben ik een superleek. Anyhow, ik ben dus wel op zoek naar een plugin waarmee je direct je keuzes ziet in de afbeelding. Ik kan niet zelf een plugin verbeteren helaas. Dus als je een mandje kiest dan komt die er bij op de fiets en als je een blauw zadel kiest dan verandert de kleur er van. Is het voor mij als leek mogelijk om met de plugin die je noemt dit te bereiken of heb ik een andere nodig?

De demo van de woocommerce extra product options plugin laat niet echt zien dat zoiets kan werken dus vandaar dat ik het aan je vraag.

Dank je!

• deathgrunt
  • Niet online
erwinvandeuteko schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 16:45:
@deathgrunt bedankt voor je reactie!

Ik ben een redelijke leek op het gebied van coderen. Weet hooguit 5 codes uit mn hoofd dus eigenlijk ben ik een superleek. Anyhow, ik ben dus wel op zoek naar een plugin waarmee je direct je keuzes ziet in de afbeelding. Ik kan niet zelf een plugin verbeteren helaas. Dus als je een mandje kiest dan komt die er bij op de fiets en als je een blauw zadel kiest dan verandert de kleur er van. Is het voor mij als leek mogelijk om met de plugin die je noemt dit te bereiken of heb ik een andere nodig?

De demo van de woocommerce extra product options plugin laat niet echt zien dat zoiets kan werken dus vandaar dat ik het aan je vraag.

Dank je!
Wat je wil, kan gewoon met die plug-in.

Of je het ook direct real-time in de product-foto aangepast ziet worden, weet ik niet (of kan ik niet zeggen, omdat ik de specifieke business-case niet ken en niet weet welke design en functionele eisen je aan een preview stelt).

Maar je kan wel invoeren dat je meerdere kleuren zadels hebt, die vervolgens aan de front-end tonen en de klant laten kiezen welke hij wil.

De plug-in kost een paar euro, ik zou het gewoon aanschaffen en kijken hoe ver je er mee komt...

• erwinvandeuteko
Bedankt @deathgrunt :)

• Eager
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 05-06 19:49
topic is al wat ouder, weet niet of je nog op zoek bent maar was zelf aan het rondkijken op Envato Market met een vergelijkbare vraag en er is genoeg te vinden waarmee je kan doen wat jij voor ogen hebt:

https://codecanyon.net/it...uilder/19934326?s_rank=23

https://codecanyon.net/it...esigner/7818029?s_rank=25

https://codecanyon.net/it...esigner/10959830?s_rank=1

https://codecanyon.net/it...plugin/20810733?s_rank=33

etcetera. Als je in die afdeling even rondneust vindt je genoeg, voor niet teveel geld.

• Jantje2000
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 09:38
deathgrunt schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:43:
Zelf gebruik ik vaak WooCommerce Extra Product Options.

https://codecanyon.net/it...a-product-options/7908619

Normaliter ben ik niet zo van de plug-ins, maar deze is een perfecte aanvulling op mijn normale development flow.

Alles werkt via conditional logic en mijn klanten kunnen via WYSIWYG in de back-end zelf foto's, prijzen, materialen, voorwaarden, etc... aan passen.

In de basis is de plug-in al erg feature-rich, maar hij valt eenvoudig manual te extenden naar eigen behoeften.

Zo heb ik met deze plug-in als basis bv. een real-time product configurator gemaakt (bv. je kiest goud als materiaal met een bepaalde inscriptie en drie ringen en je ziet deze real-time gerenderd worden op het canvas).

Zowel de koper als verkoper krijgen een zeer gedetailleerde productaanvraag binnen die weer direct communiceert met de database van WordPress.

Het kost 25 euro, maar 2.500 euro had ik er ook voor over gehad (het bespaart mij iig. honderden uren development time en de ontwikkelaar publiceert jaren na introductie nog regelmatig updates).
Ik keek even naar deze plugin, en ik zie dat je een heleboel type invoervelden kunt gebruiken, maar nu was mijn vraag: kun je ook prijzen berekenen op basis van de invoer.
Dus stel neem een breedte van 300 cm, kan er dan ook worden opgegeven, dat iedere meter €50 kost bijvoorbeeld?
Ik zag dat de plugin ook compatibel is met Woo Measurement Pricing Calculator, maar ik weet niet of dit dus ook met alleen deze plugin mogelijk is?

De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True