Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Drupal 7 modules uitschakelen tijdens update?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SvenHe
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-05 13:52
Ik heb een week zitten worstelen met een probleem dat bleek te draaien om een module die ik niet opnieuw had ingeschakeld na een update.

Ik heb begrepen dat de non-core modules uitgeschakeld moeten worden tijdens een update dus dat doe ik braaf.

Om te onthouden welke ik ingeschakeld had maak ik een pdf van de modules pagina maar daar kunnen modules verborgen blijven.

Hoe doen jullie pro's dat?

(Ik ben een doehetzelver met twee sites)

Beste antwoord (via SvenHe op 01-11-2018 19:53)

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:11
Hoe doen de pro's dat? Ik gok scripted, gebruik makend van Composer en Drush.

Ik heb niet al te veel verstand van Drupal, het lijkt me alleen dat er wat compabiliteitsproblemen op kunnen treden indien een module de nieuwe versie niet ondersteunt.

Die aanbeveling om (non-core) modules uit te zetten kon ik ook niet zo vinden eerlijk gezegd, in ieder geval niet in de recentere handleidingen (https://www.drupal.org/do...curity-update-core.html).

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:11

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

...euh...ok :?
[b]SvenHe schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:30
van de modules pagina maar daar kunnen modules verborgen blijven.
Nu ben ik niet heel bekend met Drupal, noch een pro, maar how about ... installeer alleen plugins die je ook daadwerkelijk gebruikt en gooi de rest eruit :? Als je dan weer dingen gaat inschakelen weet je dat alles ingeschakeld moet zijn. Of denk ik dan te simpel 8)7

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:16
Ik heb nog nooit modules uitgezet tijdens een update, ik zou ook niet weten waarom dat zou moeten. En ik heb redelijk wat van Drupal sites in beheer.

Maar ik mag inderdaad hopen dat je alleen modules aan heb staan die je ook daadwerkelijk gebruikt.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 00:11
Hoe doen de pro's dat? Ik gok scripted, gebruik makend van Composer en Drush.

Ik heb niet al te veel verstand van Drupal, het lijkt me alleen dat er wat compabiliteitsproblemen op kunnen treden indien een module de nieuwe versie niet ondersteunt.

Die aanbeveling om (non-core) modules uit te zetten kon ik ook niet zo vinden eerlijk gezegd, in ieder geval niet in de recentere handleidingen (https://www.drupal.org/do...curity-update-core.html).

• SvenHe
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-05 13:52
Shoot, je hebt gelijk.

Dank voor de antwoorden mensen.
Ik had het uitzetten van de non core mudules opgeschreven in mijn eigen handleiding, over genomen uit een oudere handleiding.

Nu staat ie er idd niet meer in.
Oh, maar wacht.

Ik heb een keer volgens de nieuwe handleiding geupdate om draana te ontdekken dat de non-core modules uitstonden.
dan moet ik dus nog steeds weten wat er wel en niet stond ingeschakeld.

En inderdaad, ik zet alleen modules aan die ik gebruik, maar bij instalatie krijg je meer modules dan je je daadwerkelijk nodig hebt.

• Finder
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 11-06 11:39
Drush pm-update -y

Uiteraard, nadat je een backup grmaakt hebt. En binnen een paar seconden zijn je modules, core en db geupdated.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True