Toon posts:

Server PC 1500-1800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• absolutely
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 28-05 10:33
Ik wil voor iemand graag een systeem bouwen voor het aanbieden van een MS Access database.
Mijn laatste eigen build was met een Athlon 64 en Windows 2000 dus ik voel me meer een antiquair die verontwaardigt naar moderne kunst kijkt....het componenten aanbod is mega groot en ik loop daar een beetje op vast op zaken als het moederbord.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem komt alleen wat data te staan en een MS Access database. Ik heb gemerkt dat met name de kloksnelheid verschil maakt in het gebruik. Er hoeft dus geen grote video kaart in.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Doel is zo rond de 1500-1800 range uit te komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een NVME SSD in RAID1. Als ik de reviews lees zou dan de 970 Evo de beste keus zijn (prijs/performance)
16 of 32 GB RAM. 16 Zou denk ik genoeg zijn maar als het past 32gb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Beetje degelijk maar volgens mij is het allemaal hetzelfde.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een moederbord waar twee m.2 SSD's oppassen in RAID1.
Binnen de marge de hoogst mogelijke kloksnelheid. Dit is belangrijker dan het aantal cores.
Geluid maakt niet uit.

Ga je overklokken?
Als het kan een tandje maar niet het maximaal haalbare op gewone koeling.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral opzoek naar ontkrachting/bevestiging of de voorgestelde keuzes logische zijn zodat het systeem in balans is en dan de hoogste mogelijke clock binnen het budget.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 344,95€ 344,95
1Asus ROG Strix Z390-E Gaming€ 251,-€ 251,-
1Fractal Design Define S€ 69,90€ 69,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 28,50€ 28,50
2Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 144,90€ 289,80
1Corsair RM550x (2018)€ 89,50€ 89,50
2Samsung 970 Evo 1TB€ 255,94€ 511,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.585,53

Beste antwoord (via absolutely op 31-10-2018 15:38)

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04 17:37
absolutely schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Heb ik aan gedacht maar wat ik uit de reviews haal is dat die achter blijft op single thread tov de Intels en dan clocked uit de doos al iets lager.
Klopt, maar is de hoge clocksnelheid nodig? Ik denk voor jou doeleinde niet.
Het is wat Max3400 al aangeeft, kijk eerst naar je vereisten en baseer daar je systeem op.

Je wilt de hoogste clock binnen jou budget maar pc wordt gebruikt als server/database. Rijmt niet helemaal naar mijn idee.

Hoogste clock behalen betekent overklokken. Server wil je gewoon stabiel en zuinig draaiend hebben lijkt me? Staat deze 24/7 aan?

Waar heb je de hoge clocksnelheid voor nodig?

Alle reacties

• jgreven
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-01-2021
Kan je niet beter voor een Ryzen 2700x gaan?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-05 21:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Access draait vlekkeloos op een budget-machine die de helft moet kosten. De componenten die je opschrijft gaan echt nergens over; in ieder geval niet tot duidelijk is over hoeveel data het gaat.

Dat gezegd; data hoort (vaker) in een relationele database en die zijn zo geoptimaliseerd, dat je dan zelfs af kan met een machine die misschien een kwart kost.

Meten = weten dus hoor graag waar ik fout zit dat je met MS Access een SSD belast met 3GB/s en 32GB RAM nodig zou hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• absolutely
jgreven schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:21:
Kan je niet beter voor een Ryzen 2700x gaan?
Heb ik aan gedacht maar wat ik uit de reviews haal is dat die achter blijft op single thread tov de Intels en dan clocked uit de doos al iets lager.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Zanamama
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16-04 17:37
absolutely schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Het is wat Max3400 al aangeeft, kijk eerst naar je vereisten en baseer daar je systeem op.

Je wilt de hoogste clock binnen jou budget maar pc wordt gebruikt als server/database. Rijmt niet helemaal naar mijn idee.

Hoogste clock behalen betekent overklokken. Server wil je gewoon stabiel en zuinig draaiend hebben lijkt me? Staat deze 24/7 aan?

• absolutely
Zanamama schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Dankjewel. Ik heb inderdaad vanuit de prijs gerekend. Ik zal proberen de eisen wat specifieker te krijgen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee