Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rubber voor HDD omhulsel

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

Topicstarter
Ik had van de week al een postje gedaan over het feit dat ik gestoord word van het snerpende geluid van 3 x 7200rpm SCSI schijven.

De kast zelf heb ik al geisoleerd met noppenschuim, maar dat is niet genoeg.

Ik wil er nu een soort omhulsel ommaken met aan de bovenkant een heatsink (want de schijven worden nogal warm) en de rest rubber om het geluid flink te dempen.

Ik heb nog een stukje rubber liggen (geen idee hoe ik eraan kom)maar das net genoeg voor 1 schijf.

Dus ik vanmiddag naar Gamma/Praxis toe, maar die hebben niet iets van rubberplaten. Heeft iemand enig idee waar ik zoiets zou kunnen kopen? Ik heb nu een matje van een 4 mm dik.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Kan je niet een oude binneband van een fiets gebruiken??? Het is maar een idee weet niet of het werkt !

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:57
Heej dat is hetzelfde idee als dat ze bij mijn seagate HDD hebben gedaan. (Norrod had geen andere HDD's :( )
Maaruhm, je kan ff naar een goede muziekzaak gaan, waar ze dempingsmaterialen verkopen. Dus professioneel dempingsnoppen materiaal, en daar hebben ze meestal ook wel rubberen matten.

Verwijderd

Harstikke duur als je na zon hifi zaak gaat. Kun je beter gewoon met afval klooien, of idd zon matje bij de gamma halen voor een paar gulden

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Ik denk dat een fietsband te dun is. Dat dempt niet genoeg.

Bij de Gamma hebben ze dus niets....

Verwijderd

Het was maar een idee van die fietsband

• Sciatic
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sciatic

Hear me roar!

Snij een stuk uit je schoenzool

http://texturizer.net/firebird/

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-11 16:36
in principe hoef je alleen de schijven te rubberen op de plekken waar deze met de kast in contact komen, een rol dakrubber (die 4mm dikke plak) haal je voor ongeveer 23 gulden bij een grote bouwmarkt (en dan bedoel ik niet een klein gamma'tje in het dorp).

die 4 mm rol werkt overigens uitstekend tegen de "rammelende" schijf

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Het gaat niet om het rammelende geluid van de HDD. Daar ben ik na 10 jr computer gebruik wel aangewend :)

Maar die 7200 rpm is het probleem. Er komt een hoog frequente toon uit de schijven.
Ik heb een goed gehoor en dat wil ik graag zou houden.

Vandaar dat ik dit dus dmv een bijna dicht omhulsel wil dempen tot een aanvaardbaar niveau.

Maar goed ik zal wel ff plaatjes posten als ik er een af heb (ik heb nl. genoeg rubber voor 1 schijf)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:36
Wel oppassen met je temp van je al relatief warme 7200rpm schijfen..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11 14:24
Verknip een muismatje :)
(je weet wel die Dikke)

Have a wheelie good weekend!

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Goed ik ben dus even aan het knippen en plakken geslagen. Zie hier het resultaat.

Het omhulsel:
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/joeribl/hdd1.jpg

De herriemaker in het om hulsel:
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/joeribl/hdd2.jpg

De heatsink die ik wil gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/joeribl/hdd3.jpg

De heatsink wil ik in twee stukken zagen. Dan nog een rubberstrip eraan die het omhulsel tegen de heatsink aan afsluit.
Afbeeldingslocatie: http://home.soneraplaza.nl/mw/prive/joeribl/hdd4.jpg

Ik heb even proefgedraaid buiten de kast. Ik heb de heatsink er even in de lengte opgelegt. Het geluidsniveau word behoorlijk verlaagd. Buiten de kast is het nu al van een verdraagbaar niveau. Dus straks in de kast zal ie behoorlijk stiller zijn.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:36
Denk dat die heatsink meer schade dan goeds brengt..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Denk dat die heatsink meer schade dan goeds brengt..
Why?

Verwijderd

Ka je niet gewoon de binnenkant van je kast beplakken met vloer tegels. Heb ik ook gedaan en mijn 2x 7200 HD zijn niet aan de buitenkant te horen (alleen als tie opspint),
Vloertegels zijn ong 5 mm dik met rubber aan de achterkant en stof aan de voorkant. Probeer het eens.

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

ik vind dat jullie je allermaal aan stellen .. er is toch zoiets als winamp ?? gewoon je toren een tandje harder zetten .. nix aan 't handje !!! :p

pc | server | laptop | pda

• Shuriken

Shuriken

Topicstarter
Maar het geluid van die schijven (wel iets harder dan een IDE 7200 ) komt via de ventilator opening naar buiten.

En ik kan die niet afsluiten want die schijven worden veel te warm.

Verwijderd

wat als je een paarlage binnenband aan elkaar kleefd, heb je die dikte

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:49
echte tweakers gaan voor de binnenband-oplossing, stukjes rubber bij de schroefjes van de drive, of hebben zoals ik hun harddrives opgehangen in elastieken (werkt trouwens uitermate goed).

Maar ja, van de ultrahoge piep die sommige mensen kunnen horen kom je alleen maar af, als je de drive in een eigen casing stopt. een aantal cool-drives en silent-drives zijn al te krijgen, bij de diverse silent-case fabrikanten (zalman bijvoorbeeld).

als je je hdd's stil hebt zal trouwens blijken dat je voeding ook piept, en dat zn fan ook best lawaaiig is. veel succes daarmee.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:36
Denk niet dat het echt veel zin heeft om op een topic van ruim 3 jr. geleden te gaan reageren :z

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Bij een bandenrepair, sloop en hakkenbar hebben ze vast wel wat stroken/vlakken rubber.

Verder niet echt handig om een topic van > 3 jaar oud voor te kicken ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.