Toon posts:

Hulp met versterker aansluiten op nieuwe setup

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:10
Hi Tweakers,

Morgen komt mijn nieuwe TV binnen en ik wil graag goed voorbereid aan de slag zodat ik niet sta te 'kutten'.
De volgende apparaten moeten aangesloten worden;

4k UHD TV
Playstation 4 PRO
Marantz SR7002 (Versterker zonder 4K Ondersteuning)

Ik zal de PS4 dus met een HDMI kabel naar de TV trekken voor het beeld signaal.
Nu zijn er dus 2 opties om het geluid te regelen.
  1. Ik kan vanuit de PS4 een optische kabel trekken naar de versterker.
  2. Ik kan vanuit de TV een optische kabel trekken naar de versterker.
In eerste instantie lijkt PS4 -> TV en TV -> Versterker mij het handigst, dan zal ik ook nog geluid krijgen als ik via een andere bron verbinding maak met de TV.
Ik ben in ieder geval voor nu alleen van plan om de PS4 te gebruiken, smart TV functies gebruik ik niet.

In beide gevallen zal ik volgens (potentieel of zeker?) mij wat audio sync problemen krijgen maar dat kan ik als het goed is oplossen door een delay in te stellen. Klopt dat?

Ik koop liever geen nieuwe versterker alleen voor 4k ondersteuning 8)7
De Marantz levert nog steeds geweldig werk af.

[Voor 5% gewijzigd door Valandin op 31-10-2018 23:18]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:21
Je zou moeten uitzoeken of de tv wel suround in een variant door geeft richting de versterker. Anders heb je alleen stereo. Daar wordt je ook niet blij van denk ik?

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

embrace the suck

Valandin schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:17:
In eerste instantie lijkt PS4 -> TV en TV -> Versterker mij het handigst, dan zal ik ook nog geluid krijgen als ik via een andere bron verbinding maak met de TV.
Dat kan toch allebei? Zo te zien heeft die Marantz een paar optische ingangen, dus zowel de PS4 als de tv kunnen er in.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee