Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

M2TS of MKV kwalitet

Pagina: 1
Acties:

• Farabi
  • Registratie: februari 2013
  • Niet online
De titel zal weer cliche klinken. ik zit al een tijdje te googlen of ik kwaliteitsverlies krijg als ik een M2TS bestand naar MKV converteer.

Sommigen beweren dat je M2TS bestanden niet naar MKV moet converteren omdat je een 'kleine' kwaliteitsverlies lijdt. Andere zeggen weer dat het maar containers zijn en het niet uitmaakt.

ik heb een experiment gedaan en kwam erachter met converteren dat een M2TS naar M2TS bestand een paar GB groter uitvalt, dan een M2TS naar MKV. is dat verschil ''kwaliteitsverlies'' ?

welke klopt ? ik ben op zoek naar een 'deskundige'. ik gebruik het programma mkvtoolnix.

PS: graag titel aanpassen naar ''M2TS of MKV kwaliteitsverlies ?'' ik drukte per ongeluk op enter, sorry.

[Voor 35% gewijzigd door Farabi op 31-10-2018 22:35]

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

M2TS en MKV zijn alleen container. Beiden hebben geen invloed op de kwaliteit.

Kwaliteit (hoe je dat ook wil beoordelen) verlies je pas als je gebruik gaat maken van andere codecs waarbij enige vorm van compressie plaatsvindt.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Farabi
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 06:33:
M2TS en MKV zijn alleen container. Beiden hebben geen invloed op de kwaliteit.

Kwaliteit (hoe je dat ook wil beoordelen) verlies je pas als je gebruik gaat maken van andere codecs waarbij enige vorm van compressie plaatsvindt.
ik ben dan benieuwd waarom hetzelfde bestand 3-4GB groter uitvalt met het converteren naar M2TS.

• MAX3400

MAX3400

Hamazaki schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:42:
[...]

ik ben dan benieuwd waarom hetzelfde bestand 3-4GB groter uitvalt met het converteren naar M2TS.
Geen idee; jij zit aan de knoppen. Trek beide bestanden eens door MediaInfo heen ofzo; dan zie je allerlei essentiele info.

Zoals gezegd; je zal ergens iets met codecs doen dus je zal aandacht moeten besteden aan compressie, CBR of VBR, eventuele metadata, etc.

• Farabi
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 08:50:
[...]

Geen idee; jij zit aan de knoppen. Trek beide bestanden eens door MediaInfo heen ofzo; dan zie je allerlei essentiele info.

Zoals gezegd; je zal ergens iets met codecs doen dus je zal aandacht moeten besteden aan compressie, CBR of VBR, eventuele metadata, etc.
ik gooi alleen ondertitelingen en audiobestanden eruit, meer doe ik niet.

• Repel Steel
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Ondertitelingen zijn een paar MB. Audio kan oplopen tot wel 2 GB. Dus als je die eruit gooit, wordt het totale bestand natuurlijk evenveel kleiner.

• Farabi
  • Niet online
Repel Steel schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:26:
Ondertitelingen zijn een paar MB. Audio kan oplopen tot wel 2 GB. Dus als je die eruit gooit, wordt het totale bestand natuurlijk evenveel kleiner.
ik gooi precies dezelfde bestanden eruit bij 2 formaten en het M2TS bestand valt alsnog 3-4GB groter uit. ik ben benieuwd waar dat verschil vandaan komt.

[Voor 6% gewijzigd door Farabi op 01-11-2018 10:29]

• MAX3400

MAX3400

Hamazaki schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:28:
[...]

ik gooi precies dezelfde bestanden eruit bij 2 formaten en het M2TS bestand valt alsnog 3-4GB groter uit.
We kunnen jaren discussieren over 3GB; draai nou eens uit welke codecs, containers, bitrates, etc. etc. die bestanden hebben.

JIJ zit aan de knoppen, niet wij.

• Farabi
  • Niet online
MAX3400 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:30:
[...]

We kunnen jaren discussieren over 3GB; draai nou eens uit welke codecs, containers, bitrates, etc. etc. die bestanden hebben.

JIJ zit aan de knoppen, niet wij.
als ik dat nu kon, had ik het gedaan. ik ben nu niet in de gelegenheid.

ik vind nu een stukje tekst:

''That being said, I believe an m2ts taken from a Blu-ray or AVCHD disk is going to be a bit bigger than an mkv with the same contents, because the m2ts contains extra file structure information that you don't need. Additionally, as diogen pointed out, when repacking an m2ts into an mkv''

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 08:40
M2TS is relatief inefficient., het bestand wordt opgedeeld in blokjes van 192 bytes met ieder een eigen header.

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 09:01

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat verklaart geen 3GB. We kunnen hier wel eindeloos gaan speculeren, maar dit klinkt inderdaad meer alsof er 4-6mbit aan audiosporen van de filmlengte is verdwenen ofzo.

Het antwoord is simpel: Als er bij die omzetting niet gecodeerd wordt, maar enkel de container wordt omgezet, zal er 0,0 kwaliteitsverschil zijn.

Waarom mensen dan toch kwaliteitsverschil ervaren? Misshien transcoderen ze wel. Maar mensen ervaren ook verschillen in beeldkwaliteit tussen HDMI kabels (in de zin van meer detail, betere kleuren). 'Ervaren' is dan ook de meest onbetrouwbare vorm van meten.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:19
Hamazaki schreef op donderdag 1 november 2018 @ 10:40:
[...]
als ik dat nu kon, had ik het gedaan. ik ben nu niet in de gelegenheid.
Wat kan je nu dan wel?
Welke software gebruik je? Op welke knoppen druk je, welke instellingen doe je?

En kijk later als je wel in de gelegenheid bent naar de bitrates en codecs.

[Voor 12% gewijzigd door job op 04-11-2018 13:09]

• Farabi
  • Niet online
job schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:08:
[...]

Wat kan je nu dan wel?
Welke software gebruik je? Op welke knoppen druk je, welke instellingen doe je?

En kijk later als je wel in de gelegenheid bent naar de bitrates en codecs.
Ik gebruik voor mkv; mkvtoolnix
Voor MT2S: tsmuxer

Ik wilde net de mediainfo ophalen, maar heb de bestanden verwijderd zie ik.

Ik merkte trouwens dat mkv veel beter werkte met doorspoelen-terugspoelen dan M2TS. Het antwoord maakt mij eigenlijk niet meer uit omdat ik me toch ga richten op MKV.

[Voor 16% gewijzigd door Farabi op 04-11-2018 23:07]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True