Vraag

• eberg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05-2021
Ik heb goedkoop een MSI R9 390 video kaart 8GB overgenomen. Hier wil ik een nieuw gamesysteem mee samen stellen ipv het upgraden van mijn oude studenten pc die. Ik ben echter al jaren niet meer bezig met hardware en merk dat er genoeg zaken veranderd zijn. Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Het belangrijkste is denk ik dat het past bij het budget en dat de onderdelen passen bij de videokaart.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en paar keer per maand wat kantoorwerkzaamheden. Ik ben geen gamer die alles in de hoogste resolutie wil of de hoogste fps. Ook nieuwe producten op de markt ben ik minder fan van in verband met in verhouding hogere prijzen bij veel producten dan wanneer deze al even op de markt zijn. Ofwel met name prijs/kwaliteit in verhouding.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst ben ik max 500 tot 600 kwijt.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb videokaart goedkoop kunnen overnemen. Het gaat om een MSI R9 390 video kaart 8GB.
Vanwege de lengte van de videokaart had ik de Corsair Carbide 270R window kast op het oog (al zijn er zo te zien genoeg kasten tegenwoordig met zat ruimte voor de videokaart) dus een alternatief is ook prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
nee, het liefst wel goed compatible met de videokaart. Daarnaast is een SSD + normale HDD denk ik een goed idee? Of misschien alleen een SSD?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik het liefst laag, maar dat is met deze videokaart volgens mij sowieso al een utopie.

Ga je overklokken?
Nee

Beste antwoord (via eberg op 02-11-2018 13:37)

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-05 11:55
Je zou hier mee kunnen beginnen reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018

Omdat je al een GPU hebt zou de rest er prima bij passen

Alle reacties

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:12
Je zal iets meer informatie moeten geven.

Ook word enige eigen inzet verwacht, maak een lijstje met de pricewatch.

[Voor 23% gewijzigd door n3othebest op 01-11-2018 12:57]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• MichaelvD
  • Laatst online: 08-05 11:55

• VdBorght
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-05 00:26

VdBorght

The time is never just right.

Heb je de BBG van deze maand er al eens bijgepakt? reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2018 Als je die van 800 neemt, en je neemt alles buiten de GPU dan kom je op een mooie 570 euro, past perfect bij die R9 390

Edit: Michael was me net voor
Edit2: een R9 390 verbruikt wel wat meer dan een RX580, dus misschien voor de zekerheid de 550W versie van de bitfenix nemen, of een RM550x (2018) van corsair. Misschien dat iemand anders je daar mee kan helpen

[Voor 26% gewijzigd door VdBorght op 01-11-2018 13:05]

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 11:20
Had ik een eindje geleden samengesteld (zonder GPU):
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 152,-€ 152,-
1Asus Prime B350-Plus€ 79,52€ 79,52
1Fractal Design Focus G Zwart€ 44,99€ 44,99
1G.Skill Value F4-2666C19D-16GNT€ 122,50€ 122,50
1Seasonic Focus Plus 550 Gold€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 478,96

Je kan gerust de 1600 vervangen door de 2600, die kost amper meer en blijf je nog onder de €500 (neem dan ook wel B450 mobo wegens biosupdate)

[Voor 3% gewijzigd door extreme8eight op 01-11-2018 13:13]

PSN: extreme8eight

• Nat-Water
  • Laatst online: 14:16
Een 450W voeding moet ook voldoen voor de R9 390, maar het gaat er wel aan liggen wat je met de CPU wilt. De GPU verbruikt onder load max 300W.

@extreme8eight RAM keuze en voedingskeuze zijn niet optimaal. Verder denk ik dat die PC weinig beeld gaf zonder GPU ;)

[Voor 29% gewijzigd door Nat-Water op 01-11-2018 13:14]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• extreme8eight
@Nat-Water Een trapje lager voor de voeding moet zoiezo ook lukken. RAM speed heeft de Ryzen liever iets sneller weet ik, eenzelfde setje op 3000Mhz moet beter volstaan inderdaad.

• Nat-Water
extreme8eight schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:16:
@Nat-Water Een trapje lager voor de voeding moet zoiezo ook lukken. RAM speed heeft de Ryzen liever iets sneller weet ik, eenzelfde setje op 3000Mhz moet beter volstaan inderdaad.
De Seasonic Focus Plus is sowieso niet de beste keuze - ongeacht de wattage. De voeding werkt niet goed met verschillende GPU's, dus kan je beter direct voor een voeding gaan die dat wel kan.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• extreme8eight
@Nat-Water Juist ja, was ik even vergeten. Excuses. Ikzelf heb een beQuiet zitten.

• eberg
MichaelvD schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:00:

Dat is een goeie! deze best buy had ik nog niet gezien. Gezien die best buy ook een MSI videokaart heeft zal dat ook wel allemaal goed passen. 12 jaar geleden ook een keer een Best Buy samengesteld en daar zeer veel plezier van gehad. Ook mooi binnen budget

@n3othebest Excuus ik dacht met de videokaart al iets te hebben :S
@VdBorght De voeding is inderdaad een goeie, beter iets te veel dan 'te weinig'.

@Nat-Water @extreme8eight jullie ook bedankt voor het meedenken. goed om te weten betreft de voeding

Misschien een be quiet! System Power B8 550W, XFX TS 650W 80+ Bronze, Seasonic S12II-Bronze 520W?

Hoe kom ik er achter of ze compatible zijn met deze videokaart? Of is dit gewoon ervaring (ofwel reviews googlen?)

Daarnaast zit er tegenwoordig nog verschil in hoeveel plakjes geheugen? Dus of 2x8 of 1x16?

[Voor 4% gewijzigd door eberg op 01-11-2018 16:11]

• Nat-Water
Ryzen houdt wel van dual, dus 2x8. Verder is de eerder genoemde RMX550 een prima voeding. Compatibel gaat vooral om de power-aansluitingen - dat zal wel goed zitten.

• eberg
@Nat-Water thanks. Dan ga ik voor 2 x G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB. Dan betaal je toch zo goed als evenveel per GB.

pricewatch: G.Skill Aegis F4-3000C16S-8GISB

Nog een vraag betreft de kast. In deze best buy zit een 'mini' kast > Fractal Design Focus G Mini.
1. Is een grotere kast beter voor de airflow? in de samenstelling van @extreme8eight zit de andere variant Fractal Design Focus G Zwart die ook voor atx geschikt is.

2,. is zo'n windowed case ook minder goed voor de airflow? Ik geef niks om hoe de binnenkant er uit ziet.. dus een goedkopere of betere kast is nog beter. als iemand hier nog een idee voor heeft hoor ik het graag.

[Voor 48% gewijzigd door eberg op 02-11-2018 21:11]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee