Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Kabel met intern 2 coax en 6 signaal losse aders gezocht.

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

We hebben de deurtelefoon/opener hier verplaatst. Deze zat aangesloten met een speciale kabel.
Heb zo snel even geen foto, maar het zijn 2 dunne coax kabels en 6 signaal draden in 1 mantel

Ik heb het nu tijdelijk even verlengd met 2 losse antenne kabels en 2 telefoon draden.
Maar dat ziet er niet uit. Zou graag een meter of 30 van de originele kabel willen.

Heb de importeur gebeld van het toestel gebeld, maar die leveren alleen bekabeling voor de nieuwe modellen.
(deze kan goed 30 jaar oud zijn) . Wat niet overeenkomt met deze aansluiting.

Dus iemand enig idee waar ik dergelijke kabel kan bestellen ?

You cant build a better world for people.
Only people can build a better world for people.
Otherwise its just a fancy cage. T. Pratchett

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 22-06 22:41
Ik denk dat een foto van de kabel wel wat kan helpen. :)

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Of opdruk van de mantel van deze kabel hier overtypen. Ik denk dat het een Lezerkabel is.

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
MrSenne schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:19:
Ik denk dat een foto van de kabel wel wat kan helpen. :)
Heb helaas even geen handige optie daarvoor.
Maar het is een compleet witte mantel met daarin 2 dunne coaxiale kabels en 6 losse aders.
Denk niet dat een foto je meer gaat vertellen :)
Erwin schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:21:
Of opdruk van de mantel van deze kabel hier overtypen. Ik denk dat het een Lezerkabel is.
Er staat helaas geen opdruk op de mantel
Heb net even gegoogled op lezerkabel. maar dat is zo te zien alleen 10 of 8 aderig signaal kabels.
In deze kabel zitten ook 2 coax antentenne kabels

• MewBie
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:46
CCTV kabels kebben vaak gecombineerde coax en voeding/signaal, maar het zou kunnen dat deze kabel custom made was voor de fabrikant.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• franssnarf
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-06 14:47

• JAMF
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 07:45

JAMF

010 the number of the best

Geen idee of het de juiste kabel is, maar met een stuk tekst op de website wat zo krom geschreven is en waarvan de 'lees meer' link naar een 404 leidt, zou ik niet meteen een bestelling plaatsen
OVER ONS
MAS intercom in principe niet alleen onze technologie niet alleen op de voet volgen, ook in het licht van de technologische ontwikkelingen in ons vakgebied met getrainde menskracht en creativiteit om te verhuizen naar de toekomst te presenteren door het ontwikkelen van nieuwe technologie├źn... lees verder

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

• franssnarf
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 18-06 14:47
JAMF schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:05:
[...]

Geen idee of het de juiste kabel is, maar met een stuk tekst op de website wat zo krom geschreven is en waarvan de 'lees meer' link naar een 404 leidt, zou ik niet meteen een bestelling plaatsen

[...]
Klopt idd website is apart maar ik denk dat ts wel deze kabel bedoelde.
Valt onder categorie Multikabel: https://www.new-line.nl/n...-523-multikabel-20728.htm

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:35

Illusion

(the art of)

Lijkt me dat dat met gewone vga-kabel ook wel lukt. 3 a 5 * coax en wat datadraden.

Impedantie van de coax is echter wel belangrijk, dus als typenummer van de kabel niet lukt, vertel dan op zijn minst merk & type van de intercom.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Scart kabel....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Illusion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 13:13:
Lijkt me dat dat met gewone vga-kabel ook wel lukt. 3 a 5 * coax en wat datadraden.

Impedantie van de coax is echter wel belangrijk, dus als typenummer van de kabel niet lukt, vertel dan op zijn minst merk & type van de intercom.
Merk Urmet
Er staat geen type op. maar lijkt op een voorloper van :

https://www.bouwproducten...561-deurvideomonitor.html

Dus een vga of scart kabel heeft wel coaxiale aansluiting ?
Want ik had het al geprobeerd met alleen utp. maar daar kreeg ik geen beeld op.
Gebruik nu gewoon 2 x 75Ohm antenne kabel

[Voor 70% gewijzigd door heuveltje op 31-10-2018 15:00]

• Illusion
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:35

Illusion

(the art of)

Hoe kan je als werknemer technische dienst zo wazig zijn in je informatievoorziening?
Schroef dat ding van de muur, lees het typenummer af van de binnenkant van het apparaat (sticker/printplaat), download de manual van www.urmet.com en zoek het type kabel dat door de fabrikant is voorgeschreven...

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 12:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

heuveltje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 14:58:

Dus een vga of scart kabel heeft wel coaxiale aansluiting ?
Niet beledigend bedoeld maar je bent blijkbaar niet echt technisch gezien deze opmerking.

VGA en SCART hebben intern afgeschermde aders voor RGB en composiet video. Een VGA kabel naast 3 kleuren ook 2 sync aders en een data ader voor PnP.
Scart daartegen komt in full (RGB + cpmposiet) als ook in alleen een Composiet uitvoering. Met scart komt ook stereo audio in en uit waarmee je al 8 aders hebt die je voor andere doeleinden kunt gebruiken.

Uiteraard zijn alle video aders 75 ohm

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Illusion schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:23:
Hoe kan je als werknemer technische dienst zo wazig zijn in je informatievoorziening?
Schroef dat ding van de muur, lees het typenummer af van de binnenkant van het apparaat (sticker/printplaat), download de manual van www.urmet.com en zoek het type kabel dat door de fabrikant is voorgeschreven...
Om te beginnen ben ik ben geen technische dienst.
Maar er zit een snoer aan, dus dan gooi je het maar naar de ict man :P

En als ik verder informatie had om te googlen, had ik hier geen topic hoeven te maken :z

Ik heb het ding losgehad toen ik de kabels verlengd hebt.
er staat gewoon geen typenr op. alleen een merk: Urmet.

Mogelijk op de camera unit beneden wel, maar gezien dat ding en de bekabeling al 30 jaar in de buitenmuur zitten, ga ik daar niet aan schroeven tenzij dat echt noodzakelijk is.

Ik heb al contact gehad met de importeur hier, en die kon me ook niet vertellen wat voor kabel het was, of waar ik die kon bestellen.
memphis schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 15:55:
[...]

Niet beledigend bedoeld maar je bent blijkbaar niet echt technisch gezien deze opmerking.

VGA en SCART hebben intern afgeschermde aders voor RGB en composiet video. Een VGA kabel naast 3 kleuren ook 2 sync aders en een data ader voor PnP.
Scart daartegen komt in full (RGB + cpmposiet) als ook in alleen een Composiet uitvoering. Met scart komt ook stereo audio in en uit waarmee je al 8 aders hebt die je voor andere doeleinden kunt gebruiken.

Uiteraard zijn alle video aders 75 ohm
ik weet videoantenne kabel 75 ohm is, die voor mijn oude bakkie 50 ohm.
Vreemd genoeg nog nooit hoeven uit te zoeken wat er precies in een vga kabel zit, of wat voor signaal een cctv gebruikt.
Dus als niet precies weten hoe een scart/vga kabel intern opgebouwd is, telt als niet technisch.
Prima, guilty as charged :)

Dat gezegd hebbend ben ik enigzins sceptisch dat ik er simpelweg 25 meter scart of vga kabel tussen kan hangen. dat was ook nooit zon succes bij beamers :).

Maar dit is natuurlijk ook geen hd signaal, dus zal het bij de baas neerleggen als experimenteer optie.

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-06 23:25

SA007

Moderator Tweaking
Ik zou voor VGA gaan, zitten normaal best goede COAX'jes in.

Normaal heb je 3x coax, h/v sync, 2 voor ddc, en ground, vaak nog meer maar die heb je sowieso.
de 3e coax kan je prima als signaaldraad gebruiken, dan heb je 6 signaaldraden en 2x coax.

https://elektronica-onlin.../vga-xga-kabel-opop-12206
Die heeft bijv 3x coax en 7 signaaldraden, meer dan genoeg.

Klok is stuk :(

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wat je misschien ook nog kunt gebruiken, is een video balun. Als je er plek voor hebt, duur zijn ze op zich niet.
Dan zou je een goede SFTP kabel kunnen inzetten, waarvan je 2 adertjes op de balun aansluit en dan blijven er 6 over voor data.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Nu online
Ik weet dat in bijvoorbeeld Duitsland voor soortgelijke doeleinden 2x1,5mmq+6x0,22mm en soortgelijke variaties daarop worden gebruikt. Wellicht online zoeken bij Duitse aanbieders van dit soort systemen? Andere optie is een installatiebedrijf bellen die dit soort werk doet, die hebben vast wel kabel in voorraad.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:35
heuveltje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:28:
[...]
Ik heb het ding losgehad toen ik de kabels verlengd hebt.
er staat gewoon geen typenr op. alleen een merk: Urmet.
Er zouden op zowel het toestel als op de grondplaat wel een typenummer moeten staan. Niet aan de buitenkant, maar aan de binnenkant of op de print. Doorgaans 4 cijfers, een slash en nog 2 of 3 cijfers.

Ik vind wel multikabels van Urmet, zoals de Urmet 7057/234 (zo ziet een Urmet typenummer er dus uit :P), maar niet met 2 Coax kabels...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ragdoll
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 12:29

Ragdoll

excommunicado

@heuveltje Tasker heeft deze kabels gewoon, hier de Tasker C258: https://www.vanoostvoorn....?_globalsearch=3x75%20ohm

3x 75Ohm 7x data.

• SuperKris
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-06 17:38
Een wat betere VGA kabel pakken. Hele goedkope hebben niet altijd coax.

Excuses... Moet 30 meter zijn. Die kabel zul je thuis niet hebben liggen. Even googelen op VGA kabel per meter of op rol. Zal niet goedkoop worden ben ik bang.

[Voor 53% gewijzigd door SuperKris op 31-10-2018 23:55]

• heuveltje
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Ragdoll schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:35:
@heuveltje Tasker heeft deze kabels gewoon, hier de Tasker C258: https://www.vanoostvoorn....?_globalsearch=3x75%20ohm

3x 75Ohm 7x data.
Hmm vergeten te reageren zie ik.

Dit was idd wat ik eigenlijk zocht, dus tnx !

Had het nog voorgesteld.
Maar ondertussen is helaas besloten dat het nu werkt, en er dus verder geen tijd of geld word ingestoken. Het is blijkbaar toch maar een tijdelijk* iets.

* heuveltje denkt dan meteen : There is nothing more permanent than a temporary solution. -Russian Proverb.

[Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 27-11-2018 16:41]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True