Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Agenda delen iOS en Android

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• krizz-e
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 02-11-2018
Hallo,

Ik ben Kristof Erna, 34 jaar, woonachtig in Genk (BE) en ik ben een newbie hier... 8)7

Ik ben jarenlang trouwe iphone gebruiker geweest maar ik heb nu besloten om over te stappen van ios naar android. Na uren googelen blijft ik tegen 1 issue aankijken, de agenda.

Situatie is als volgt: mijn partner en ik hebben samen een gedeelde "family" agenda in ios waarop we beide afspraken kunnen toevoegen/aanpassen/verwijderen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

* Google account aangemaakt en kalender geactiveerd in Google agenda. Vervolgens via icloud de gedeelde "family" agenda trachten te delen met mijn google account (prive agenda) maar krijg foutmelding "je kunt je niet aanmelden bij agenda's die je zelf deelt".

* Agendapunten exporteren via icloud en vervolgens importeren in google agenda. Dit lukt aardig behalve dat hij maar een deel van de agendapunten meeneemt (alles voor maart 2018 neemt hij niet mee over).

* Dan maar omgekeerd werken: via Google agenda mijn partner uitnodigen om een agenda te delen. Via haar iPhone heeft ze haar google account toegevoegd zodat deze agenda zichtbaar werd in de agenda app van ios. Dit leek de beste oplossing te zijn maar bij het toevoegen of wissen van een afspraak ontvangt geen van beiden een melding + historiek van de agendapunten blijft issue.

Mijn vraag:

Op welke manier kan ik zorgeloos overstappen naar Android? Om het nog wat moeilijker te maken wil mijn partner de agenda app van ios blijven gebruiken zoals voorheen.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!
Alvast bedankt.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@krizz-e welkom op Tweakers.

Je vraag betreft een Android vraag, dus schopje van OSP naar AND.

Zou je daarnaast voor de volledigheid nog even het telefoontype en softwareversie kunnen geven?

Is het niet mogelijk om je iCloud account in te stellen op je telefoon?

• PinokkioTV
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-06 21:50
Wij hebben een familieagenda in Gmail, waar we (de hele familie dus) op ingelogd zijn en afspraken in plannen ... Ook altijd gedoe gehad met delen, maar sindsdien niet meer :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
PinokkioTV schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:36:
Wij hebben een familieagenda in Gmail, waar we (de hele familie dus) op ingelogd zijn en afspraken in plannen ... Ook altijd gedoe gehad met delen, maar sindsdien niet meer :)
Hier hetzelfde, en dat account kun je overal waar je wil toevoegen als account en dan sync je alleen de agenda :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 11:22
Ik had gehoopt hier het antwoord te vinden op dezelfde vraag: hoe deel je een iOS agenda op een niet iOS device?
Het is mij nog niet gelukt.
Hier ook een familie iOS agenda. Werkte perfect totdat 1 van de familieleden overstapte op een Android device.
Met geen mogelijkheid een goede workaround te maken/vinden.
De enige manier die ik kan bedenken is overstappen op de Google agenda, die is wel te delen tussen Android en iOS.
Of zijn er andere mogelijkheden?

• Daantje20
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-06 21:58

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Voor zover ik weet (ook huishouden met Android en iOS) is enige oplossing ook een Google agenda omdat die in ios met een app van Google gebruikt kan worden.

Mobiel: Samsung S10e zwart Laptop: Starlabs Labtop MK IV

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True