Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Cisco wireless client connection tracking realtime?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 28-05 18:24
Goede middag,

Beschrijving situatie:
In ons warehouse zijn we overgestapt van onze oude cisco wireless oplossing naar een nieuwe. Op basis van een survey van onze vendor is er bepaald dat we een redundante cisco 3504 controller, met in totaal 39 accesspoints (type 2802E voor in de hal en 2802i voor op de kantoren.)

De 2802E accesspoints zijn voorzien van 4x staaf (air-ant2524dw-r) antenna's of meer krachtige air-ant2566p4w-r 'plaat' antennes. Cleanair DCA en TPC staan uiteraard aan en de automatische powerlevels per accesspoint zit gemiddeld tussen de 5 en de 6.

Onze medewerkers rijden op heftrucks (waarmee ze zelf ook de hoogte in gaan) door de hal heen om producten uit de schappen te halen en te verzamelen.

Het probleem:
De barcode scanners (Datalogic Falcon) laten van tijd tot tijd een 'hourglass' zien. Het lijkt er op dat de scanners kortstondig geen of slechte verbinding hebben met het netwerk. Als ik een ping open zet naar een barcode scanner zie ik over het algemeen een latency van 3~4ms naar de barcode scanners, met af en toe een uitschieter naar 200ms, en heel af en toe een timeout
code:
1
2
3
4
Ping statistics for 172.21.12.9:
    Packets: Sent = 191, Received = 186, Lost = 5 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 2ms, Maximum = 208ms, Average = 7ms

De vraag
Via Monitor -> Client -> Details -> mac adres, kan ik de status van een client zien, (TXRateSet, RSSI, SNR, welk accesspoint etc etc)

Deze data ververst alleen niet al te vaak, wat ik het liefste zou zien is een soort van grafiek waarop de data continue ververst en aangevuld word, zodat je live mee kan kijken met de scanner en hoe de verbinding met dit apparaat is.

Via het console commando client debug kun je het eea ook inzien, maar ideaal is dit niet.

Bestaat er een tool om via de WLC live de status van een scanner uit te lezen? of hebben jullie een beter idee?

bedankt!

Alle reacties

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Is de wireless site survey goed uitgevoerd? Bekend issue is om een site survey te doen in een leeg magazijn. Alles werkt perfect, tot dat het magazijn in productie gaat. Vorkheftrucks, mensen die water opnemen en stalen stellingen waren nog niet aanwezig toen men de site survey uitvoerde.

Hoe zijn de AP's geplaatst? Hangen de AP's bijvoorbeeld aan de muur en worden de AIR-ANT2566P4W-R antennes gebruikt om -tussen stalen stellingen door- te stralen? [Nevermind. Zat wat anders te denken..]

Zie ook vanaf 54:10:
YouTube: Webinar: 7 Ways to Fail as a Wireless Expert

Kijk de hele video en check dit met je WLAN controller settings.

Er zijn wel methodes om Wireless statistics over langere termijn bij te houden, maar dit vereist een DNA Center appliance en dat is een prijzige oplossing.

Zie ook:
https://www.cisco.com/c/e...e-for-Wireless-Clien.html

Mocht je er niet uit komen: Open een case bij TAC:
https://www.cisco.com/en/...rview0900aecd8039b86e.pdf

[Voor 17% gewijzigd door Bl@ckbird op 01-11-2018 23:20]

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• ETH0.1
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 28-05 18:24
Bl@ckbird schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:57:
Is de wireless site survey goed uitgevoerd? Bekend issue is om een site survey te doen in een leeg magazijn. Alles werkt perfect, tot dat het magazijn in productie gaat. Vorkheftrucks, mensen die water opnemen en stalen stellingen waren nog niet aanwezig toen men de site survey uitvoerde.
De pre survey en simulatie zijn uitgevoerd in een actief magazijn, welliswaar niet met rijdende heftrucks in de gang waar op dat moment de survey plaats vind. Ik wacht nog op een post survey, deze staat voor volgende week geplanned
Hoe zijn de AP's geplaatst? Hangen de AP's bijvoorbeeld aan de muur en worden de AIR-ANT2566P4W-R antennes gebruikt om -tussen stalen stellingen door- te stralen?
Antenna's en accesspoints zijn gemonteerd op de onderkant van een plaat, deze plaat hangt vervolgens met kabels aan het plafond, ongeveer 1 meter lager dan het plafond
TPC waarden van 5 of 6 vind ik vrij hoog. Het AP staat dan al op vol vermogen te stralen en je hebt geen capaciteit over om op te schakelen met zendvermogen.
huh?? 1 is toch maximaal zendvermogen en 7 minimaal? of begin ik nu gek te worden?

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True