Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

4k van PC naar TV, als desktop naar andere kamer verhuisd ?

Pagina: 1
Acties:

• Ted038
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 16-06 12:41
In de "vaart der samenwonende volkeren" verhuisd mijn trouwe desktop naar een andere kamer dan de woonkamer, waar mijn TV staat, of dat is de bedoeling ... ( of kleinere pc/laptop aan andere kant woonkamer, maar dikke metershoge tower en breedbeeld monitor in grote computerkast moet weg ;) )

Waar ik nu nog allerlei 4k films en series via HDMI vanaf desktop afspeel op TV ( ook met geluid en ondertiteling) , vraag ik mij af hoe dat moet als de desktop in een andere bovenkamer staat ( zonder erg lang HDMI kabel over de vloer etc ;) )

Nu ben ik de laatste 15jaar niet meer zo IT-kundig en dit voelt nu als een domme vraag voor mij , en heb dus mogelijke oplossingen hiervoor gemist, maar kan ze via google niet zo makkelijk vinden.

Wat zijn vandaag-de-dag de gemakkelijkste/simpelste/betaalbaarste oplossingen om dit probleem aan te pakken ?

Is dat een NAS+DLNA+goede wifi verbinding ?
Moet nog uitvinden hoe, maar dat is wat ik t meeste vind , en nog enigzins begrijp ...
(Als desktop naar andere kamer gaat wordt aansturing ook een "puntje" )

• TheFes
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Wat je zou kunnen doen:
- Nvidia Shield TV (of ander device) aan de TV
- PC met films/series in andere kamer met shares gedeeld via netwerk
- KODI op Shield

Nadeel:
PC moet aan staan als je film/serie wil kijken, dus als die niet aan staat moet je dat wel eerst even doen (kan eventueel ook wel remote via Wake on Lan)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

(jarig!)
Dit lijkt me geen vraag voor Netwerken?

Desondanks, een antwoord is te vinden in Mediaspelers en HTPC's want daar is elke dag minstens 1 topic met vergelijkbare vraag en vaak een oplossing.

Afhankelijk van je bitrates raad ik af om WiFi te gebruiken maar gewoon ethernet te leggen en daar een speler op aan te sluiten. Kosten kan je zo gek maken als je wil maar hoor graag wat je al bedacht had hierin.

[Voor 33% gewijzigd door MAX3400 op 31-10-2018 13:53]

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• RubenTheys
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:24
Ik gebruik al enkele maanden dit om beeld van mijn PS4 naar de andere kant van het appartement te krijgen over de bestaande ethernetbekabeling. Zo kan de TV aan de muur hangen zonder meubel ernaast/onder/boven. Werkt perfect op 4K, zelfs al moet het signaal over 2 wall jacks, 2 patchpanel ports en alle kablage tussenin. De dingen worden enkel erg warm, dus verluchting voorzien :)

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 21-06 21:56
Ik gebruik een OP on a stick van intel.
is een hele Win10 PC op een grootte USB stick. Maar ook een HDMI port heeft.

eenmaal configureren met een grootte schare. bestand er op pluren een BT-mouse als afstandsbediening

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
ewoutw schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:06:
Ik gebruik een OP on a stick van intel.
Gelukkig kosten ze ook niks en ze hebben geen HDMI2.0. Dus hoe gaat hier 2160p60 4:4:4 overheen afgespeeld worden?

@RubenTheys totale kosten dus een Eurootje of 200? Voor ongeveer de helft heb je ook een Vero 4K+

@Ted038 meer info nodig ;)

• Ted038
Meer info altijd goed natuurlijk, maar aan deze reacties heb ik al wat, zal mezelf eens inleren in oa nvidea shield (heb toevallig ergens nog oude versie liggen waarvan gamecobtroller-afstandbediening het alleen doet mits aan laadkabel) en dnla in het algemeen, of een wifi HDmi-zender.

En blijkbaar htpc topic beter volgen ;) al hoopte ik op oplossing zonder extra device (blijkbaar kan vanaf desktop via wifi rechtstreeks naar tv nog steeds niet)

• MAX3400

MAX3400

(jarig!)
Ted038 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:08:
[...]

(blijkbaar kan vanaf desktop via wifi rechtstreeks naar tv nog steeds niet)
Hoezo niet? Ik kan op mijn laptop (WiFi) gewoon kiezen voor "Connect" en dan accepteert mijn LG gewoon "Screen Share" en kan ik doorwerken op mijn TV.

By design gebruik ik dat niet omdat het geen direct nut heeft (heb een htpc staan en/of een extra HDMI-kabel om direct aan mijn laptop te hangen) maar het kan hier wel.

Geldt wel weer; zoek goed uit welke apparaten je hebt, welke opties er in de handleidingen staan en probeer gewoon wat dingen uit met wat je hebt. Nee heb je qua tests/inzicht, Ja kan je krijgen/testen :)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 13:12

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ted038 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:08:
[...]
... al hoopte ik op oplossing zonder extra device ...
En dan steeds naar de andere kamer rennen om het volume aan te passen of een andere film te kiezen?
Koop een rPi voor drie tientjes en pleur er kodi op. En overweeg om je pc om te bouwen tot NAS ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-06 01:17

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Plex server installeren op je PC en dan een Chromecast achter de TV? Indien je een smart TV hebt is de kans zelfs groot dat er al een Plex app voor is, kan je de Chromecast ook achterwege laten.

[Voor 27% gewijzigd door D4NG3R op 01-11-2018 05:03]

• Frogmen
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Misschien heel simpel tijd voor een smart TV is het geen probleem meer.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Ted038
Heb een 2014 "smart"-Tv, een philips 65PUS9109, dus toch nog wel enigzins "smart" ?
Zal me eens gaan verdiepen in DLNA en Plex, thanks voor de reacties.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21-06 01:17

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Ted038 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 12:54:
Heb een 2014 "smart"-Tv, een philips 65PUS9109, dus toch nog wel enigzins "smart" ?
Zal me eens gaan verdiepen in DLNA en Plex, thanks voor de reacties.
Het probleem met DLNA is dat je TV het rekenwerk moet doen, en ik verwacht niet dat een Smart TV uit 2014 krachtig genoeg is voor 4K content. Bij Plex word het rekenwerk op de server (dus jouw PC) gedaan.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Ted038 ik zie hier verschillende oplossingen voorbij komen, maar (bijna) allemaal hebben ze niet heel erg veel met netwerken te maken. Schopje dus naar Mediaspelers en HTPC's
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True