Vraag

• BeelDstaal
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-12-2018
Mijn vraag
Na installatie van de 2019-versie van Photoshop werkt het gereedschap 'vrije transformatie' niet meer naar behoren. Bij het willen toepassen van vrije transformatie op een afbeelding blijven de transformatieronde telkens naar vaste posities springen. Vrije transformatie is dus gewoon niet mogelijk. In de versie van 2018 werkt dit foutloos.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Photoshop 2019

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voorkeuren geraadpleegden en instellingen in statusbalk gewijzigd, zonder enig effect.

Vincent van Woerkom

Alle reacties

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien dit niet specifiek over Macs & Software gaat, en de mensen van Graphics hier waarschijnlijk meer kaas van hebben gegeten, verplaatst ik dit topic daar naar toe :)

MS > GFX

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:48

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

BeelDstaal schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:07:
Voorkeuren geraadpleegden en instellingen in statusbalk gewijzigd, zonder enig effect.
Het zou fijn zijn als je (een stuk) specifieker was over wélke voorkeuren / instellingen je hebt nagelopen en wat de waardes ervan zijn. Dat is a) om aan te kunnen geven of je op de juiste plek zoekt en b) om te kunnen controleren of de waardes inderdaad zijn wat ze zouden moeten zijn en c) om onze tijd niet te hoeven verdoen met 't tikken van reacties met oplossingen die je al lang-en-breed geprobeerd hebt. Daarom wordt in onze Quickstart specifiek gevraagd naar "laat zien wat je zelf gedaan hebt" (in andere, en meer, woorden, maar de strekking is 'tzelfde). Dus ik zou 't op prijs stellen als je je topicstart (middels de 'wijzig' link rechtsbovenaan je bericht) aanvult met alle relevante(!) informatie. Zie daarvoor, nogmaals, dus onze quickstart,

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Gezocht op ‘photoshop 2019 free transform’:

https://www.photoshopesse...new-features-and-changes/

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

En waar precies staat de oplossing voor @BeelDstaal's probleem op die pagina :? Want ik zie 't niet.
Daarbij: een bronvermelding / link is altijd fijn en goed, maar veel belangrijker: plaats de oplossing in het topic! Links gaan dood en er is niets zo frustrerends als een "hier is de oplossing!".

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:51

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

RobIII schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:23:
[...]

En waar precies staat de oplossing voor @BeelDstaal's probleem op die pagina :? Want ik zie 't niet.
Daarbij: een bronvermelding / link is altijd fijn en goed, maar veel belangrijker: plaats de oplossing in het topic! Links gaan dood en er is niets zo frustrerends als een "hier is de oplossing!".
Mijn punt is voornamelijk: de tool is gewijzigd in deze nieuwe versie. Check vooral even de 'nieuwe' werkwijze van de tool. Misschien dat hierin de oplossing al zit voor je probleem.

De zin '...de transformatieronde telkens naar vaste posities springen', snap ik niet helemaal, maar ik ga er van uit dat dat komt doordat de tool nu standaard proportioneel schaalt.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

kaassouffle schreef op donderdag 1 november 2018 @ 18:55:
De zin '...de transformatieronde telkens naar vaste posities springen', snap ik niet helemaal, maar ik ga er van uit dat dat komt doordat de tool nu standaard proportioneel schaalt.
Ik vermoed dat @BeelDstaal hier doelt op (zeg) 45, 90, 135, 180 etc. graden (of in kleinere/grotere stappen). Maar daar mag inderdaad wel even wat meer duidelijkheid geschept worden ;)

[Voor 8% gewijzigd door RobIII op 01-11-2018 18:57]

Over mij

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 21:45
Och hemel, ik heb nu ook Photoshop CC 2019 :'(
Eindelijk heb ik de selectievierkanthjes gevonden, maar waar is nu de vrijetransformatie knop? (of kan het niet anders dan ctrl-T) Ook in het artikel kan ik het niet vinden. Ik heb me snertig gezocht op het web, maar waar is de free transformation knop?

[Voor 6% gewijzigd door Pinin op 11-02-2019 21:50]

There is no such thing as too much coriander.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-05 15:55
Veel 'overige' tools zitten onder het laatste '...'icoontje. Vroeger vond je sommige tools via een rechtermuisklik onder een vergelijkbare knop (bijvoorbeeld ronde of streepselectie via RMB onder de vierkante selectie).
Ik vermoed dat Adobe deze herrangschikking heeft gedaan met het oog op tabletbediening (waar je moeilijk een RMB kan geven), maar vooralsnog is het inderdaad een crime om veelgebruikte tools te openen die niet in de voorselectie staan.
Onder deze '...' kan je wel de toolbar aanpassen om veelgebruikte tools weer standaard op te nemen.

[Voor 9% gewijzigd door Savantas op 11-03-2019 11:17]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• _NooT_
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-05 12:58
Ik werk niet met de CC versie van Photoshop, maar kan misschien toch helpen.

Heb je tijdens het transformeren al eens geprobeerde ctrl-toets in te drukken?
Dat voorkomt namelijk dat je 'handles' naar hulplijnen, randen van document e.d. 'snappen'
Althans zo werkt het t/m CS6.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee