Ik wil voor iemand graag een systeem bouwen voor het aanbieden van een MS Access database.
Mijn laatste eigen build was met een Athlon 64 en Windows 2000 dus ik voel me meer een antiquair die verontwaardigt naar moderne kunst kijkt....het componenten aanbod is mega groot en ik loop daar een beetje op vast op zaken als het moederbord.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem komt alleen wat data te staan en een MS Access database. Ik heb gemerkt dat met name de kloksnelheid verschil maakt in het gebruik. Er hoeft dus geen grote video kaart in.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Doel is zo rond de 1500-1800 range uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een NVME SSD in RAID1. Als ik de reviews lees zou dan de 970 Evo de beste keus zijn (prijs/performance)
16 of 32 GB RAM. 16 Zou denk ik genoeg zijn maar als het past 32gb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Beetje degelijk maar volgens mij is het allemaal hetzelfde.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een moederbord waar twee m.2 SSD's oppassen in RAID1.
Binnen de marge de hoogst mogelijke kloksnelheid. Dit is belangrijker dan het aantal cores.
Geluid maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Als het kan een tandje maar niet het maximaal haalbare op gewone koeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral opzoek naar ontkrachting/bevestiging of de voorgestelde keuzes logische zijn zodat het systeem in balans is en dan de hoogste mogelijke clock binnen het budget.
Mijn laatste eigen build was met een Athlon 64 en Windows 2000 dus ik voel me meer een antiquair die verontwaardigt naar moderne kunst kijkt....het componenten aanbod is mega groot en ik loop daar een beetje op vast op zaken als het moederbord.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Op het systeem komt alleen wat data te staan en een MS Access database. Ik heb gemerkt dat met name de kloksnelheid verschil maakt in het gebruik. Er hoeft dus geen grote video kaart in.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Doel is zo rond de 1500-1800 range uit te komen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
N.v.t.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een NVME SSD in RAID1. Als ik de reviews lees zou dan de 970 Evo de beste keus zijn (prijs/performance)
16 of 32 GB RAM. 16 Zou denk ik genoeg zijn maar als het past 32gb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Beetje degelijk maar volgens mij is het allemaal hetzelfde.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een moederbord waar twee m.2 SSD's oppassen in RAID1.
Binnen de marge de hoogst mogelijke kloksnelheid. Dit is belangrijker dan het aantal cores.
Geluid maakt niet uit.
Ga je overklokken?
Als het kan een tandje maar niet het maximaal haalbare op gewone koeling.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben vooral opzoek naar ontkrachting/bevestiging of de voorgestelde keuzes logische zijn zodat het systeem in balans is en dan de hoogste mogelijke clock binnen het budget.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-9600K Boxed | € 344,95 | € 344,95 |
1 | Asus ROG Strix Z390-E Gaming | € 251,- | € 251,- |
1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,50 | € 28,50 |
2 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 144,90 | € 289,80 |
1 | Corsair RM550x (2018) | € 89,50 | € 89,50 |
2 | Samsung 970 Evo 1TB | € 255,94 | € 511,88 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.585,53 |