Ik heb in 2013 een PC samengesteld die nog steeds degelijk werkt. Ik kan een aantal spellen nog steeds spelen (m.n. WoW, Football Manager, Civ 6, Skyrim, GTA V, AC: Black Flag, Dishonored etc.), maar in sommige gevallen niet meer op de hoogste instellingen. Daarnaast heb ik al een aantal spellen gekocht die ik wil gaan spelen wanneer ik een betere PC heb staan. Mijn vermoeden is dat de grafische kaart (zie ook hieronder) nu de bottleneck is, hoewel voor alle componenten inmiddels wel (veel) betere alternatieven zijn. Vandaar dat mijn focus momenteel op een grafische kaart ligt.
Ik ben van plan met name te gamen. Zoals aangegeven zijn het momenteel bovengenoemde games die ik graag speel, maar ik heb al enkele games klaar staan die ik wil spelen op hogere instellingen, zoals The Witcher 3, nieuwere AC games, Dishonored 2, RDR2 (mocht deze naar de PC komen), straks TES6 etc. Met name dus RPG's.
Na de videokaart ben ik van plan een nieuwe monitor (ik denk nu aan 25xx - 14xx), processor, RAM en moederbord te kopen. Mogelijk in deze volgorde, mogelijk eerst processor + moederbord, moederbord, RAM. Naast advies over de videokaart ben ik ook op zoek naar advies over de volgorde waarin ik mijn componenten het beste kan upgraden.
Ik zoek een?
Primair een nieuwe videokaart, aangezien ik denk dat de kaart momenteel de bottleneck is. Ik ben van plan in 2019/2020 de rest van de PC te upgraden.
Ik volg de 2070 vs. 1070 TI vs. 1080 discussie op de voet, en ik vind de keuze lastiger dan in 2013. Ik neig op dit moment naar de 2070 als ik deze voor 529 kan krijgen, een prijs die nu ook in de Pricewatch staat. Mijn vermoeden is dat het kwaliteitsverschil en toekomstbestendigheid van de 2070 hoger ligt dan bij de andere 2 kaarten.
Wat is je budget?
Op dit moment wil ik niet meer uitgeven dan zo'n 500-550 euro, maar alleen als er écht noemenswaardig grote voordelen zitten aan de kaart.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen noemenswaardige voorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben van plan met name te gamen. Zoals aangegeven zijn het momenteel bovengenoemde games die ik graag speel, maar ik heb al enkele games klaar staan die ik wil spelen op hogere instellingen, zoals The Witcher 3, nieuwere AC games, Dishonored 2, RDR2 (mocht deze naar de PC komen), straks TES6 etc. Met name dus RPG's.
Na de videokaart ben ik van plan een nieuwe monitor (ik denk nu aan 25xx - 14xx), processor, RAM en moederbord te kopen. Mogelijk in deze volgorde, mogelijk eerst processor + moederbord, moederbord, RAM. Naast advies over de videokaart ben ik ook op zoek naar advies over de volgorde waarin ik mijn componenten het beste kan upgraden.
Ik zoek een?
Primair een nieuwe videokaart, aangezien ik denk dat de kaart momenteel de bottleneck is. Ik ben van plan in 2019/2020 de rest van de PC te upgraden.
Ik volg de 2070 vs. 1070 TI vs. 1080 discussie op de voet, en ik vind de keuze lastiger dan in 2013. Ik neig op dit moment naar de 2070 als ik deze voor 529 kan krijgen, een prijs die nu ook in de Pricewatch staat. Mijn vermoeden is dat het kwaliteitsverschil en toekomstbestendigheid van de 2070 hoger ligt dan bij de andere 2 kaarten.
Wat is je budget?
Op dit moment wil ik niet meer uitgeven dan zo'n 500-550 euro, maar alleen als er écht noemenswaardig grote voordelen zitten aan de kaart.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen noemenswaardige voorkeuren.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI Z77A-G43 | € 0,- | € 0,- |
1 | Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 98,- | € 98,- |
1 | Dell UltraSharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Kingston KHX1600C9D3K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 98,- |