Nietsvermoedend kom ik vandaag thuis, en merk eigenlijk in een paar minuten dat mijn verbinding traag is.
Speedtest gedraaid.
Ping 9
Down: 1 mbit
Up: 40 mbit
Toen op mijn server gekeken, zelfde probleem.
Telefoon, zelfde probleem.
1 voor 1 de apparaten losgekoppeld en getest, geen verbetering.
Modem gereset, geen verbetering.
Via Ziggo hotspots geprobeerd te connecten met mijn telefoon naar het modem ("Ziggo" SSID). Ook deze verbinding heeft rond de 1 Mbit.
Klantenservice gebeld, een vrouw die kennelijk geen ENKEL verstand van netwerken heeft stond mij gedurende 20 minuten te woord.
Met infantiele vragen als: "Is uw wifi .... " terwijl ik duidelijk aangeef bekabeld te zijn verbonden met 2 pc's.
Deze vrouw ging een checklist met mij af, en kwam tot de conclusie dat er een monteur moet langskomen op zaterdag.
Nu heb ik weinig trek om zo lang met 1 mbit te zitten.
Tot gisteren werkte alles vlekkeloos, ik heb nergens aan gezeten en heb dus ook geen idee wat er mis kan zijn.
Ik heb zo'n "gebruiksvriendelijk" modem die ik zelf niet in bridge kan zetten, en waar ik super weinig gegevens kan opvragen.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit gedrag kan veroorzaken?
Ik vind het met name vreemd dat de upload gewoon wel 40 Mbit haalt.
Alle rekeningen zijn overigens netjes betaald.
Ik heb dit modem overigens:
UPDATE:
Modem een aantal minuten (wederom) uit gehad.
Ik haal nu rond de 15 mbit.
Ik krijg haast het idee dat het met de temperatuur van het modem te maken kan hebben (je zo ver heen ben ik al met het uitsluiten van andere dingen).
Het wordt wat kouder, en de verwarming staat sinds kort ook weer te loeien hier.
Update 2:
Stofzuiger op het modem gehouden voor een tijdje, en zie hier:
Stofzuiger is er inmiddels weer een tijdje af, en langzamerhand zakt de snelheid weer.
Ik heb een vermoeden waar ik de boosdoener nu moet zoeken.
Update 3:
Monteur is langsgeweest.
Heeft alles wat in de muur zit, en alle bekabeling vervangen.
Toen dan niet werkte ook het modem vervangen.
Ik haal nu max ~300 mbit.
De monteur heeft alles gedaan wat hij kon doen, en is weer weg gegaan.
Ik wacht tot het einde van de middag, is de snelheid nog niet goed dan zal ik Ziggo weer moeten bellen
https://ziggobeta.speedte...4d-11e8-b333-f38afa773698
Speedtest gedraaid.
Ping 9
Down: 1 mbit
Up: 40 mbit
Toen op mijn server gekeken, zelfde probleem.
Telefoon, zelfde probleem.
1 voor 1 de apparaten losgekoppeld en getest, geen verbetering.
Modem gereset, geen verbetering.
Via Ziggo hotspots geprobeerd te connecten met mijn telefoon naar het modem ("Ziggo" SSID). Ook deze verbinding heeft rond de 1 Mbit.
Klantenservice gebeld, een vrouw die kennelijk geen ENKEL verstand van netwerken heeft stond mij gedurende 20 minuten te woord.
Met infantiele vragen als: "Is uw wifi .... " terwijl ik duidelijk aangeef bekabeld te zijn verbonden met 2 pc's.
Deze vrouw ging een checklist met mij af, en kwam tot de conclusie dat er een monteur moet langskomen op zaterdag.
Nu heb ik weinig trek om zo lang met 1 mbit te zitten.
Tot gisteren werkte alles vlekkeloos, ik heb nergens aan gezeten en heb dus ook geen idee wat er mis kan zijn.
Ik heb zo'n "gebruiksvriendelijk" modem die ik zelf niet in bridge kan zetten, en waar ik super weinig gegevens kan opvragen.
Heeft iemand misschien enig idee wat dit gedrag kan veroorzaken?
Ik vind het met name vreemd dat de upload gewoon wel 40 Mbit haalt.
Alle rekeningen zijn overigens netjes betaald.
Ik heb dit modem overigens:
UPDATE:
Modem een aantal minuten (wederom) uit gehad.
Ik haal nu rond de 15 mbit.
Ik krijg haast het idee dat het met de temperatuur van het modem te maken kan hebben (je zo ver heen ben ik al met het uitsluiten van andere dingen).
Het wordt wat kouder, en de verwarming staat sinds kort ook weer te loeien hier.
Update 2:
Stofzuiger op het modem gehouden voor een tijdje, en zie hier:
Stofzuiger is er inmiddels weer een tijdje af, en langzamerhand zakt de snelheid weer.
Ik heb een vermoeden waar ik de boosdoener nu moet zoeken.
Update 3:
Monteur is langsgeweest.
Heeft alles wat in de muur zit, en alle bekabeling vervangen.
Toen dan niet werkte ook het modem vervangen.
Ik haal nu max ~300 mbit.
De monteur heeft alles gedaan wat hij kon doen, en is weer weg gegaan.
Ik wacht tot het einde van de middag, is de snelheid nog niet goed dan zal ik Ziggo weer moeten bellen

https://ziggobeta.speedte...4d-11e8-b333-f38afa773698
[Voor 34% gewijzigd door Addict op 03-11-2018 10:50]
Addict