Toon posts:

GeForce 2 vs Voodoo 5 6000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn neef zegt dat de Geforce 2 (veel) sneller is dan de Voodoo 5 6000. Maar volgens mij is dat niet zo. Ik heb dacht ik laatst gelezen dat de voodoo 1.5 tot 2 keer sneller is dan de Geforce.
Weet iemand een link naar een artikel of test waarin deze kaarten vergeleken worden.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:44
In Mpixels is de Geforce 2 sneller dan de Voodoo5 6000, want de Geforce heeft 4pipelines *2 textureunits*200Mhz=1600Mpixels. De voodoo5 6000 heeft 4 chips*2 pipelines*166Mhz=1333Mpixels.

Alleen de bandbreedte naar het geheugen van de voodoo is 2x zo groot als bij de geforce. En aangezien de geforce2 gegantisch gelimiteerd wordt door zijn geheugenbandbreedte zal de voodoo veel effectiever zijn Mpixels kunnen gebruiken. Dus sneller zijn. Er zijn (naar mijn weten) nog geen Voodoo5 6000 benchmarks/tests opgedoken.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Even ter correctie ;): de GeForce2 heeft een fillrate van 1600Mtexels en 800Mpixels ...

PC Specs

• Vleermuis
  • Laatst online: 03-12-2025
En nog een aanvulling meer:

Singletexturing:
- V5-6000: 1333 Mpixels
- GF2 GTS: 800 Mpixels

Multitexturing:
- V5-6000: 667 Mpixels
- GF2 GTS: 800 Mpixels

• White Feather
Ah, de klok horen luiden en niet (precies)weten waar de klepel hangt. :) Geen idee wat ook al weer het verschil was tussen texels en pixels, maar een pixels heeft één of meer texels (want textures). Toch??

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Als je veel geld hebt en 21 inch monitor ga je voor V5 6000.Zal denk ik toch wel 1,6x sneller zijn dan GF2.Heb je niet veel geld ga voor GF1 DDR want GF1 en GF2 vind ik te weinig verschil maken.Behalve als je bijv. 140 fps wil ipv 100 fps.Kan je toch niet zien.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
ehm Halo_Master. ten eerste in hogere resoluties ( hoger dan 1024) is die gf2 minstens 30 % sneller.

en ik weet niet of je op de hoogte bent dat spellen steeds systeemeisender worden, maarre met een gforce2 haal je over 2 jaar gok ik nog 30 fps in spellen. met de ddr zul je mischien 10 halen. gf is kaartje voor de toekomst gf2 kaartje is een voor ook nog verder in de toekomst.

in 640*480*16 bit maakt het inderdaad niks uit maar wie speelt met zo'n kaart in zo'n resolutie. je moet in benchmarks dus alleen kijken naar 1024 of hoger en 32 bit

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
v5 6000 60% sneller . yeah right. waarom geef je mense advies als je er zelf niks vanaf weet.

geforce (2) zal er in de toekomst beter uitkomen door de t&l engine. daar wordt nu nog nauwlijks gebruik van gemaakt. alleen opengl spellen gebruiken een beetje de lighning engine

• White Feather
Het is lighting en geen lightning (belichting en geen bliksem). Waarschijnlijk is de bandbreedte zo'n probleem dat de extra bandbreedte nodig om echt wat met dat T&L te doen niet voorhanden is. Dus alleen hele zware spellen zullen beter draaien op redelijk lage resoluties dan zonder T&L.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-04 17:39
Ik denk niet dat de v6000 in de praktijk zoveel sneller zal zijn dan de GF2 (64 mb ddr) die al best wel aardig presteert met T&L en S3TC...hij zal echter wel extreem veel duurder worden...

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Smokey heeft een beetje een probleem.De v5 6000 wordt gewoon sneller T&L of niet , ga ze allebei maar eens testen op een 800+Mhz en dan benchmarken.V56K wordt gewoon 2xsneller dan v5 5500 , dus niet gefrustreerd doen.
Nvidia is ff niet eerste meer , So what
Kan niet altijd eerste zijn en is ook niet goed, een bedrijf wordt hier arrogant van.
Kijk maar naar 3dfx in het verleden, die waren ook ingedut.
Nogmaals T&L heeft alleen nut als je processor onder de 700 Mhz hebt , anders heb je er geen reet aan en dan moeten de games ook nog gebruik er van maken en op dit moment doen alleen Q3 en MDK2 dat!!!!
Jij zegt T&L is voor de toekomst , ja alle features van Nvidia kaarten zijn voor de toekomst , maar in de toekomst is alles weer zover ontwikkeld dat we weer van hele andere architecturen en opzetten gebruik gaan maken.
En dan zeggen ze weer :het is voor de toekom st.Niet zoveel naar toekomst kijken!!!!!Wat wil je nu spelen, wat vind je leuk , wat voor grafische kaart heb je nodig?
Trouwens ga denk ik toch niet zo een grafische kaart kopen om onder 1024x768 op 32 bit te spelen , ja alleen met FSAA en iedereen weet wie dan sneller is.
Halo-Master wil spelen op 1600x1200 32 bit en niet met 27 FPS (GF2) ,maar met 45+Fps en dat kan V5 6000 , conclusie V5 6K is veel duurder maar ook beter.Klaar!!!!
Smokey krijgt van mij het laatste woord , want hij zal het toch niet kunnen laten.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
LoL :) , gezelli weer ... Halomaster, de V5 6000 zal niet twee keer zo snel worden als een V5 5500 maar wel een stuk sneller (zeker bij 32-bit textures/kleur en hogere resoluties). De totale snelheid van een kaart hangt nou eenmaal niet linear samen met de corespeed van de videochip. MAAR omdat de geheugensnelheid ook verdubbeld zal de kaart zeker de v5 5500 en de GeForce 2 verslaan als het gaat om speed. Een ding; met zon bandbreedte en fillrate wil natuurlijk iedereen 4X FSAA gebruiken (wat op de V5 5500 bijna niet te doen is). Framerate zal met deze instelling niet hoger zijn dan de GeForce 2 zonder FSAA, maar wel veeeel mooier (shit FSAA is de beste nieuwe 3D feature sinds lange tijd, naar mijn mening). Natuurlijk kunnen mensen die dat willen ook FSAA uitzetten en spelen met 200 (bullshitto) FPS ... als je een 1,5GHz Tunderbird hebt tenminste ... ach ja altijd die videokaarten ruzietjes, ik begin er echt genoeg van de krijgen. Koppen dicht en spelen GVD ;) !!!

---------------------------------------

Halo_Master, ik ben het er zeker mee eens dat ze eens dat "features voor de toekomst" meestal nutteloos zijn ... S3TC bestaat al sinds de Savage3D ... "ja, dat wordt heel nuttig in de nabije toekomst, als er gebruikt wordt gemaakt van hires textures". Nu 3 of 4 kaart-generaties later zijn de spellen die S3TC gebruiken nog op één hand te tellen ... Hetzelfde geld voor T&L, tegen de tijd dat spellenmakers er gebruik van zouden maken hebben de hardcore gamers al een 1GHz+ CPU, die het vast veel sneller kan. Zo heb je ook nog Cube-environement mapping, EMBM, etc etc.

PC Specs

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Je hebt gelijk we kappen ermee.
Eigenlijk heel onzinnig dit soort discussies , ieder koopt naar zijn budget en de features die diegene belangerijk vindt.
Als je tevereden bent over je kaartje , moet je gewoon boven op- en aanmerkingen staan.
Alleen lopen er af en toe wel eens gefrustreerde sukkels rond , die het gamen uit het oog zijn verloren en de gehele tijd lopen te benchmarken om aan anderen te laten zien hoe goed hun kaartje wel niet is , aan echt gamen komen ze waarschijnlijk niet meer toe.Duidt toch op onzekerheid en minderwaardigheidscomplex, denk ik.
Gewoon gaan gamen met die handel , kijk welke vid card het beste loopt met je favoriete games en wat je het belangerijkst vind en ga dan gewoon spelen en wees gelukkig!!
Wat ik wel vind is dat de Moderators en Femme zelf een beetje aan stemmingmakerij doen hier en soms zelfs discussies uitlokken in het Nvidia/3dfx verhaal.

Lees die posting van gisteren over Prophet II 64 MB en kijk naar bepaalde reacties .

Femme zegt terwijl het over de 64 MB Prophet II gaat :Staat al in de pricewatch en als jullie goed kijken zie je dat de GF2 32 MB bijna net zo duur is als de V5 5500.

We hebben het toch niet over GF2 32 MB en helemaal niet over Voodoo5!Is gewoon een knauw om de mensen die twijfelen ,een GF2 te laten kopen.In diezelfde posting krijgt 3Dfx van Vroem(moderator) geloof ik nog ff een stoot onder de gordel mbt. de driverkwaliteit van V5(nee , Nvidia drivers zijn lekker stabiel), is ook echt totaal off/topic het was toch een GF2 review !toch niet een GF2/V5 review ?Als ze 3dfx een knauw kunnen geven zullen ze dat niet laten ook al is het totaal off topic.
Ik heb zelf geloof ik wel 10 goede reviews over V5 v GF2 ingestuurd en goede en mindere reviews van alleen v5 , maar die worden echt niet gepost , nee het is allemaal Nvidia op tweakers.net.Behalve als ze V5 kunnen afkraken staan er hele postings in.Maar geen kritiek op Moderators hoor!Zijn god hier!
Geef ze een beetje kritiek en jij wordt beschuldigt van een flame-bait terwijl ze in principe gewoon die flame-war zelf aan het uitlokken zijn.En voor je het weet sta je op -2

• bille
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

Laat ik me maar niet al te diep gaan mengen in deze discussie, maar toch wil ik even het volgende zeggen (altijd weer die "maar").

Het lijkt inderdaad wel of er iets principiel tegen 3Dfx is. Oke ze hebben een foutje gemaakt met de V3 series. Maar met de V5 series doen ze helemaal weer mee. Tenslotte is 3Dfx (voor zover ik weet) zo'n beetje de grondlegger van de moderne videokaarten begonnen bij de Voodoo 1. Laten we alle bedrijven die iets voor ONS doen dus niet afkraken maar juist een hart onder de riem steken en proberen te helpen als ze een fout maken. Tenslotten komen daar alleen maar weer betere resulaten uit voort.

btw: de vraag waar het allemaal mee begon is nog steeds niet beantwoord! Weet iemand een link naar een test tussen V5 6000 en de Geforce GTS?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nee, V5 6000 is nog niet klaar voor review denk ik.Zullen binnen een paar weken wel binnenstromen.

Pagina: 1