Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Xfire temp 1e kaart veel hoger

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• samvandoorn96
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 13-04 19:51
Mijn vraag
Ik gebruik 2x een r9 290x in mijn pc. Nu zag ik na 10 min Forza Horizon 4 op ultra ineens wat framedrops. Toen keek ik naar de temperaturen in het radeon instellingenscherm en zag ik dat mijn bovenste kaart op 94 graden zat en de onderste maar op 37. Ik snap dat er een temperatuurverschil is omdat de bovenste minder koude lucht aan kan zuigen maar dit is wel heel erg.

Zou dit kunnen komen omdat ik te weinig casefans heb of doet de 2e kaart gewoon weinig/niets?

Mijn pc:
MB: msi z370a-pro
CPU: i7-8700k
CPU Koeling: coolermaster masterliquid 240
Ram: 2x8gb corsair vengeance
Fans: voorkant van pc 120mm inlaat, achterkant 120mm uitlaat.
PSU: corsair cx750m

Alle reacties

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 17:48

M2M

medicijnman

schiet eens een foto van de binnenkant van je computerkast?

En om te checken of het een defecte fan is, of een ander probleem kun je twee dingen proberen:

1. bij full load, voelen of het koelblok warm is
2. een tafelventilator op je computer richten

[Voor 62% gewijzigd door M2M op 31-10-2018 13:33]

-_-

• HugoBoss1985
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:07
37 graden betekend dat je onderste kaart niets zit te doen.
Xfire lijkt dus niet te werken?

94 graden betekend dat de gpu zich terugklokt (thermal limit throttling).
Haal het paneel eens van je behuizing.
Is het dan beter, dan kun je overwegen meer airflow te genereren door fans bij te plaatsen of door een behuizing met meer/betere airflow aan te schaffen.

Verder heeft thermal paste van de gpu vernieuwen mij wel eens geholpen met R9 290 kaarten.

En zoals hier boven vermeld, als de fans van de videokaart niet draaien/stuk zijn dan gaat het zowieso al niet goed.

[Voor 62% gewijzigd door HugoBoss1985 op 31-10-2018 13:39]

Corsair 200R - CM V550M - Gigabyte Z390 Elite - i7 9700k @ 5,0 1,34v - Noctua NH-D15S- 16gb G-skill CL15 3600 @ CL14 1,44v - MSI GTX 970 Gaming - Samsung 970 EVO 512 - Windows 10 Pro 64

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is Crossfire niet eens ondersteund in Forza Horizon? Het zit al enige jaren niet in Forza-games voor de PC; niet in Apex, FM7, FH3...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• samvandoorn96
M2M schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:32:
schiet eens een foto van de binnenkant van je computerkast?

En om te checken of het een defecte fan is, of een ander probleem kun je twee dingen proberen:

1. bij full load, voelen of het koelblok warm is
2. een tafelventilator op je computer richten
Bedankt voor de snelle reactie! Ik kan om een of andere reden geen afbeelding toevoegen aan mijn bericht. Wel weet ik dat alle fans gewoon draaien.

• samvandoorn96
HugoBoss1985 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:34:
37 graden betekend dat je onderste kaart niets zit te doen.
Xfire lijkt dus niet te werken?

94 graden betekend dat de gpu zich terugklokt (thermal limit throttling).
Haal het paneel eens van je behuizing.
Is het dan beter, dan kun je overwegen meer airflow te genereren door fans bij te plaatsen of door een behuizing met meer/betere airflow aan te schaffen.

Verder heeft thermal paste van de gpu vernieuwen mij wel eens geholpen met R9 290 kaarten.

En zoals hier boven vermeld, als de fans van de videokaart niet draaien/stuk zijn dan gaat het zowieso al niet goed.
Thermal paste vervangen is wel een goeie inderdaad, dat zal ik sowieso maar eens doen. Ben over een paar uur thuis, zal dan even kijken met het paneel eraf.

• samvandoorn96
MAX3400 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:41:
Volgens mij is Crossfire niet eens ondersteund in Forza Horizon? Het zit al enige jaren niet in Forza-games voor de PC; niet in Apex, FM7, FH3...
Hmm, dat kan ook nog ja. Ik zal straks een met wat andere games proberen. Heeft Battlefield 4 wel crossfire support?
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True