Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• christoforius
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:17
Heren en dames,

Bij een klant heb ik een probleem met DFS waar ik niet direct een oplossing voor weet.

http://bestanden.christoforius.dyndns.org/DFS_klein.jpg

Opstelling:
  • Twee site verbonden via een site-to-site VPN
  • Op elke site een domain controller die ook een DNS en fileserver is
  • Op site A zijn alle PC's domein joined
  • Op site B, die eigenlijk de backup site is, zijn er een paar PC's die niet domein joined zijn
  • Files worden geshared via DFS shares, deze staan op beide servers
Op site A (domain joined PC's) werkt DFS correct.

Op site B (niet domein joined PC) kan een PC zonder problemen verbinding maken met een DFS share. Van zodra server B down gaat, maakt die PC verbinding met server A. Wanneer server B terug op komt, wordt de verbinding niet automatisch hersteld naar server B, wat vervelend is aangezien er een bandbreedte beperking is tussen beide sites

Vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een niet domain joined PC op site B automatisch terug verbinding maakt met server B wanneer deze terug beschikbaar is?

Bijkomende info:
  • Op site B worden als DNS servers gebruikt: Server A & Server B.
  • Op een PC op site B kan ik zonder problemen een share van server B openen
  • Op een niet domain joined PC, kan ik wanneer ik van een DFS share de properties opvraag, niet aan de DFS tab
  • De VPN werkt correct en haalt ongeveer 50Mb/s
  • Als ik de PC op site B opnieuw opstart, maakt die terug verbinding met de correcte server
  • DNS werkt op beide sites correct
Indien jullie bijkomende info gewenst hadden, hoor ik het graag.

Dank bij voorbaad

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16-06 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Site link costs? En wat creatief omgaan met je DHCP-options zodat in A alle servers in A als eerste worden gebruikt / in B natuurlijk de B servers?

Ik vind het niet handig om de vraagstelling op non-joined PC's toe te passen; hiermee is meteen 100% onduidelijk of domain-joined PC's wel doen wat ze moeten doen en vanwege welke policies etc...

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• christoforius
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:17
De referrals staat ingesteld op "lowest cost", wat perfect werkt op de domain joined PC's.

Het is inderdaad niet handig om deze vraagstelling op niet domain jioined PC toe te passen, maar het is waarmee ik moet werken.

Dit is omdat site B de backup site is en er daar één gebruiker is die met een niet domain joined PC wenst gebruik te maken van de voordelen die DFS heeft.
Deze PC wordt niet gejoined doordat deze reeds op een ander domain zit en het niet wenselijk is dat er een trust wordt opgezet.

Zoals in de openingspost gezegd, werkt het hele DFS verhaal perfect op de domain joined PC. Daar dient dus geen troubleshooting op te gebeuren.

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-06 15:49

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staan je AD-sites ingesteld?

Staat daarnaast het vinkje "Clients fail back to preferred target" wel enabled op je referalls?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True