Toon posts:

Gewoon een videokaart of Certified Graphics Hardware??

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bman80
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-04-2022
Soms kom je er als leek gewoon even niet uit.

Het gaat dus om een videokaart; AMD RX 570/580, Nvidia GTX 1050/1060 of Certified Graphics Hardware .

Ik wil graag de volgende programma's goed kunnen gebruiken; Autodesk Autocad, Inventor en Maya/ Adobe After Effects en Premiere.

Autodesk adviseert gecertificeerde hardware, iets in de trend van NVIDIA Quadro en AMD FirePro.

Zijn prijzige kaarten of presteren echt minder goed dan gangbare modellen voor zelfde prijs.

Ik had hiervoor een Nvidia GTX660 waar een oudere versie van "Autodesk Autocad, Inventor, Adobe after effects en Premiere"op draaide.

Is gecertificeerde hardware nu echt noodzakelijk ook als je recentere releases van Adobe en Autodesk probleemloos wilt draaien?

Ik las nog ergens dat voor ray-traced 3D rendereren bij After Effects Nvidia GPU acceleration gebruikt.

Of dat nu betekend dat AMD deze niet kan renderen kan of veel langzamer datt weet ik niet?

Kennelijk is dit een techniek die Amd niet aanbied.

Windows is een zeer gebruiksvriendelijk prijzig besturingssysteem maar met weinig privacy.

Ik ben de laatste jaren ook meer gecharmeerd van Linux Fodera en Ubuntu.

Nu weet niet of ik het goed heb begrepen maar AMD Radeon drivers gaan makkelijker overweg met Linux.

Vanwege de open source drivers die meer beschikbaar zijn en ook sneller.

Welke video kaart zouden jullie in dit geval kiezen en waarom?
_/-\o_ *knip* je toetsenbord bleef hangen

[Voor 5% gewijzigd door br00ky op 02-11-2018 11:59]

Alle reacties

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@bman80 Is niet nodig. Als je alleen maar pro CAD doet met openGL apps dan is een quadro oid logischer, (of als er echt features zijn die je nodig hebt, 10 bits, gen/framlock, ecc, meerdere encoding streams, max opengl performance etc) maar als je ook directx apps draait en apps die compute vereisen zoals Pr Pro en AE dan ben je vaak beter af met een game-gpu.

Met bijv. Maya (openGL) zul je meer viewport fps halen op een pro gpu maar dat betekend niet dat het niet prima werkt op een game-gpu

Vaak is de vraag stellen hem al beantwoorden in dit geval. (als in, vaak weet je het als je er écht 1 nodig hebt) ;)

[Voor 11% gewijzigd door maratropa op 03-11-2018 09:26]

specs

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee