Problemen delen Homekit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regato76
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 21:11
Ik heb een uitgebreide Philips Hue setup en deze bedien ik via primair via Homekit. Alles werkt goed; via al mijn apparaten kan ik de verlichting sturen en ook de automatische programma's werken goed.

Echter, één ding blijft een probleem: ik wil de setup delen met mijn vrouw en dat lukt absoluut niet!

Zij heeft haar eigen iPad en iPhone, uiteraard met eigen apple-ID en we delen alles via gezin. Zodra ik een uitnodiging aanmaak vanuit homekit, verschijnt er op haar apparaten een melding en kan zij de uitnodiging accepteren......echter daarna loopt alles vast..... De uitnodiging blijft tot in de eeuwigheid "zoeken"; enkel annuleren is een optie.
Wat het nog vreemder maakt is dat zodra zij de uitnodiging accepteert bij mij de mogelijkheid tot delen vervalt; boven mijn account gegevens komt zelfs haar appleID mailadres te staan! Zolang het verzoek loopt lijk ik een soort van "gast" in mijn eigen setup.

Ik heb reeds alles gereset, inclusief het verwijderen van de hele woning setup, het opnieuw koppelen van de Hue bridge. Alles is uiteraard volledig up-to-date en er zijn nergens anders problemen. Mijn ATV4K fungeert als hub en ook die heb ik opnieuw ingesteld.

Zolang ik op mijn eigen iCloud-account blijf werkt alles, enkel het delen lijkt onmogelijk.

Ik heb ook geprobeerd om, de weliswaar lege, homekit van mijn vrouw met mijzelf te delen.....dat werkt dus wel. Je zou zeggen dat wanneer ik alle verlichting via haar zou delen het dan wel zou werken, maar dat levert teveel problemen op met alle andere bedieningsapparaten welke allemaal via mijn ID werken.

Iemand enig idee 8)7 ?

MacMini2012, iPhone 6, iPhone SE, 2x Ipad Air, iPad Pro, MacBook Pro2012, ATV4K, ATV4, ATV3, 2x Airport, Time Capsule.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:54
Dit probleem had ik ook. Als je Homekit een eeuwigheid laat zoeken (duurde hier een half uur/drie kwartier) dan krijg je op een gegeven moment onderin een link met "Opnieuw instellen" oid. Als je die aanklikt werkt het daarna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:51
op het moment dat zij met jou deelt, moet het andersom ook werken als het goed is.
Ergo, vrouw delen met jou, accepteren, dan jij delen met vrouw, en de troep verwijderen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 10:42
Gebruikte overal dezelfde iOS versie? Misschien dat er wat scheef gaat lopen anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regato76
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-06 21:11
Sorry voor mijn wat verlate reactie!

Alle apparatuur is volledig up-to-date. Probleem lijkt tich in mijn account te zitten...... Als ik in homekit bij de instellingen kijk sta ik nu als enige bij “personen” vermeld. Wanneer ik mijzelf hier selecteer krijg ik de melding “fout met account, gebruikersaccount niet beschikbaar”!

Ik heb ook geprobeert om uit te loggen en opnieuw aan te melden bij iCloud, maar dezelfde foutmelding keert terug...... Het maakt niet uit op welk apparaat ik kijk, overal staat dezelfde foutmelding.

Iemand nog een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drummerboy123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem. Alles werkt op mijn iPhone en macbook. Zodra ik mijn vrouw uitnodig in mijn "woning" en zij de uitnodiging accepteert, raak ik de controle over mijn "woning" kwijt en kan ik alles opnieuw instellen.
Het andersom uitnodigen lukt ook niet. Dat is wel weer consequent fout in ieder geval :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eclips77
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-10-2020
@Regato76 Ik ook net hetzelfde probleem, heel vreemd ook dat haar apple-id dan plots onder mijn naam komt te staan. Iemand al een oplossing, super frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irisjew
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-09-2022
Ik heb ditzelfde probleem. Weet iemand al een oplossing? Zou je me ontzettend blij mee maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessavdlelij
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 07-04-2023
Hier ook hetzelfde probleem. Nog steeds niemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-07 11:19
Eenvoudigste oplossing is je woning verwijderen en een nieuwe woning aanmaken. Dan als eerste personen toevoegen aan je woning, daarna accessoires en automatiseringen.

Wat ook kan helpen is alle iPhones uit en aan zetten en uit en inloggen van je iCloud op je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter1981123
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-01-2021
Hier ook hetzelfde probleem. Alles geprobeerd uit en inloggen. Aan uit. Etc. Appel support aan de telefoon gehad Maar ook die konden mij nog niet verder helpen. Gaven wel aan dat het vaker voor komt. Gaat nu naar een andere afdeling en wordt teruggebeld. Als er iemand al een duidelijke oplossing heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drummerboy123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23-09-2024
En? We zijn een jaar verder. Is er al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm54
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-05 18:39
Ik heb dit probleem ook al jaren. Krijg het niet opgelost.

Als ik iemand uitnodig ben ik daarna zelf de controle kwijt. Zeer frustrerend.
Het meeste al geprobeerd, opnieuw in- en uitloggen, via de MBP, via de iPad, het lukt niet.
Pagina: 1