Hi mede Tweakers,
Inmiddels woon ik alweer een jaar op mijn huidige adres (ouders) en hier in huis ben ik verantwoordelijk voor alles wat netwerkgerelateerd is, of eigenlijk al het computer gerelateerde.
Nou heb ik een jaar geleden het volgende geplaatst:
Modem (Caiway)
v (kabel)
TP-Link AC1900 router (begane grond)
v (kabel)
TP-Link TL-SG108E Switch (zolder) > PC, Hue
v (kabel)
TP-Link AP200 Acces Point (zolder)
Tot op het heden werkt dit eigenlijk oké. Alles doet het naar behoren, alleen zijn er een aantal zones in het huis waar de wifi echt heel slecht is, denk bijvoorbeeld aan de 1e verdieping. Echter gaan wij binnenkort uitbouwen en wil mijn stiefvader een flinke upgrade doen wat betreft de Wifi. Ik heb in overleg het een en het ander uitgezocht, en het leek mij een goed idee om over te gaan naar een volledige setup van Ubiquiti te gaan. Ik zelf heb geen ervaringen met ubiquiti, maar ik hoor (bijna) alleen maar goede verhalen.
Mijn vraag:
Nu komt het, de vraag: geeft de volgende setup problemen? \
Modem (Caiway)
v
Ubiquiti Unifi Security Gateway (router)
v
> Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) > Ubiquiti UniFi Cloud Key
> Netgear 5 Port Switch(woonkamer) > Sonos + 1 x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
(met POE adapter)
> TP-Link TL-SG108E Switch (zolder) > PC, Hue, 1 x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
(met POE adapter)
> 3 x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1 x 1e verdieping, 1 x keuken, 1 x tuin)
Mijn vraag is voornamelijk of het problemen geeft als ik tussen de Ubiquiti Switch en APs een switch van een ander merk plaats. Aangezien er maar 1 kabel naar zolder gaat, is mijn enige mogelijkheid tot uitbreiding een Extra switch.
Graag hoor ik jullie ervaringen met een setup van Ubiquiti met meerdere switches. Tips of verbeteringen/wijzigingen zijn natuurlijk van harte welkom.
Wederom bedankt.
Inmiddels woon ik alweer een jaar op mijn huidige adres (ouders) en hier in huis ben ik verantwoordelijk voor alles wat netwerkgerelateerd is, of eigenlijk al het computer gerelateerde.
Nou heb ik een jaar geleden het volgende geplaatst:
Modem (Caiway)
v (kabel)
TP-Link AC1900 router (begane grond)
v (kabel)
TP-Link TL-SG108E Switch (zolder) > PC, Hue
v (kabel)
TP-Link AP200 Acces Point (zolder)
Tot op het heden werkt dit eigenlijk oké. Alles doet het naar behoren, alleen zijn er een aantal zones in het huis waar de wifi echt heel slecht is, denk bijvoorbeeld aan de 1e verdieping. Echter gaan wij binnenkort uitbouwen en wil mijn stiefvader een flinke upgrade doen wat betreft de Wifi. Ik heb in overleg het een en het ander uitgezocht, en het leek mij een goed idee om over te gaan naar een volledige setup van Ubiquiti te gaan. Ik zelf heb geen ervaringen met ubiquiti, maar ik hoor (bijna) alleen maar goede verhalen.
Mijn vraag:
Nu komt het, de vraag: geeft de volgende setup problemen? \
Modem (Caiway)
v
Ubiquiti Unifi Security Gateway (router)
v
> Ubiquiti Unifi Switch (8-poorts, 150W PoE+) > Ubiquiti UniFi Cloud Key
> Netgear 5 Port Switch(woonkamer) > Sonos + 1 x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
(met POE adapter)
> TP-Link TL-SG108E Switch (zolder) > PC, Hue, 1 x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE
(met POE adapter)
> 3 x Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1 x 1e verdieping, 1 x keuken, 1 x tuin)
Mijn vraag is voornamelijk of het problemen geeft als ik tussen de Ubiquiti Switch en APs een switch van een ander merk plaats. Aangezien er maar 1 kabel naar zolder gaat, is mijn enige mogelijkheid tot uitbreiding een Extra switch.
Graag hoor ik jullie ervaringen met een setup van Ubiquiti met meerdere switches. Tips of verbeteringen/wijzigingen zijn natuurlijk van harte welkom.
Wederom bedankt.