Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ziggo 400 mbit haalt 1 mbit down

Pagina: 1
Acties:

• Addict
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 22:55

Addict

Het leven is een plak kaas.

Topicstarter
Nietsvermoedend kom ik vandaag thuis, en merk eigenlijk in een paar minuten dat mijn verbinding traag is.

Speedtest gedraaid.

Ping 9
Down: 1 mbit
Up: 40 mbit

Toen op mijn server gekeken, zelfde probleem.
Telefoon, zelfde probleem.
1 voor 1 de apparaten losgekoppeld en getest, geen verbetering.

Modem gereset, geen verbetering.

Via Ziggo hotspots geprobeerd te connecten met mijn telefoon naar het modem ("Ziggo" SSID). Ook deze verbinding heeft rond de 1 Mbit.

Klantenservice gebeld, een vrouw die kennelijk geen ENKEL verstand van netwerken heeft stond mij gedurende 20 minuten te woord.
Met infantiele vragen als: "Is uw wifi .... " terwijl ik duidelijk aangeef bekabeld te zijn verbonden met 2 pc's.
Deze vrouw ging een checklist met mij af, en kwam tot de conclusie dat er een monteur moet langskomen op zaterdag.

Nu heb ik weinig trek om zo lang met 1 mbit te zitten.

Tot gisteren werkte alles vlekkeloos, ik heb nergens aan gezeten en heb dus ook geen idee wat er mis kan zijn.

Ik heb zo'n "gebruiksvriendelijk" modem die ik zelf niet in bridge kan zetten, en waar ik super weinig gegevens kan opvragen.

Heeft iemand misschien enig idee wat dit gedrag kan veroorzaken?
Ik vind het met name vreemd dat de upload gewoon wel 40 Mbit haalt.

Alle rekeningen zijn overigens netjes betaald.

Ik heb dit modem overigens:

UPDATE:
Modem een aantal minuten (wederom) uit gehad.
Ik haal nu rond de 15 mbit.
Ik krijg haast het idee dat het met de temperatuur van het modem te maken kan hebben (je zo ver heen ben ik al met het uitsluiten van andere dingen).
Het wordt wat kouder, en de verwarming staat sinds kort ook weer te loeien hier.

Update 2:
Stofzuiger op het modem gehouden voor een tijdje, en zie hier:

Stofzuiger is er inmiddels weer een tijdje af, en langzamerhand zakt de snelheid weer.
Ik heb een vermoeden waar ik de boosdoener nu moet zoeken.

Update 3:

Monteur is langsgeweest.
Heeft alles wat in de muur zit, en alle bekabeling vervangen.
Toen dan niet werkte ook het modem vervangen.

Ik haal nu max ~300 mbit.

De monteur heeft alles gedaan wat hij kon doen, en is weer weg gegaan.
Ik wacht tot het einde van de middag, is de snelheid nog niet goed dan zal ik Ziggo weer moeten bellen :(

https://ziggobeta.speedte...4d-11e8-b333-f38afa773698

[Voor 34% gewijzigd door Addict op 03-11-2018 10:50]

Addict

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 02:52

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Er kan een hond tegen de wijkcentrale geplast hebben?

Even serieus; ik neem aan dat na 20 minuten de klantenservice een terechte manier vond om een monteur in te plannen. Dus helaas zal je tot die tijd ermee moeten doen.

Twee dingen die ik niet lees in je topicstart: ben je al even de vriendelijke buur wezen spelen bij mensen in de straat / flat of ze ook klachten hebben? En ondanks dat je nergens hebt aangezeten; heb je in het gesprek met de klantenservice het modem al even enkele minuten uit het stopcontact gehad?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Addict

Addict

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:18:
Er kan een hond tegen de wijkcentrale geplast hebben?

Even serieus; ik neem aan dat na 20 minuten de klantenservice een terechte manier vond om een monteur in te plannen. Dus helaas zal je tot die tijd ermee moeten doen.

Twee dingen die ik niet lees in je topicstart: ben je al even de vriendelijke buur wezen spelen bij mensen in de straat / flat of ze ook klachten hebben? En ondanks dat je nergens hebt aangezeten; heb je in het gesprek met de klantenservice het modem al even enkele minuten uit het stopcontact gehad?
Ik heb geïnformeerd bij de medewerkster of er meer meldingen zijn, ik kan natuurlijk even naar de buren lopen (nu helaas niet meer ivm hoe laat is).

Modem is enkele minuten uit het stopcontact geweest, en ook op afstand gereset.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
http://www.speedtest.net/result/7763208480

Dit is wat ik momenteel (nog steeds) haal. Tussen de 0.7 en 2 mbit, meestal toch rond de 1 mbit.

Addict

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:48

Jimster

A State of Trance

In je modem kan je een test uitvoeren? Heb je dat al gedaan?
Andere coax kabel geprobeerd?

Als je iets wil toevoegen kan je beter je laatste post editen ipv 2x achter elkaar te posten.

• MAX3400

MAX3400

Speedtest is "ruk".

Test het eens test ziggo.nl/speedtest of beta.speedtest.net

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:25
MAX3400 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:29:
Speedtest is "ruk".

speedtest.net is ruk, maar beta.speedtest.net niet?
Wat is het verschil?

[Voor 21% gewijzigd door job op 31-10-2018 22:34]

• Addict

Addict

Topicstarter
Speedtest is "ruk".

Ik gebruik de speedtest van ziggo, en van nog 3 andere online speedtests.
Imiddels ook al meerdere keren gedraaid.

Addict

• Addict

Addict

Topicstarter
Jimster schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:26:
In je modem kan je een test uitvoeren? Heb je dat al gedaan?
Andere coax kabel geprobeerd?

Als je iets wil toevoegen kan je beter je laatste post editen ipv 2x achter elkaar te posten.
https://imgur.com/a/2oCBNxs

[Voor 10% gewijzigd door Addict op 31-10-2018 22:33]

Addict

• kluyze
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Heb je nog een beperkt volume? Is dat misschien op? Had ik laatst ook, ik vermoed dat Netflix op mijn tv (4K) of zo is blijven hangen, of een update die bleef proberen. Ik zat toen op +1TB na een halve maand.

• u34186
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Speedtest is "ruk".

Behalve dat het allemaal diezelfde Ookla is ;)

Block ads en trackers: uBlock Origin, uMatrix, Pi-Hole
YouTube: SponsorBlock en YoutubeVanced

• pl0xs
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 11-06 11:44
Speedtest is "ruk".

job schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:31:
[...]

speedtest.net is ruk, maar beta.speedtest.net niet?
Wat is het verschil?
ziggo.nl/speedtest is ook gewoon powered by Speedtest :')

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02:02

Brahiewahiewa

boelkloedig

ndthien schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:37:
[...]

ziggo.nl/speedtest is ook gewoon powered by Speedtest :')
De resultaten die je haalt met speedtest zijn sterk afhankelijk van de server die je kiest. D'r zitten gewoon servers tussen die gecapped zijn op 10 Mb/s. Leuk voor je adsl-lijntje maar niet voor je kabelaansluiting. speedtest.ziggo.nl gebruikt een server die wel minstens 400 Mb/s aan kan

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:12
Toevallig wifi aan staan?heb je de 2.4 Ghz en de 5 Ghz aanstaan. Dan moet je er 1 uitzetten. Die 2 samen veroorzaken zoveel warmte in het modem waardoor er problemen kunnen optreden door warmte. Waarschijnlijk is je modem aan het overlijden door de warmte die ie niet kwijt kan.

• Jimster

Jimster

A State of Trance

Je modem geeft aan dat er iets mis is met de verbinding, als het goed is zou je in het hoofdscherm meer info moeten kunnen zien?
Al een andere coax kabel geprobeerd?

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 21:20

Notna

Where are you?®

Erm, sinds wanneer kan je deze Connectbox niet in bridge modus zetten? Zit er verschil in firmware tussen versies die uitgedeeld worden? Want ik heb dezelfde modem/ AIO en kan die prima in bridge zetten.

Dat gezegd hebbende; zit er op het AOP een splitter die naar je TV en modem gaan? If so; haal die er eens tussen uit en ga eens direct op de AOP zitten? Je kan ook nog het kabeltje tussen de AOP/Splitter en de modem vergangen c.q alles even aandraaien/duwen.

Kan je ook de down- en upstream waardes delen?

Ik heb laatst ook een hele troubleshooting sessie gehad met mijn modem; bleek uiteindelijk dat één van de COAX kabels spontaan brak was geworden en ook voor hele slechte download snelheden zorgde :') Kan echt een heel klein ding zijn die voor dit soort dingen zorgt. En ook kabels gaan stuk als je er niet aanzit.

[Voor 25% gewijzigd door Notna op 01-11-2018 07:43]

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• g-crash
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 02-06 16:17
Klinkt in mijn ervaring puur als een kabel breuk of een doorgebrande modem. Die Ziggo dingen branden bij mij vrijwel elk half jaar/ jaar door ondanks dat ze in bridge mode staan. Het lijkt wel alsof ze gewoon de hoge hoeveelheid verkeer niet kunnen hebben. Misschien dat je kan aansturen om een reserve modem te hebben dat je zelf kan wisselen als dat nodig is.

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 00:56
Je kan dat ding prima in bridge zetten, mits je geen IPv6 actief hebt.
Als je IPv6 eraf schroeft (kan via klantenservice, aanvraag IPv4 only, duurt vaak ~24 uur tot het actief is) heb je tevens gelijk weer zaken als port forwarding enzo.

• paprikachips
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 07-01-2019
zelfde probleem gehad monteur fixt dat in 30 minuten.

nieuwe modem afgeschermde kabels en you are ready to rock and roll .

never expect too much from people you will never get disappointed

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 17:47
Brahiewahiewa schreef op donderdag 1 november 2018 @ 04:09:
[...]

De resultaten die je haalt met speedtest zijn sterk afhankelijk van de server die je kiest. D'r zitten gewoon servers tussen die gecapped zijn op 10 Mb/s. Leuk voor je adsl-lijntje maar niet voor je kabelaansluiting. speedtest.ziggo.nl gebruikt een server die wel minstens 400 Mb/s aan kan
Om een speedtest server te mogen hosten moet je 1gbps up en down ondersteunen, tenzij je een server host in de rimboe.

Network Requirements

Network Capacity
1 Gbps Upstream and Downstream Capacity
Rare exceptions are made for underdeveloped and underserved regions.

https://support.ookla.com/hc/en-us/articles/234578628

• JobScherp
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 11-06 16:24
Brahiewahiewa schreef op donderdag 1 november 2018 @ 04:09:
[...]

Dat klopt dus niet. 500 Mb/s glasvezel hier en de Ziggo speedtest haalt maar 120Mb/s. 'Gewone' speedtest doet gewoon 530 Mb/s down.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:58
Speedtest.net is met marge de speedtest optie die al jaren lang goede servers heeft staan waar je bij zo goed als elke consumentenverbinding accurate resultaten krijgt. En alsnog klagen mensen erover...

En natuurlijk, als speedtest zegt dat je internet traag is, en je merkt niks, dan kan het geen kwaad eens een ander te proberen, maar speedtest.net is echt niet ruk.

• keranoz
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 05-03 10:13

keranoz

/dev/urandom

Speedtest.net heeft al die mooie eisen en dergelijke wel. Maar bij mij zit er echt verschil tussen bijvoorbeeld de server van Previder in Hengelo en ie van Studenten Net Twente in Enschede, ik woon zelf in Enschede, de DCs van Previder in Hengelo zijn zo'n 12km verderop, SNT iets minder.

http://specs.tweak.to/18367 | telnet towel.blinkenlights.nl

• MineTurtle
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-06 11:17
Zelf heb ik ook issues met hetzelde modem, staat al sinds het begin een 12CM fan tegenaan te blazen. Doe ik dit niet dan valt het modem meerdere malen per dag weg.
Ik gebruik altijd de speedtest van ovh.net deze geeft voor mij altijd een nauwkeurig resultaat.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 13-06 17:51
Al dat gezanik over speedtest.net... het lijkt me toch wel duidelijk dat als iemand 1mbps meet, dat dat niet aan speedtest.net ligt 8)7 Ik meet hier overigens gewoon consistent 250-300mbps (up & down, over wifi, wifi is bottleneck hier) en heb even random 3 Nederlandse servers gepakt uit de lijst.

[Voor 41% gewijzigd door Gamebuster op 01-11-2018 11:55]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Yuregenu
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-04 14:50
vincedd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 06:31:
Toevallig wifi aan staan?heb je de 2.4 Ghz en de 5 Ghz aanstaan. Dan moet je er 1 uitzetten. Die 2 samen veroorzaken zoveel warmte in het modem waardoor er problemen kunnen optreden door warmte. Waarschijnlijk is je modem aan het overlijden door de warmte die ie niet kwijt kan.
Wifi is inderdaad een heethoofd. Ik had hetzelfde probleem met downloaden terwijl uploaden goed ging. Ik had toen een ander type modem, inmiddels vervangen (het was een Ubee). Die bleek zo druk bezig te zijn met het uit elkaar houden van alle wifi-apparaten die hij in de directe omgeving zag (printers, AP's, telefoons, laptops, dongles; zestig apparaten tegelijk) dat de processor simpelweg geen tijd meer had voor ander werk. Wifi uitgeschakeld, router in bridge-modus, en een eigen TP-link routertje van drie tientjes neergezet voor het draadloze stuk. Meteen daarna ging het internet weer op verwachte snelheid :)

ユレゲヌ

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Kan je in dit modem niet de DOCSIS-waardes zien voor de up- en downchannels?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• jimmya3
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 12-06 13:31
WhatsappHack schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:02:
Ja dat kan wel even inloggen op 192.168.100.1 als je modem in bridge staat.

• Douwsky
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 21:37
Notna schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:30:
Erm, sinds wanneer kan je deze Connectbox niet in bridge modus zetten? Zit er verschil in firmware tussen versies die uitgedeeld worden? Want ik heb dezelfde modem/ AIO en kan die prima in bridge zetten.

Dat gezegd hebbende; zit er op het AOP een splitter die naar je TV en modem gaan? If so; haal die er eens tussen uit en ga eens direct op de AOP zitten? Je kan ook nog het kabeltje tussen de AOP/Splitter en de modem vergangen c.q alles even aandraaien/duwen.

Kan je ook de down- en upstream waardes delen?

Ik heb laatst ook een hele troubleshooting sessie gehad met mijn modem; bleek uiteindelijk dat één van de COAX kabels spontaan brak was geworden en ook voor hele slechte download snelheden zorgde :') Kan echt een heel klein ding zijn die voor dit soort dingen zorgt. En ook kabels gaan stuk als je er niet aanzit.
Het zit meer in welk gebied je woont, oud upc gebied kan het vaak zelf maar Ziggo gebied moet het door de klantenservice laten doen
BierfietsNL schreef op donderdag 1 november 2018 @ 11:26:
Zelf heb ik ook issues met hetzelde modem, staat al sinds het begin een 12CM fan tegenaan te blazen. Doe ik dit niet dan valt het modem meerdere malen per dag weg.
Ik gebruik altijd de speedtest van ovh.net deze geeft voor mij altijd een nauwkeurig resultaat.
Hier zou ik of er voor zorgen dat het modem vrij staat of toch echt een nieuwe voor aanvragen want dat is gewoon niet acceptabel

Verder heb ik ook de 400 lijn van ziggo en gebruik ik zowel 2.4 als 5ghz wifi met meerdere apparaten altijd verbonden en mijn computer die altijd aan de kabel hangt. Modem wordt niet warm en mijn snelheid zakt ook nooit in, ik vermeld er wel even bij dat ik zeer dikke afgeschermde kabels gebruik richting mijn modem en overkills cat7 sftp kabels gewoon omdat die op voorraad waren bij de kabelboer.

• Mickey68
  • Laatst online: 31-05 16:22
Puma6 chipset in de modem als een over nagedacht ?
Berichten op forum Ziggo zeggen hier genoeg over. Heb zelf een Technicolor 7120 op 200mbit lijn (coax)(zonder de beruchte Puma6 chipset) en nooit problemen met ongeveer 10 apparaten bedraad en de nodige iPads, mobi's via zowel 2.4 als 5 GHz banden. Down 205 mbit, up 25 mbit (Bodegraven)

• Hijdaar95
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 22-05 16:43
speedtest.net is sinds een tijdje gelijk aan beta.speedtest.net. De oude flash website is er niet meer. Bij mij zijn de resultaten betrouwbaar.

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:23
WhatsappHack schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:02:
Vreemd dat iedereen maar over die speedtest blijft mauwen, terwijl bovenstaande suggestie net even wat meer inhoud heeft. We zien de waarden graag even hier.

• [eXodus]
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 28-05 16:00
Ik heb het zelf gehad dat de kabels naar deze modem niet 100% perfect maar 99,5% perfect gecrimped waren waardoor dit waardeloze apparaat maar vond dat 5 mbit ook voldoende was terwijl een uur later er weer de volle snelheid doorheen ging.

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13-06 08:10

lier

MikroTik nerd

@Addict Heb je de coax kabel al vervangen? Denk dat je alles in huis moet uitsluiten...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Operativus
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11-06 13:38
Het is frustrerend om iemand aan de lijn te krijgen die een lijstje aan het afwerken is, maar ik denk dat de ziggo medewerker ook vaak mensen aan de lijn krijgt die het beter (denken) te weten en vervolgens blijkt dat het achteraf opgelost was als ze het lijstje netjes hadden doorlopen.

Mensen die ergens verstand van hebben vertonen op dat gebied ook vaak een bepaalde arrogantie. Zéker in de IT branche. (en dat is geen beschuldiging maar zo zit de mens nou eenmaal in elkaar en ik maak me er ook wel eens schuldig aan)

On-topic: Ik zou al het gefreubel achterwege laten en gewoon wachten op de monteur.

• Addict

Addict

Topicstarter
lier schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:19:
@Addict Heb je de coax kabel al vervangen? Denk dat je alles in huis moet uitsluiten...
Er zijn 2 apparaten aangesloten, en ja dat heb ik ook geprobeerd.
Ik een zak vol UTP kabels liggen hier :)

Zoals ik eerder al aangaf is het dus zeer waarschijnlijk een probleem met warmte, aangezien als ik de stofzuiger op het modem zet, de snelheid weer omhoog gaat.

Addict

• graunie
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 09-06 16:11
Dit. Ik heb exact hetzelfde probleem. Heel toevallig na een onderhoudsbeurt in de wijk.

Dacht eerst dat het modem stuk was. Heb inmiddels dus ook al een nieuw modem, na een bezoek van de monteur, maar dat heeft geen enkel positief resultaat opgeleverd. Ziggo geeft nu uiteraard mijn bekabeling de schuld. Dit wordt binnenkort nagekeken.

Ondanks deze "toevalligheid" krijg ik bij Ziggo geen enkele medewerking meer voordat die bekabeling in orde is.
Ben nu al 3 jaar lang klant en geen enkel probleem gehad tot op een week of twee geleden.

Vreemde vind ik toch wel dat m'n upload niet beïnvloed wordt. TV overigens ook vlekkeloos.

Nu maar hopen dat die bekabeling het oplost.

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 00:04
Addict schreef op donderdag 1 november 2018 @ 17:11:
[...]

Zoals ik eerder al aangaf is het dus zeer waarschijnlijk een probleem met warmte, aangezien als ik de stofzuiger op het modem zet, de snelheid weer omhoog gaat.
Mss ten overvloede, maar jij hebt het over een zak met utp kabels.. vraag is of je al een andere coax kabel geprobeerd hebt tussen aop en modem..
En wat zegt de modem nou op de status pagina mbt je upstream/downstream? Want die heb ik ook nog niet voorbij zien komen.. ergens onder beheer en netwerkstatus oid..

[Voor 13% gewijzigd door ExiZTeNcE op 01-11-2018 19:50]

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• PBX_g33k
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-06 09:58
Dit is mij een keer overkomen bij Ziggo (destijds UPC Zakelijk). Na ongeveer een uur debuggen met klantenservice aan de lijn hadden zij een ticket aangemaakt en een dag later mij via een terugkoppeling laten weten dat een ander klant van hun de downstream plat trok voor de wijk.

Ik had toen de Cisco EPC kabelmodem in bridge modus en kunnen uitsluiten dat het daaraan lag.

• Mastermind
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12-06 16:33
Ding ff modden. Wat thermal paste op de processor met een heatsink en een fan. Klaar.

• vincedd
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:12
lier schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:19:
Werk je bij de helpdesk van Ziggo? Coax werkt goed, anders heeft ie geen internet. Kabels vervangen is echt de meest onzinnige tekst van de helpdesk. Alsof je kabel ineens in huis kapot is.....

• Jimster

Jimster

A State of Trance

vincedd schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:19:
[...]
Werk je bij de helpdesk van Ziggo? Coax werkt goed, anders heeft ie geen internet. Kabels vervangen is echt de meest onzinnige tekst van de helpdesk. Alsof je kabel ineens in huis kapot is.....
Een slechte kabel kan zorgen voor een slechte verbinding met de centrale en dus voor een slechte verbinding.
Het komt vaak genoeg voor dat er iets aan de kabel mankeert.

• ExiZTeNcE
  • Laatst online: 00:04
[...]

Onzin.. tijdje geleden gedonder gehad hier, met internet 0,0 problemen, stabiel en snel, maar de mediabox was een drama.. vastlopen, opnames niet uitvoeren, epg niet laden.. bleek er 2m mantel gecorrodeerd te zijn van de hoofdkabel..
Kabels gaan wel achteruit en ineens geven ze dan dus problemen..
Zolang we geen waardes hebben gezien mbt up en downstream kan er hier van alles geroepen worden, maar vrijwel niets worden uitgesloten..

Z390 Aorus Pro | 9700k | Kraken X62 | 16Gb DDR4 3200cl14 | Msi RTX 2080 Duke OC | Rm650x

• valkenier
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:23
[...]
Bekabeling en aansluiting kunnen wel degelijk een rol spelen. Bijvoorbeeld: onlangs is in o.a. Rotterdam een frequentiewijziging doorgevoerd in de downstreams. Prompt problemen (zoals lage downloads) bij mensen bij de bekabeling niet op orde was, door interferentie met 4G. En ja, coax-kabels kunnen ook verouderen.
Bij veel mensen ligt nog coax-kabel uit het jaar kruik of low-budget van de gammele bouwmarkt. Dus slecht is dat advies van de helpdesk niet. Voor je zo hard roept dat het nooit aan de kabel kan liggen, zou ik iets dieper in de coax-materie en docsis-technieken duiken.

• petrol72
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 09-06 22:09
Heb ik ook 3 dagen gehad 8 down en 1 up.maar had geen tijd om het uit te zoeken,na alles resetten deed alles het weer normaal.

• Andros
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-06 16:12
[...]

Ok, om dit soort stierenstrontverhalen eens de wereld uit te helpen. Kabels zijn enorm vaak het probleem en om de een of andere rare reden weigert iedereen om het even te testen. In plaats van die twee minuutjes werk om het zeker te weten vindt iedereen het nuttig om een half uur ruzie te gaan maken met een helpdesk. In de TS hier lees ik het eeuwige kutargument "ik heb er niets aan veranderd dus het KAN niet aan mij liggen". De provider heeft doorgaans ook niets veranderd en toch is er iets kapot, rara hoe kan dat... Alsof providers er baat bij hebben om hun klanten de hele dag te pesten en nutteloze handelingen uit te laten voeren.

Ik kom het als monteur zo enorm vaak tegen, kabels die om onverklaarbare reden losgekoppeld zijn. Kabels die onder een tapijt liggen waar bureaustoelen overheen rollen waarna ze kapot zijn. Mensen met loslopende huisdieren, slechte contacten, roest, aangevreten isolatie en ga zo maar door. Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zichzelf hier in doelbewust tegenwerken? Is er een reden waarom iedereen denkt dat de gehele planeet uiteindelijk tot stof zou vergaan BEHALVE die ene rotte dropveter waar hun verbinding over loopt?

[Voor 3% gewijzigd door Andros op 02-11-2018 21:27]

• MAX3400

MAX3400

[...]

En dat had je ook al doorgegeven aan Ziggo zodat je nieuw modem krijgt?

Kweenie of het "zo handig" is om een stofzuiger erop te zetten; kans op ESD maar bij een (ander) inferieur produkt kan je met een beetje stofzuiger met een beetje pech een transistor loszuigen.

• Addict

Addict

Topicstarter
Andros schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:36:
[...]

Ok, om dit soort stierenstrontverhalen eens de wereld uit te helpen. Kabels zijn enorm vaak het probleem en om de een of andere rare reden weigert iedereen om het even te testen. In plaats van die twee minuutjes werk om het zeker te weten vindt iedereen het nuttig om een half uur ruzie te gaan maken met een helpdesk. In de TS hier lees ik het eeuwige kutargument "ik heb er niets aan veranderd dus het KAN niet aan mij liggen". Alsof providers er baat bij hebben om hun klanten de hele dag te pesten en nutteloze handelingen uit te laten voeren.

Ik kom het als monteur zo enorm vaak tegen, kabels die om onverklaarbare reden losgekoppeld zijn. Kabels die onder een tapijt liggen waar bureaustoelen overheen rollen waarna ze kapot zijn. Mensen met loslopende huisdieren, slechte contacten, roest, aangevreten isolatie en ga zo maar door. Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zichzelf hier in doelbewust tegenwerken? Is er een reden waarom iedereen denkt dat de gehele planeet uiteindelijk tot stof zou vergaan BEHALVE die ene rotte dropveter waar hun verbinding over loopt?
Kabels zijn uitvoerig getest, zoals ik eerder aangaf heb ik nieuwe UTP kabels getest, evenals de kabel van het modem naar de muur (daar heb ik er ook nog wel aan aantal van liggen :) )

Zoals ik eerder aangegeven heb ligt het probleem daar dus niet.
Het zit hem met aangrenzende zekerheid in het modem wat throttled omdat hij te warm wordt.

Na een tip van een andere tweaker heb ik WIFI momenteel compleet uitgeschakeld in het modem, wat tot gevolg heeft dat ik nu rond de 100~ mbit haal.

Morgen als de monteur langsgekomen is zal ik dit topic updaten :)

Addict

• Bor
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]
Coax werkt goed, anders heeft ie geen internet. Kabels vervangen is echt de meest onzinnige tekst van de helpdesk. Alsof je kabel ineens in huis kapot is.....
Zo werkt het niet. Slechte kwaliteit kabels kunnen storing geven. Een slecht laspunt idem.

Voor de rest; in het geplaatste screenshot wordt duidelijk melding gemaakt van een te hoge temperatuur. Probeer dat eerst eens op te lossen.

[Voor 16% gewijzigd door Bor op 02-11-2018 20:53]

Frontpagemoderatie Forum

• Andros
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 13-06 16:12
Addict schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 20:39:
[...]

Kabels zijn uitvoerig getest, zoals ik eerder aangaf heb ik nieuwe UTP kabels getest, evenals de kabel van het modem naar de muur (daar heb ik er ook nog wel aan aantal van liggen :) )

Zoals ik eerder aangegeven heb ligt het probleem daar dus niet.
Het zit hem met aangrenzende zekerheid in het modem wat throttled omdat hij te warm wordt.

Na een tip van een andere tweaker heb ik WIFI momenteel compleet uitgeschakeld in het modem, wat tot gevolg heeft dat ik nu rond de 100~ mbit haal.

Morgen als de monteur langsgekomen is zal ik dit topic updaten :)
Leuk dat je de utp kabel vervangen hebt maar daar komt je verbinding niet over, die loopt via de coax. Waarom heb je die niet vervangen? Lijkt mij een stuk nuttiger, je zit nog niet aan de 400Mbit/s die je zou moeten halen.

• powerboat
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 00:06
[...]

Misschien even met een luchtbed pomp (of compressor) het modem even schoon blazen :z zodat alle stof weg is. Met een stofzuiger gaat dat niet lukken.

• Addict

Addict

Topicstarter
Andros schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:25:
[...]

Leuk dat je de utp kabel vervangen hebt maar daar komt je verbinding niet over, die loopt via de coax. Waarom heb je die niet vervangen? Lijkt mij een stuk nuttiger, je zit nog niet aan de 400Mbit/s die je zou moeten halen.
LEZEN.

Addict

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:52
NORMAAL REAGEREN.

Als iemand iets verkeerd heeft begrepen of heeft gemist, dan kan je dat ook op een normale manier zeggen, toch?

[Voor 3% gewijzigd door Hahn op 02-11-2018 22:01]

The devil is in the details.

• Addict

Addict

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 22:00:
[...]

NORMAAL REAGEREN.

Als iemand iets verkeerd heeft begrepen of heeft gemist, dan kan je dat ook op een normale manier zeggen, toch?
Touche :>

Addict

• Operativus
Is die monteur inmiddels al geweest en zo ja, wat was nou het probleem?

• duiveltje666
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-08-2020
graunie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 19:37:
Dit. Ik heb exact hetzelfde probleem. Heel toevallig na een onderhoudsbeurt in de wijk.

Dacht eerst dat het modem stuk was. Heb inmiddels dus ook al een nieuw modem, na een bezoek van de monteur, maar dat heeft geen enkel positief resultaat opgeleverd. Ziggo geeft nu uiteraard mijn bekabeling de schuld. Dit wordt binnenkort nagekeken.

Ondanks deze "toevalligheid" krijg ik bij Ziggo geen enkele medewerking meer voordat die bekabeling in orde is.
Ben nu al 3 jaar lang klant en geen enkel probleem gehad tot op een week of twee geleden.

Vreemde vind ik toch wel dat m'n upload niet beïnvloed wordt. TV overigens ook vlekkeloos.

Nu maar hopen dat die bekabeling het oplost.
Ja , en dat gebrek aan medewerking bij een enorme storing vorig jaar ( meerdere wijken hadden er last van ) heeft mij dus doen opzeggen ..
Packetloss en pingspikes van hier tot Tokyo , maar het lag echt aan mn bekabeling ( Die was net vervangen , doe ik sowieso eens per zoveel jaar) en daarna aan mijn apparatuur (Cisco modem en HP Procurve switch)
Was er na een maand zo zout van dat ik dreigde 350 V op mn AOP te zetten en binnen een dag werkte alles gek genoeg weer ... :X :X

• Operativus
....maar wat was nou de oorzaak? Want vragen om advies is natuurlijk prima, maar terugkoppeling is ook altijd prettig. :)

• MAX3400

MAX3400

@Addict enige kans dat je weet te verwoorden of je probleem is opgelost en waar het aan lag?

• Addict

Addict

Topicstarter
Een erg onbevredigend antwoord maar het probleem heeft zich vanzelf opgelost. Ik heb zelfs een dag 680 mbit gehaald.
Inmiddels zijn alle snelheden zoals ze horen.

Addict

• firebird_1979
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Niks toe te voegen verder, maar gebruik altijd deze speedtest:

https://sourceforge.net/speedtest/

Met de problemen die TS heeft lijkt het me niet veel uit te maken welke speedtest je gebruikt.

• SuperJoker
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 04-06 09:28
Dit vat echt ziggo samen:
Monteur is langsgeweest.
Heeft alles wat in de muur zit, en alle bekabeling vervangen.
Toen dan niet werkte ook het modem vervangen.
Knip. De reden dat ze eerst de bekabeling in de muur vervangen, is omdat als het onverhoot dan toch (desnoods heel even) goed werkt, jij de rekening van de monteur krijgt.

Mensen hou nou eens op te mekkeren over coaxkabels. Dit is echt een populair iets bij de ziggo Helpdesk en ze kramen daar echt de grootst mogelijke onzin uit, om maar schuld bij de klant te kunnen leggen en de monteur te kunnen factureren.

Coax kabels slijten NIET. Ze kunnen natuurlijk wel kapot, en natuurlijk is bekabeling iets wat je wel moet controleren, maar wat Ziggo doet is het tegenovergestelde. Ze luisteren niet naar hun klanten, werken hun script af, en als er geen oplossing is, zullen ze het ALTIJD op de coaxkabel gooien.

Het probleem hiervan is; stel morgen vliegt er een wijkcentrale in de fik. De hele wijk belt dan de helpdesk. Ziggo zal dan al die klanten vertellen dat het hun eigen schuld is, er is geen enkele vorm van reactie op die klachten. Pas als er vanuit een andere afdeling van ziggo het signaal komt dat die centrale is afgefikt (en dat kan zo een paar uur of meer duren) zal men toegeven dat er storing is. Tot die tijd worden klanten en wat ze vertellen in de zeik gezet, genegeerd en verteld dat hun coaxkabels versleten zijn.

Wat je dus heel veel krijgt is klachten die 'ineens' opgelost zijn. Want Ziggo ontkent dat het probleem aan hun kant zat, de helldesk zal nooit zeggen 'goh we krijgen ineens veel klanten uit die-en-die wijk', dus het is wachten tot iemand het daar opmerkt en ze het achter de schermen fixxen. En de helft van de storingen aan Ziggo kant, als niet veel meer, komen nooit op enige storingslijst te staan.

[Voor 13% gewijzigd door Equator op 10-01-2019 08:53. Reden: rant verwijderd]

Het best te consumeren met 1kg JOZO.

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 10:42

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
@SuperJoker Wat jammer dat je het zo ervaart! We doen er namelijk alles aan om de oorzaak van de storing te achterhalen. Je geeft aan dat coaxkabels niet slijten, dat is helaas niet juist. Er zijn veel factoren die de kabels doen beschadigen, zoals huisdieren en het wegwerken van kabels. We kijken intern altijd of er een bestaande storing is op het netwerk. Is dat niet het geval? Dan namen we samen de installatie en bekabeling door, om te voorkomen dat een monteur langs komt en kosten moet rekenen voor de binnenhuisbekabeling.
Wij kunnen exact meten hoe de verbinding op jouw modem eruit ziet, ten opzichte van de buren. Hierdoor hebben wij een goed beeld van mogelijke oorzaken. Zit de installatie goed? Voldoen alle installatiematerialen aan de nodige eisen? Dan sturen we natuurlijk een monteur toe.

Ziggo-Webcare

• SuperJoker
Doe is niet zo pedant. Slijten en beschadigen zijn twee verschillende dingen. Slijten is hele grote stierenpoep met een hoofdletter P.

Beschadigen, kan. Coax heeft doorgaans een harde kern en die kan breken bij veel beweging. Alleen zitten bij de meeste mensen de kabels in de muur, en die bewegen dus niet.

Mooi verhaal over hoe jullie kijken, puntje bij paaltje is jullie instructie simpelweg om de schuld bij de klant te leggen, no matter what. En ga nou geen mooie verhalen ophangen over kijken bij de buren, daarvoor heb ik teveel uur met collega's van je aan de telefoon gehangen, dit is gewoon pertinent niet waar. Jullie servicedesk is een callcenter die alleen een script mogen afwerken en dat script is samen te vatten als 'meeveren en de schuld bij de klant leggen'. Ik heb zelf heel lang geleden bij SNT gewerkt in Gronignen die destijds de helpdesk van UPC deden, en daar was dit letterlijk de instructie.

Die monteur sturen jullie wel, maar met de kanttekening dat als de ziggo monteur vind dat het niet ziggo's schuld is, de klant moet betalen. En gezien hoe de helpdesk er al instaat, heb ik daar nul vertrouwen in.

Verder; zowel bij mij als diegene bij wie ik reageerde was de storing na een tijdje 'ineens' opgelost. Gebeurt nogal veel bij Ziggo.

Ik vind het goed dat jullie hier antwoorden, maar ga niet proberen je hachje te redden. De feiten spreken voor zich. Jullie klantenservice is voor 90% 'zeg dat het de klant z'n schuld is en ontken alles'.

[Voor 5% gewijzigd door Equator op 10-01-2019 08:56. Reden: Zo gaan we niet met elkaar om]

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 07:02

Equator

Exmin

Bowmore & Laphroaig fan

Modbreak:@SuperJoker Het topic van een ander gebruiken om je negatieve ervaringen met Ziggo te delen vind ik niet zo netjes. Je kan er alles van vinden, maar doe dat a.u.b. op een fatsoenlijke manier. Je werkt met mensen, geen computers.

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• SuperJoker
Ook dit is nergens voor nodig.

Desalniettemin had ik het een toontje lager kunnen doen. Excuses en bedankt voor de aanpassingen.

[Voor 41% gewijzigd door Equator op 10-01-2019 11:16]

• Niet_Jan_Jaap
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21:51
SuperJoker schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:44:
[mbr]Doe is niet zo pedant[/]. Slijten en beschadigen zijn twee verschillende dingen. Slijten is hele grote stierenpoep met een hoofdletter P.

Beschadigen, kan. Coax heeft doorgaans een harde kern en die kan breken bij veel beweging. Alleen zitten bij de meeste mensen de kabels in de muur, en die bewegen dus niet.

Mooi verhaal over hoe jullie kijken, puntje bij paaltje is jullie instructie simpelweg om de schuld bij de klant te leggen, no matter what. En ga nou geen mooie verhalen ophangen over kijken bij de buren, daarvoor heb ik teveel uur met collega's van je aan de telefoon gehangen, dit is gewoon pertinent niet waar. Jullie servicedesk is een callcenter die alleen een script mogen afwerken en dat script is samen te vatten als 'meeveren en de schuld bij de klant leggen'. Ik heb zelf heel lang geleden bij SNT gewerkt in Gronignen die destijds de helpdesk van UPC deden, en daar was dit letterlijk de instructie.

Die monteur sturen jullie wel, maar met de kanttekening dat als de ziggo monteur vind dat het niet ziggo's schuld is, de klant moet betalen. En gezien hoe de helpdesk er al instaat, heb ik daar nul vertrouwen in.

Verder; zowel bij mij als diegene bij wie ik reageerde was de storing na een tijdje 'ineens' opgelost. Gebeurt nogal veel bij Ziggo.

Ik vind het goed dat jullie hier antwoorden, maar ga niet proberen je hachje te redden. De feiten spreken voor zich. Jullie klantenservice is voor 90% 'zeg dat het de klant z'n schuld is en ontken alles'.
haha dit hoorde ik ook van een Ziggo callcenter medewerker, die zei dat ze als instructie altijd moest zeggen dat het aan de kabels lag, zodat de klant eerst zelf alle kabels ging vervangen.

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:46:
[...]

haha dit hoorde ik ook van een Ziggo callcenter medewerker, die zei dat ze als instructie altijd moest zeggen dat het aan de kabels lag, zodat de klant eerst zelf alle kabels ging vervangen.
Anekdotisch bewijs is echt top. Daar kunnen we wat mee. Om er nog wat aan toe te voegen; ik had de afgelopen weken eenzelfde probleem (prima ping, lage down, normale up). Router resetten werkte bij mij echter wel elke keer even. Gisteren gebeld met Ziggo. De eerste callcentermedewerker die ik aan de telefoon kreeg heeft gelijk een nieuwe router laten opsturen. Er is met geen woord gerept over kabels.

• MNDutch
  • Laatst online: 13-06 09:31
Niet_Jan_Jaap schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:46:
[...]

Ik kan uit ervaring vertellen dat een kabel wel degelijk het issue kan zijn.
Had een Coax kabel liggen welke voor hapering zorgde en 5 zenders waren niet te bereiken.
Na vervangen door 1 met het "ziggo keur" werkte alles perfect en zoals het zou moeten. Heeft dus wel degelijk effect.

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 20:42
AlexDeventer schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:09:
[...]

Ik kan uit ervaring vertellen dat een kabel wel degelijk het issue kan zijn.
Had een Coax kabel liggen welke voor hapering zorgde en 5 zenders waren niet te bereiken.
Na vervangen door 1 met het "ziggo keur" werkte alles perfect en zoals het zou moeten. Heeft dus wel degelijk effect.
Dat is wat anders dan als iets altijd werkt en opeens niet meer. Terwijl de kabels er onbeschadigt liggen. Dat van jou had meer met frequenties te maken die gestoord werden.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• MAX3400

MAX3400

En daar wringt dus de discussie nu. Ziggo is geen erkende keurings-instantie. En dan is dus "vreemd" dat een oplossing, vanuit de klantenservice, continu maar is om hun kabels te kopen.

Dat Ziggo een kabel aanraadt met bepaalde eigenschappen, daar valt nog iets voor te zeggen; maar het kan dus niet zo zijn dat de klantenservice of een monteur maar klakkeloos andere kabels aanraadt als er niet "Hirschmann" op staat of het in het startpakket zit.

Just my 2 cents.

• kzin
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 16:05
In veel gevallen kun je gewoon een coax kabel van ziggo krijgen, maximale lengte is alleen 5 meter.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MAX3400 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:01:
[...]

En daar wringt dus de discussie nu. Ziggo is geen erkende keurings-instantie. En dan is dus "vreemd" dat een oplossing, vanuit de klantenservice, continu maar is om hun kabels te kopen.

Dat Ziggo een kabel aanraadt met bepaalde eigenschappen, daar valt nog iets voor te zeggen; maar het kan dus niet zo zijn dat de klantenservice of een monteur maar klakkeloos andere kabels aanraadt als er niet "Hirschmann" op staat of het in het startpakket zit.

Just my 2 cents.
Niet vergeten dat welke (consumenten) ISP dan ook, ook rekening moet houden met de minder techsavvy klanten. Dan is een "Ziggo keur" alleen maar extra duidelijk.
Renegade666 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:50:
Dat is wat anders dan als iets altijd werkt en opeens niet meer. Terwijl de kabels er onbeschadigt liggen. Dat van jou had meer met frequenties te maken die gestoord werden.
Ik kan je vertellen, you'll be amazed!

Ik heb ooit bij de ICT servicedesk van een G4 gemeente gewerkt. Daar was op een gegeven moment ook een melding binnen gekomen van een trage netwerkverbinding. We hebben alles uit de kast gehaald, zelfs tot PC's wisselen aan toe, het probleem bleef. Na een poosje bedacht een collega van werkplekbeheer om even de kabels te controleren van PC tot aan walloutlet. Zat er ergens letterlijk een knik in de kabel. Die eruit gehaald en probleem verdween als sneeuw voor de zon. Het feit dat ik er smakelijk om moest lachen, vond hij niet zo smakelijk.

[Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 10-01-2019 21:22]

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• MNDutch
  • Laatst online: 13-06 09:31
MAX3400 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:01:
[...]

Just my 2 cents.
Ik vermoed ook dat dit "keur" merk gewoon kabels zijn die door Ziggo getest zijn en goed werkend zijn bevonden. Het heeft mij in ieder geval wel geholpen :9

• SuperJoker
Je kunt ook deze eens proberen. http://www.mordax.nl/.

Of gewoon een groot bestand ergens downloaden en uploaden. Het gaat er immers niet om of je op de kb nauwkeurig weet of je verbinding snel genoeg is, het verschil tussen 200mpns of 1mpbs merk je snel genoeg, zoals gamebuster zeer terecht opmerkt.

• Ziggo-Webcare
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 11-06 10:42

Ziggo-Webcare

Bedrijfsaccount Ziggo
SuperJoker schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 08:44:
[mbr]Doe is niet zo pedant[/]. Slijten en beschadigen zijn twee verschillende dingen. Slijten is hele grote stierenpoep met een hoofdletter P.

@SuperJoker Als de diensten niet werken zoals het hoort en de gangbare zaken, zoals de binnenhuisinstallatie, reeds uitgesloten zijn dan kijk ik graag met je naar een passende oplossing. Ik ontvang in dat geval graag een privebericht met je postcode en huisnummer zodat ik je op de juiste wijze verder kan helpen.

Groeten,
Paul

Ziggo-Webcare

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True