Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• steinstreuvels
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:26
Beste Mede Tweakers,

Ik zoek een?
Ik ben aan het rondkijken naar een grafische kaart die gebruikt zou worden in een Dell Optiplex 7040 SSF
deze PC zou als game pc gebruikt worden
Bij de zoektocht naar een geschikte kaart stel ik vast dat er beperkende factoren zijn
Power usage: 35W (moederbord ondersteund niet meer)
De kaart mag niet breder zijn als 1 slot (fysieke beperking behuizing)
Low profile

via de price watch heb ik volgende kaarten gevonden
pricewatch: Gigabyte GT 1030 Low Profile 2G
pricewatch: MSI Geforce GT 1030 2G LP OC

Wat is je budget?
Ik had gedacht aan 100€, dit kan nog aangepast worden

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur van merk

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dell Optiplex 7040
8 Gb RAM

Wat denken jullie van deze kaarten?
een GT 1050 is niet mogelijk door de beperking van 1 slot en power usage
Via de price watch merkte ik dat verschillende kaarten 1 slot uitvoering hebben, maar vervolgens een koelplaat hebben waarvan ik twijfel dat deze zal passen.
geheugen type heb ik gezocht op GDDR5

Alvast bedankt voor jullie advies

[Voor 15% gewijzigd door steinstreuvels op 01-11-2018 01:24. Reden: post verstuurd tijdens editen]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

MSI heeft displayport als aansluiting voor een monitor en is iets groter dan de Gigabyte(die ook beter uit review komt) MSI is ook €107,- op dit moment bij beschikbare shops.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• steinstreuvels
Hackus schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:38:
MSI heeft displayport als aansluiting voor een monitor en is iets groter dan de Gigabyte(die ook beter uit review komt) MSI is ook €107,- op dit moment bij beschikbare shops.
Voor de reviews vind ik het nogal lastig, de GIGABYTE heeft 3 reviews, de MSI 1 review
De MSI kaart is heeft een licht hogere snelheid volgens de vergelijking

Mij lijkt de MSI kaart het interessantste door de displaypoort

• Hackus
  • Niet online

Hackus

steinstreuvels schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:22:
[...]

Voor de reviews vind ik het nogal lastig, de GIGABYTE heeft 3 reviews, de MSI 1 review
De MSI kaart is heeft een licht hogere snelheid volgens de vergelijking

Mij lijkt de MSI kaart het interessantste door de displaypoort
gygabite is kleiner en is goedkoper. performanceverschil merk je niet tussen deze twee

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Nu online
DP is interessanter dan DVI. Ik gebruik hier een MSI GT 1030 voor probleemloze 2x 4K weergave. Geheugengebruik zit daarmee wel tegen de max aan.

• steinstreuvels
Uszka schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 18:26:
DP is interessanter dan DVI. Ik gebruik hier een MSI GT 1030 voor probleemloze 2x 4K weergave. Geheugengebruik zit daarmee wel tegen de max aan.
Heeft u deze kaart al eens gebruikt om te gamen op 1080p?

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 13:45
steinstreuvels schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:04:
[...]

Heeft u deze kaart al eens gebruikt om te gamen op 1080p?
Gamen is een breed begrip, gaat het over 2D indie games of 3D AAA titels die nog maar net uit zijn? Voor veel indiegames, zelfs in 3D, is dit een prima kaartje, maar Assassin's Creed Odyssey moet je niet proberen op 1080p.

Ik heb een SFF pc met een Ryzen 5 2400G APU. Qua GPU kracht is die een beetje vergelijkbaar met een GT 1030 alleen wel trager geheugen, en voor oudere 3D games en indies is die prima. Speel er nu Okami op, 1080p en merk geen verschil met de R9 290 in mijn game desktop (die game zit toch vast op 30fps).

Zorg er zéker wel voor dat je GDDR5 variant hebt, de DDR4 variant is trager dan mijn Ryzen APU... Als ze je die toch opsturen, meteen terugsturen. De DDR4 variant had gewoon GT1020 moeten heten.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

@steinstreuvels Met 1080p kun je ook HDMI gebruiken, en je scherm moet ook een DP aansluiting hebben ander heeft het nog geen voordeel. met een GT1030 kun je wel een 4K scherm besturen, maar gamen wordt echt bagger.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True