Graag zou ik jullie advies/ervaringen willen horen over het volgende.
Ik zoek een nieuwe monitor die voornamelijk voor zakelijke (MS Office) doeleinde wordt gebruikt. Hoewel, ik wil het spelen van een betrekkelijk eenvoudig game niet wil uitsluiten.
Ik zoek een?
Monitor voor thuiswerken.
Wat is je budget?
Tot 300,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Specificaties
Na aardig wat inlezen op Tweakers en bij de buren, lijkt het me dat ik een monitor wil met:
- Resolutie? 2560x1440
- Schermdiagonaal? 23.8 t/m 25 (hoewel een 27 inch topper die voldoet aan de criteria niet uitgesloten wordt)
- In hoogte verstelbaar? Jazeker
- Curved? Geen voorkeur
- Reactietijd? Lijkt me niet zo van belang voor het doel waarvoor de monitor gebruikt gaat worden.
- FreeSync? Idem als hierboven.
De volgende schermen staan op de shortlist:
- Dell P2418D
- Dell UltraSharp U2518D
- BenQ BL2420PT
Advies
- wat betreft de BenQ vs. P2418D -> de prijzen en specificaties zijn vrijwel gelijk, maar de Dell is aanzienlijk nieuwer. Zou dit doorslaggevend kunnen zijn om voor de Dell te kiezen?
- Is het verschil in prijs te rechtvaardigen tussen de BenQ / P2418D aan de ene kant en de U2418D aan de andere kant?
- Wellicht toch voor een 27 inch?
- Heeft iemand een fantastische tip die voldoet aan de gestelde eisen die niet in mijn shortlist staat?
Alvast enorm bedankt voor de hulp!
Ik zoek een nieuwe monitor die voornamelijk voor zakelijke (MS Office) doeleinde wordt gebruikt. Hoewel, ik wil het spelen van een betrekkelijk eenvoudig game niet wil uitsluiten.
Ik zoek een?
Monitor voor thuiswerken.
Wat is je budget?
Tot 300,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeur.
Specificaties
Na aardig wat inlezen op Tweakers en bij de buren, lijkt het me dat ik een monitor wil met:
- Resolutie? 2560x1440
- Schermdiagonaal? 23.8 t/m 25 (hoewel een 27 inch topper die voldoet aan de criteria niet uitgesloten wordt)
- In hoogte verstelbaar? Jazeker
- Curved? Geen voorkeur
- Reactietijd? Lijkt me niet zo van belang voor het doel waarvoor de monitor gebruikt gaat worden.
- FreeSync? Idem als hierboven.
De volgende schermen staan op de shortlist:
- Dell P2418D
- Dell UltraSharp U2518D
- BenQ BL2420PT
Advies
- wat betreft de BenQ vs. P2418D -> de prijzen en specificaties zijn vrijwel gelijk, maar de Dell is aanzienlijk nieuwer. Zou dit doorslaggevend kunnen zijn om voor de Dell te kiezen?
- Is het verschil in prijs te rechtvaardigen tussen de BenQ / P2418D aan de ene kant en de U2418D aan de andere kant?
- Wellicht toch voor een 27 inch?
- Heeft iemand een fantastische tip die voldoet aan de gestelde eisen die niet in mijn shortlist staat?
Alvast enorm bedankt voor de hulp!