Ik zoek een?
Nieuwe GPU óf een volledig nieuw systeem indien upgraden van mijn huidige hardware niet meer de moeite waard is.
Wat is je budget?
Alleen voor een nieuwe videokaart zo'n 400.
Nieuw systeem 1000 (indien het nodig is, voorkeur gaat uiteraard uit naar alleen GPU of andere kleinere upgrade)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Laatste games spelen zoals: Battlefield 1 / 5, Rainbow 6 Siege. Minimaal op high / ultra met 60+ FPS (1080p).
Uiteraard moet het systeem nog wel even 'toekomst proof' zijn. Als alleen een nieuwe GPU voldoende is voor de komende 2 / 3 jaar is dat prima. Mocht het systeem te gedateerd zijn ga ik liever voor een nieuw systeem die weer zo'n 5 jaar mee kan.
--
Welke hardware heb ik op dit moment al?
---
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb altijd goede ervaringen gehad met AMD GPU's. Dus zit momenteel te denken aan een upgrade naar de RX580.
óf wellicht een stapje hoger naar GTX 1070 (geen AMD)
Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals al aangegeven: Is een GPU upgrade van de 7950 naar bijv. een RX580 of wellicht 1070 voldoende om weer een aantal jaar de laatste games op redelijke settings en 60+ FPS (1080p) te kunnen spelen? Of is het verstandiger om m'n systeem volledig te upgraden.
Alvast bedankt!
Nieuwe GPU óf een volledig nieuw systeem indien upgraden van mijn huidige hardware niet meer de moeite waard is.
Wat is je budget?
Alleen voor een nieuwe videokaart zo'n 400.
Nieuw systeem 1000 (indien het nodig is, voorkeur gaat uiteraard uit naar alleen GPU of andere kleinere upgrade)
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Laatste games spelen zoals: Battlefield 1 / 5, Rainbow 6 Siege. Minimaal op high / ultra met 60+ FPS (1080p).
Uiteraard moet het systeem nog wel even 'toekomst proof' zijn. Als alleen een nieuwe GPU voldoende is voor de komende 2 / 3 jaar is dat prima. Mocht het systeem te gedateerd zijn ga ik liever voor een nieuw systeem die weer zo'n 5 jaar mee kan.
--
Welke hardware heb ik op dit moment al?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-4770K Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,50 | € 28,50 |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Corsair CX650M | € 76,- | € 76,- |
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 79,40 | € 79,40 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 235,80 |
---
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb altijd goede ervaringen gehad met AMD GPU's. Dus zit momenteel te denken aan een upgrade naar de RX580.
óf wellicht een stapje hoger naar GTX 1070 (geen AMD)
Welke vragen heb je hier nog over?
Zoals al aangegeven: Is een GPU upgrade van de 7950 naar bijv. een RX580 of wellicht 1070 voldoende om weer een aantal jaar de laatste games op redelijke settings en 60+ FPS (1080p) te kunnen spelen? Of is het verstandiger om m'n systeem volledig te upgraden.
Alvast bedankt!