Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Zeewolf
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-06 16:37
Het is tijd om de OnePlusX te vervangen... Hier voor heb ik eigenlijk altijd een iPhone gehad, maar ik wilde Android ook een kans geven. Conclusie: werkt allebei prima. Nu ben ik geen hele intensieve telefoon gebruiker, en is mijn belangrijkste eis genoeg opslag en hoelang hij meegaat.

Ik zoek een?
Telefoon, Android of iOS

Wat is je budget?
1000 euro, maar het gaat mij eigenlijk om de kosten per jaar.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
- Veel muziek luisteren, dagelijks uren lang
- Goede bluetooth (zie bovenstaande)
- Bellen, SMS & WhatsApp (uiteraard)
- Op zijn tijd een foto maken
- Waterbestendig
- Niet zo groot, al is tegenwoordig alles gigantisch

Wat heb je zelf al gevonden?
De battle gaat dus tussen 6t (256 gb - 639 euro) en een iphone 8 (64gb 689 euro, 256gb 859 euro). Gezien ik bij al mijn voorgaande telefoons geen extra opslag heb genomen, en deze elke keer over-vol zat, wil ik dat nu eigenlijk wel. Nu is de iphone 8 met 256gb wel ruim 200 euro (33%) duurder, valt volgens jullie te zegen dat de iphone ook 33% langer mee zal gaan? Zeker gezien de iphone 8 al een jaar oud is, en de 6t nog niet eens uit.

Het komt mij dus eigenlijk neer op euros per jaar, van aanschaf (tot eventuele verkoop). Wat lijkt jullie dan de beste keuze?

Alle reacties

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 08:19
Als je restwaarde belangeijk vind omdat je je telefoon ook nog eens wil verkopen dan is het wellicht die 200 euro waard. De 6t is een stuk nieuwer en minstens net zo goed als de iphone 8.

Ik gebruik tor mn telefoon op is, dus voor mij zou de keus makkelijk zijn. 200 euro in de broekzak houden

geeft geen inhoudelijke reacties meer⛔ Check het standpunt van Tweakers over JOUW privacy in de link.

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 16:17
Ik zou voor de iPhone 8 64GB gaan. Die heb je voor €649 bij Belsimpel. De restwaarde zal over een paar jaar nog steeds redelijk zijn. Die €200,- ga je er niet uit halen in restwaarde en wellicht kan je met 64GB makkelijk uit de voeten, eventueel met wat extra iCloud storage.

Wellicht wel te overwegen om de XR te halen, dan heb je in ieder geval een generatie nieuwer. Mijn overweging zou zijn 8 of XR.

[Voor 5% gewijzigd door wardjj op 31-10-2018 18:13]

• beyazz06
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:27
Indien je muziek luisteren zo belangrijk vind.. LG v30 / v40. De V30 kost momenteel rond de 400 euro. Mocht 64 GB onvoldoende blijken, kan je altijd nog een geheugenkaart erin prikken..

Ook voldoet de v30 aan je overige eisen en is kleiner dan de 6t..

• Zeewolf
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 20-06 16:37
beyazz06 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:53:
Indien je muziek luisteren zo belangrijk vind.. LG v30 / v40. De V30 kost momenteel rond de 400 euro. Mocht 64 GB onvoldoende blijken, kan je altijd nog een geheugenkaart erin prikken..

Ook voldoet de v30 aan je overige eisen en is kleiner dan de 6t..
Bedankt opzich een goede suggestie maar zonder SD kaart heb ik nu ook (heel makkelijk) 32 gig vol, dus denk dat 64 ook wel vrij snel vol zit. Want moet nu al app's of data deleten om andere apps te kunnen updaten etc. Geheugenkaartje leek mij eerst ook het voordeel van een Android, daarom toen ook geen groot intern geheugen genomen. Maar achteraf gezien werkt een geheugenkaartje toch vervelend, en kan lang niet alles op of je moet het handmatig overzetten
wardjj schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:12:
Ik zou voor de iPhone 8 64GB gaan. Die heb je voor €649 bij Belsimpel. De restwaarde zal over een paar jaar nog steeds redelijk zijn. Die €200,- ga je er niet uit halen in restwaarde en wellicht kan je met 64GB makkelijk uit de voeten, eventueel met wat extra iCloud storage.

Wellicht wel te overwegen om de XR te halen, dan heb je in ieder geval een generatie nieuwer. Mijn overweging zou zijn 8 of XR.
Extra iCloud storage ga ik zeker nog even naar kijken. Ik zie 50GB voor 99cent per maand. met 64+50GB zou ik evt ook wel tevreden mee zijn denk ik. Alleen nog even uitzoeken of het ook een beetje nuttig werkt, ben bang dat het teleurstellend is net als een SD kaartje.

XR gaat hem niet worden denk ik, dan heb je een 64GB XR voor dezelfde prijs als een 256GB iphone 8, daar zie ik de meerwaarde niet van in.

• DaKa86
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 16-04 16:04
Tip: op de Duitse Amazon kost de iPhone 8 €605

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

iCloud is niet extra. Het is alleen voor backups. Je telefoon loopt nog steeds vol

• coenox
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 09-06 22:22
Mijn iPhone 64 GB dreigde steeds vol te zitten, deels door muziek en podcasts. Tot ik een Spotify abbo nam. Kan alle muziek luisteren die ik ook eerder gekocht heb. Als ik weet dat ik niet veel data kan of wil gebruiken, zorgen dat ik tijdelijk een deel download op het toestel. Kwestie van een virtueel knopje in Spotify omzetten.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True