Heren en dames,
Bij een klant heb ik een probleem met DFS waar ik niet direct een oplossing voor weet.

Opstelling:
Op site B (niet domein joined PC) kan een PC zonder problemen verbinding maken met een DFS share. Van zodra server B down gaat, maakt die PC verbinding met server A. Wanneer server B terug op komt, wordt de verbinding niet automatisch hersteld naar server B, wat vervelend is aangezien er een bandbreedte beperking is tussen beide sites
Vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een niet domain joined PC op site B automatisch terug verbinding maakt met server B wanneer deze terug beschikbaar is?
Bijkomende info:
Dank bij voorbaad
Bij een klant heb ik een probleem met DFS waar ik niet direct een oplossing voor weet.

Opstelling:
- Twee site verbonden via een site-to-site VPN
- Op elke site een domain controller die ook een DNS en fileserver is
- Op site A zijn alle PC's domein joined
- Op site B, die eigenlijk de backup site is, zijn er een paar PC's die niet domein joined zijn
- Files worden geshared via DFS shares, deze staan op beide servers
Op site B (niet domein joined PC) kan een PC zonder problemen verbinding maken met een DFS share. Van zodra server B down gaat, maakt die PC verbinding met server A. Wanneer server B terug op komt, wordt de verbinding niet automatisch hersteld naar server B, wat vervelend is aangezien er een bandbreedte beperking is tussen beide sites
Vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat een niet domain joined PC op site B automatisch terug verbinding maakt met server B wanneer deze terug beschikbaar is?
Bijkomende info:
- Op site B worden als DNS servers gebruikt: Server A & Server B.
- Op een PC op site B kan ik zonder problemen een share van server B openen
- Op een niet domain joined PC, kan ik wanneer ik van een DFS share de properties opvraag, niet aan de DFS tab
- De VPN werkt correct en haalt ongeveer 50Mb/s
- Als ik de PC op site B opnieuw opstart, maakt die terug verbinding met de correcte server
- DNS werkt op beide sites correct
Dank bij voorbaad