Toon posts:

Autonavigatie op afstand bestuurbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views

Vraag

• Shanki
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-11-2018
Hallo,

Is het mogelijk dat je een navigatiesysteem in een auto vanaf een afstand/andere auto kan beïnvloeden?
Beinvloeden in de zin van: andere route bepalen, einde rit bepalen.

Context: filmopnames

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Shanki op 01-11-2018 11:56)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-06 11:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En diverse automerken hebben een vorm van connected diensten waarmee je een route/bestemming vanaf de mobiel kunt uploaden naar de auto.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Alle reacties

• Danielson
  • Laatst online: 16:17
Nee...

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Das wel enorm algemeen op deze manier.

Welke auto, welke navigatie, enzovoorts.

Android radio's kan je in principe remote besturen met verschillende remote-apps zoals Bomgar, als je daar een licentie voor hebt.

Maar je eigen inzet is momenteel wel erg minimaal.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:59
Wat een overtuigend antwoord, en dan nog een foutief antwoord geven ook.
Met de gegeven informatie valt daar namelijk helemaal niets over te zeggen.

• Anoniem: 320788
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ja vastwel.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Coach4All
  • Laatst online: 07-06 11:49

Coach4All

I'm a Coach 4 All

En diverse automerken hebben een vorm van connected diensten waarmee je een route/bestemming vanaf de mobiel kunt uploaden naar de auto.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Shanki
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-11-2018
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:51:
Das wel enorm algemeen op deze manier.

Welke auto, welke navigatie, enzovoorts.

Android radio's kan je in principe remote besturen met verschillende remote-apps zoals Bomgar, als je daar een licentie voor hebt.

Maar je eigen inzet is momenteel wel erg minimaal.
Sorry! Ik weet hier zelf vrij weinig over. Alvast thanks voor je reactie! In principe zijn we nog in zo'n stadium dat ik van alles kan regelen. In gedachte had ik iets dergelijks als een los systeem zoals TomTom.

Een licentie heb je het over, wat voor?

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Shanki schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:55:
[...]

Sorry! Ik weet hier zelf vrij weinig over. Alvast thanks voor je reactie! In principe zijn we nog in zo'n stadium dat ik van alles kan regelen. In gedachte had ik iets dergelijks als een los systeem zoals TomTom.

Een licentie heb je het over, wat voor?
Tomtom, volgens mij niet. Dat is een gesloten systeem.

Tenzij je de Tomtom-applicatie op een Android navigatiesysteem installeert. Dat mag ook gewoon een Android telefoon zijn natuurlijk.

De licentie waar ik het over heb is de applicatie "Bomgar"

officieel bedoelt voor remote support, maar daarmee kan je als het ware een remote desktop met de telefoon opzetten, en zou je vanaf je PC de telefoon/android navigatie kunnen besturen.

Wellicht kan het met teamviewer ook, maar daar heb ik me nooit in verdiept.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57

Reptile209

- gers -

Shanki schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:48:
[...]
Context: filmopnames
[...]
Als je nou iets meer vertelt over wat (of wat voor effect) je wil bereiken, dan kunnen we wat makkelijker met je meedenken. Wil je dat het op beeld lijkt alsof de navigatie wordt ingesteld, maar moet je dat om een of andere reden van buitenaf kunnen regelen? Of is het plot dat <evil character> van buitenaf de navigatie van <good character> aanpast, zodat deze <verschrikkelijke uitkomst> en wil je dat het een min of meer realistische mogelijkheid is?

[Voor 14% gewijzigd door Reptile209 op 01-11-2018 11:59]

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als de context filmopname is, ja. Daar hoeft het enkel realistisch over te komen (ontploffingen in de ruimte, really?), maar in de echte wereld, zeer waarschijnlijk niet.

Volgens mij heeft Ford/GM een lek gehad waarbij in potentie zelfs de remmen geactiveerd konden worden vanaf afstand, echter was inbreken haast onmogelijk.

[Voor 6% gewijzigd door Deveon op 01-11-2018 12:03]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
We verwachten op GoT wel wat meer inzet dat dit. Wat heb je zelf allemaal al gedaan om het op te zoeken? We zijn hier geen vraagbaak.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee