Toon posts:

Nauwkeurigheid invoerkosten Amerikaanse Amazon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• feikescholtens
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-03-2019
Hallotjes, weet iemand hoe nauwkeurig de invoerkosten, btw-kosten, inklaringskosten etc. zijn die de Amerikaanse Amazon voor je berekent bij het afrekenen?

Zoals in het volgende voorbeeld:
https://photos.app.goo.gl/rZToEUV1EHNFMkkv5

Beste antwoord (via feikescholtens op 03-11-2018 20:58)

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik vermoed dat hij het toetsenbord in de VS wil kopen vanwege de layout? Helaas levert Logitech nog altijd geen US-Int toetsenborden in Nederland (Europa?).

Amazon doet de inklaring voor je, dus je kunt er van uitgaan dat je na het afrekenen geen verdere heffingen meer krijgt, die betaal je immers aan Amazon die de inklaring voor je regelen.

Amazon int vooraf de 21% BTW (da's die 14 euro) en zorgt ervoor dat het artikel dat je bestelt netjes ingevoerd wordt. Vallen de kosten hoger uit dan wat je voorgeschoten hebt, betaal je niets extra. Vallen de kosten lager uit, dan krijg je het verschil teruggestort. Effectief betaal je voor dit soort producten onder de 150 euro enkel de BTW, dus beide scenario's zijn niet van toepassing hier.

Bron: https://www.amazon.com/gp...nodeId=201117970&pop-up=1

[Voor 32% gewijzigd door Sorbo op 31-10-2018 21:33]

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

hier al eens gekeken ?
1e hit op google https://www.belastingdien...j_invoer_internetaankopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

86 Euro incl invoeren? pricewatch: Logitech K780 (Qwerty US) -> morgen thuisbezorgd vanaf 82 Euro.

Aangezien Amazon nu nog open is (want je zit in de USA te kijken); er zit vast nog wel ergens een helpdesk/chat die je hiermee kan helpen?

Andersom; op GoT zijn tientallen topics over dit soort vragen; velen verwijzen naar de site van de Belastingdienst/douane, anderen verwijzen naar de sales-tax per produkt/staat in Amerika en weer anderen tonen (zeer vaak) aan dat invoeren helemaal niet loont t.o.v. Europese prijzen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik vermoed dat hij het toetsenbord in de VS wil kopen vanwege de layout? Helaas levert Logitech nog altijd geen US-Int toetsenborden in Nederland (Europa?).

Amazon doet de inklaring voor je, dus je kunt er van uitgaan dat je na het afrekenen geen verdere heffingen meer krijgt, die betaal je immers aan Amazon die de inklaring voor je regelen.

Amazon int vooraf de 21% BTW (da's die 14 euro) en zorgt ervoor dat het artikel dat je bestelt netjes ingevoerd wordt. Vallen de kosten hoger uit dan wat je voorgeschoten hebt, betaal je niets extra. Vallen de kosten lager uit, dan krijg je het verschil teruggestort. Effectief betaal je voor dit soort producten onder de 150 euro enkel de BTW, dus beide scenario's zijn niet van toepassing hier.

[Voor 32% gewijzigd door Sorbo op 31-10-2018 21:33]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Sorbo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:29:
Ik vermoed dat hij het toetsenbord in de VS wil kopen vanwege de layout?
De layout is hetzelfde; de keyprinting is net anders. Het produkt wat gekocht wil worden is SKU 920-008149 en die verschilt qua daadwerkelijke layout en software echt niets van de SKU's die in PW staan.

Sterker nog; je kan het betreffende keyboard ook buiten de USA kopen dus ik zie (even) geen reden dat het specifiek dat keyboard moet zijn en specifiek van die seller.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Sorbo

Sorbo

Uw hulp in huis!

MAX3400 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

De layout is hetzelfde; de keyprinting is net anders. Het produkt wat gekocht wil worden is SKU 920-008149 en die verschilt qua daadwerkelijke layout en software echt niets van de SKU's die in PW staan.

Sterker nog; je kan het betreffende keyboard ook buiten de USA kopen dus ik zie (even) geen reden dat het specifiek dat keyboard moet zijn en specifiek van die seller.
Ik twijfel of 't relevant is voor de vraag van de TS om verder te praten over toetsenbordlayouts, maar ben nu eigenlijk wel benieuwd.

Als ik bij bijvoorbeeld Coolblue kijk leveren zij SKU 920-008042, met korte linkershift en "grote" entertoets. De SKU die je aanhaalt, 920-008149 heeft een lange linkershift en "liggende" entertoets. Deze SKU zie ik bij de winkels uit de pricewatch niet voorbij komen.

Ik ben geen toetsenbordpurist, en niet helemaal op de hoogte van wat Logitech tegenwoordig wel/niet in Europa levert, maar van wat ik me ervan kan herinneren is dit al jaren een irritatiepunt bij een hoop tweakers.

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:54
Je hoeft aan de deur niks meer te betalen, die kosten die amazon berekend zijn exact goed.

• Automark
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:27
tomas123 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:49:
Je hoeft aan de deur niks meer te betalen, die kosten die amazon berekend zijn exact goed.
inderdaad, amazon (ebay biedt het ook aan) doet als het ware het hele import traject voor je.

• feikescholtens
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-03-2019
Bedankt voor de uitleg, het gaat inderdaad om de layout. Overigens blijkt de versie op Amazon ook de verkeerde layout te hebben. Weet iemand nog een Amerikaanse site die ook internationaal verzendt?
Sorbo schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:29:

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee