[Probleem is opgelost]
Allereerst, even de hardware:
- MB: Supermicro X9DRW-iF
- CPU: Intel Xeon E5 2660 V2
- SSD: Samsung 840 (250G)
- RAM: Crucial Ballistix BLS8G3D1609DS1S00 (2 stuks van 8G).
Mijn vraag:
Ik heb alles geinstalleerd, en LED2 knippert nu op het moederbord (volgens de handleiding: Blinking, Status: Normal). Ook aan de voorkant van mijn rack zie ik network activity, en aan de achterkant brand ook het oranje licht van het netwerk. Als ik op de aan knop druk gebeurt er echter... niets. De fans gaan niet aan, niets verandert. Kan dit een issue zijn van gewoon verkeerde hardware? Misschien de RAM die niet werkt? Ik had gehoopt dat ik dan in ieder geval een boot zou krijgen met een error (post) code.
Iemand ideeën wat ik kan checken?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ram sticks opnieuw plaatsen.
- Alle kabels checken (fans/power cables etc.).
- Ik dacht dat het eventueel lag aan mijn panel, dus ik heb met een schroevendraaier geprobeerd te jump starten. Dit werkte ook niet
Allereerst, even de hardware:
- MB: Supermicro X9DRW-iF
- CPU: Intel Xeon E5 2660 V2
- SSD: Samsung 840 (250G)
- RAM: Crucial Ballistix BLS8G3D1609DS1S00 (2 stuks van 8G).
Mijn vraag:
Ik heb alles geinstalleerd, en LED2 knippert nu op het moederbord (volgens de handleiding: Blinking, Status: Normal). Ook aan de voorkant van mijn rack zie ik network activity, en aan de achterkant brand ook het oranje licht van het netwerk. Als ik op de aan knop druk gebeurt er echter... niets. De fans gaan niet aan, niets verandert. Kan dit een issue zijn van gewoon verkeerde hardware? Misschien de RAM die niet werkt? Ik had gehoopt dat ik dan in ieder geval een boot zou krijgen met een error (post) code.
Iemand ideeën wat ik kan checken?
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ram sticks opnieuw plaatsen.
- Alle kabels checken (fans/power cables etc.).
- Ik dacht dat het eventueel lag aan mijn panel, dus ik heb met een schroevendraaier geprobeerd te jump starten. Dit werkte ook niet
[Voor 1% gewijzigd door Stanzinat0r op 01-11-2018 11:29. Reden: opgelost]