Toon posts:

Win7x64 - Random 'vastlopen' tijdens inloggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• d-derck
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-04-2020
Goedemorgen,

Ik loop tegen het probleem aan dat ik random 'vastlopers' krijg tijdens het inloggen op Win7x64. We hebben een Win7 image gemaakt dat via SCCM wordt uitgerold. Al mijn werkstations zijn gelijk qua hardware configuratie. Het 'vastlopen' treed op elk werkstation op. De werkstations zijn domein gekoppeld. Ik geen het 'vastlopen' niet per se reproduceren maar na een x-aantal keren herstarten of soms een poosje wachten treed het probleem op.

In eerste instantie blijft het scherm een poos staan op bureaublad voorbereiden; enkele minuten later 'hangt' Windows op het scherm linksboven (persoonlijk instellingen). Via Active Setup in het register heb ik van de installed components de StubPath's verwijderd om e.e.a. uit te sluiten. 'Vastlopen' treed nog wel op echter is het scherm linksboven (persoonlijk instellingen) nu verdwenen wat op zich logisch is.

Op het moment van 'vastlopen' kan ik taskmgr wel starten. Ik ben er achter gekomen dat op het moment dat ik het proces dllhost.exe sluit het opstarten wel verder gaat en ik keurig in Windows kom. Op de achtergrond procmon mee laten draaien om te kijken wel proces gebruik maakt van dllhost.

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k DcomLaunch
C:\WINDOWS\system32\DllHost.exe /Processid:{E10F6C3A-F1AE-4ADC-AA9D-2FE65525666E}

Het processid staat voor Profile Notification Host.
Op basis van bovenstaande kom ik hier momenteel niet verder mee wat redelijk frustreert. Ben benieuwd of jullie mij in de goede richting kunnen helpen.

Eventlog laat het volgende zien op het moment van vastlopen.

Informatie,30-10-2018 9:46:58,SceCli,1704,Geen,Beveiligingsbeleid in groepsbeleidsobjecten is toegepast.
Waarschuwing,30-10-2018 9:34:29,Microsoft-Windows-EventSystem,4627,Firing-agent,Er is een time-out opgetreden in het gebeurtenissysteem voor COM+ tijdens een poging de methode PostShell te starten voor de gebeurtenisklasse {D5978650-5B9F-11D1-8DD2-00AA004ABD5E} voor de uitgever {5FEE1BD6-5B9B-11D1-8DD2-00AA004ABD5E} en de abonnee {1CCB96F4-B8AD-4B43-9688-B273F58E0910}. De abonnee heeft niet binnen 180 seconden gereageerd. De weergavenaam van het abonnement is CCMPostShell. De HRESULT-waarde is 80010002.
Waarschuwing,30-10-2018 9:34:29,Microsoft-Windows-EventSystem,4356,Firing-agent,Het COM+-gebeurtenissysteem is er niet in geslaagd een exemplaar van de abonnee {1CCB96F4-B8AD-4B43-9688-B273F58E0910} te maken. StandardCreateInstance retourneert HRESULT 80010002.
Informatie,30-10-2018 9:31:30,Desktop Window Manager,9003,Geen,Kan Beheer van bureaubladvensters niet starten omdat een samengesteld thema niet wordt gebruikt
Informatie,30-10-2018 9:31:29,Microsoft-Windows-Winlogon,6000,Geen,De kennisgevingssubscriber van winlogon <SessionEnv> was niet beschikbaar om een kennisgevingsgebeurtenis te verwerken.
Informatie,30-10-2018 9:31:29,Microsoft-Windows-Winlogon,4104,Geen,Toegang tot Windows in de kennisgevingsperiode.
Waarschuwing,30-10-2018 9:29:29,Microsoft-Windows-Winlogon,4105,Geen,Windows is in de kennisgevingsperiode.

Alle reacties

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 14:46

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt dat image niet eerst getest, of deden de problemen zich tijdens het testen niet voor?

• d-derck
Tijdens het testen van het image is dit niet direct naar voren gekomen. Systeem is ook nog niet live overigens.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, wat versta jij onder "vastlopen"?
Als mijn computer vastloopt dan doet-ie niks meer en is de enige optie een reboot
Maar jij kunt kennelijk nog wel taskmanager starten en procmon; da's in mijn optiek geen vastloper

En dat laatste event: "windows is in de kennisgevingsperiode" is natuurlijk ook niet OK. Je hebt sowieso een probleem met je licenses, of althans een probleem met het overtuigen van de windows clients dat je license klopt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• d-derck
Is heb vastloper in bovenstaand geval tussen quotes gezet omdat het systeem nog wel reageert maar hangt op een proces tijdens inloggen. Ik wist het niet beter te omschrijven.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Heb je die guid's uit het eerste event al eens door google gegooid? Dan vind je dit soort dingen https://windoh.wordpress....om-error-related-to-sccm/

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• d-derck
Brahiewahiewa schreef op donderdag 1 november 2018 @ 04:51:
Heb je die guid's uit het eerste event al eens door google gegooid? Dan vind je dit soort dingen https://windoh.wordpress....om-error-related-to-sccm/
Bedankt voor de URL, ik ga kijken wat ik hier concreet mee kan.

• d-derck
Het probleem is inmiddels opgelost; de URL van Brahiewahiewa heeft tot wat nieuwe inzichten geleid :)Hoewel wij geen IPv6 gebruiken stond deze wel aangevinkt; we hebben hem uitgezet en heb sindsdien de eerder omgeschreven situatie niet meer meegemaakt. De nitty gritty details moet ik verder schuldig blijven.

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 14:59
Draai je met 1 domain controller, of meerdere?

Trek de machine ook eens van het netwerk af en probeer dan nogmaals in te loggen. Als ie dan vlot er doorheen komt, dan is het waarschijnlijk een GPO of logon script waarop ie blijft hangen.

Zet ook eens Verbose Logon Messages aan op de client, om te kijken waarop ie vast loopt.

En IP V6 uitschakelen is natuurlijk geen oplossing. Wel zegt het dat je daar waarschijnlijk een probleem in hebt zitten. :)

Ik raad je verder af om op je Windows Servers IPV6 uit te schakelen. Dit geeft de raarste problemen. Windows Server gebruikt IP V6 namelijk voor onderlinge communicatie tussen servers.

[Voor 107% gewijzigd door Bas. op 05-11-2018 15:31]

• d-derck
Bas. schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:00:
Draai je met 1 domain controller, of meerdere?

Trek de machine ook eens van het netwerk af en probeer dan nogmaals in te loggen. Als ie dan vlot er doorheen komt, dan is het waarschijnlijk een GPO of logon script waarop ie blijft hangen.

Zet ook eens Verbose Logon Messages aan op de client, om te kijken waarop ie vast loopt.

En IP V6 uitschakelen is natuurlijk geen oplossing. Wel zegt het dat je daar waarschijnlijk een probleem in hebt zitten. :)

Ik raad je verder af om op je Windows Servers IPV6 uit te schakelen. Dit geeft de raarste problemen. Windows Server gebruikt IP V6 namelijk voor onderlinge communicatie tussen servers.
Dank voor de reactie. Hebben meerdere DC's, als daar een rotte tussen zit hadden we dat met ander type cliënts ook moeten merken denk ik. Ik weet niet of verbose logon message me meer gaat vertellen, ik kom de logon schermen namelijk wel door maar eindig aan met alleen een blauwe achtergrond zonder taakbalk waarin ik gewoon een taskmgr kan starten. Het DLLhost proces lijkt te staan wachten op een response van het een of ander dat niet komt. Na het handmatig de nek om draaien van dit proces loopt hij netjes door. Volgens mij hebben we verbose messages al aan staan maar dat zou ik morgen even moeten controleren.

Uitvinken van IPv6 is inderdaad geen oplossing maar workaround, die ik wel accepteer in dit geval :P Schijnt dat uitvinken van IPv6 niet betekend dat het ook is uitgeschakeld maar dat is weer een ander verhaal.

Voor persoonlijke instellingen e.d. gebruiken we appsense. De settings die tijdens inloggen werden opgestart hebben we tijdens het testen ook al uitgezet, dat maakt verder geen verschil.

Op onze servers gebruiken we IPv4.

Het testen door de machine van het netwerk te halen op het moment dat ie niet verder komt is vind ik nog wel een goeie. Ergens frustreert het (nog) niet te weten waarom het nou precies mis gaat. Als beheerder zijnde heb ik geen moeite IPv6 uit te vinken met de gedachte "waarom aanzetten wat je niet gebruikt".

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Waarom uitzetten wat met een reden elke keer wordt aangezet?

Verschillende Server producten van MS als Exchange willen niet eens installeren als je ipv6 op de adapter uitschakelt op die manier. Sterker nog, je schakelt het niet echt uit....

Bij troubleshooting, Nic een keer verwijderen in Windows apparaatbeheer en opnieuw laten detecteren: plaf, staat weer aan..

In plaats van tapijt op te tillen en stof eronder te vegen, ga na waarom dit een probleem vormt in je netwerk.

https://blogs.technet.mic...-need-to-care-about-ipv6/
https://blogs.technet.mic...change-going-all-the-way/
https://blogs.technet.mic...hy-do-you-really-do-it-2/
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee