Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GPU keuze?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Yordi-
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
Man, man ,man. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Moet ik nu gaan voor een 2070, een 1080TI of een 2080? Om waarde te behouden denk ik aan RTX, zeker als RayTracing wel wat wordt. De kaart moet zeker 4/5 jaar mee gaan en alles op high-ultra kunnen draaien.

De 649 prijs voor de 1080TI vind ik een erg redelijke prijs, de ~850 voor de 2080 vind ik eigenlijk weer te hoog. Maar de performance van de 2070 is dan weer zeker geen TI...

Ik heb nu overigens een 1060 die het prima doet, maar ik wil vernieuwen en wat meer. De CPU wordt van de nieuwste generatie intel.

Iemand misschien met een heel goed advies?

Enorm bedankt.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

@Yordi- welk beeldscherm gebruik je nu, en wat zijn je eisen oa qua fps ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Yordi-
  • Registratie: december 2016
  • Niet online
Bedankt voor je reactie. 1440p. Laten we zeggen 4K ready. Tja FPS, ik wil games gewoon prima op ultra kunnen spelen. En ik wil simulator games tot het gaatje kunnen laten gaan.

En VR ready zou ook een mooie zijn :-)

[Voor 17% gewijzigd door Yordi- op 31-10-2018 16:53]

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Als ik nu geld uit zou geven aan een videokaart, zou ik een RTX2070 kopen. oa pricewatch: MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rettsu
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 31-05 12:09

Rettsu

My eye hurts bad..

Een meer als prima kaart op dit moment voor jou specs zou een 1080TI zijn, maar mocht je het geld hebben dan kan je ook een 2070 / 2080 halen.

Alhoewel ik heel eerlijk gezegd nog zou even wachten met een 20xx serie te kopen, momenteel lijken veel problemen uit de GDDR6 geheugenchips te komen.

Wacht nog even met het aanschaf van een 20xx kaart totdat je verdere informatie hoort over dit probleem.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True