Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iOS automatisch 4G uitschakelen bij geen gebruik ?

Pagina: 1
Acties:

• zap8
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-03 16:18

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Is het mogelijk om 4G (mobiele data) automatisch uit te schakelen bij geen gebruik na bv periode van een uur of een door mij aangegeven tijdsduur. Ik merk dat 4G batterij sneller laat leeglopen en hoef niet continue verbonden te zijn met 4G. Handmatig continue switchen tussen aan en uit vind ik ook weer gedoe. Lijkt me gewoon handig om in te kunnen stellen dat na een X periode mobiele data gewoon uitgeschakeld wordt.
Wellicht is dit ergens standaard in iOS mogelijk maar kan er online niets over vinden. Misschien is hier ook een App voor. Ik hoor graag mogelijkheden.

Ik gebruik iOS 12

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

• MrSenne
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:49
Ik denk dat je 4G nooit een uur ongebruikt gaat zijn. In de achtergrond zijn er meerdere apps die gaan pollen voor bepaalde updates, dus ik denk dat er gemakkelijk wel elke minuut een 'pakketje' verstuurd wordt.

• zap8
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 10-03 16:18

zap8

do ya wanna bump

Topicstarter
Snap je punt. Misschien moet ik m'n toevlucht nemen tot iets dat vergelijkbaar is met "niet storen" en waar je gewoon helemaal op airplane mode kunt gaan. Als ik slaap hoef ik bv geen mobiele data.
Voor Android heb je talloze van dit soort apps, ik weet echter niet hoe het met iOS zit.

Yes! I got Knowledge of Hidden Internet Powers

• gast
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online

gast

Did you mean: dataquest

Simpel: kan niet.

• Smobbo
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 07:38
Volgens mij kan dat niet.
Vraag me overigens af wat je er aan hebt. Hoeveel batterij zal dit nu schelen?

Ik lees vaker mensen die vanalles uitzetten om batterij te besparen, tegelijkertijd heb ik mijn n=1 ervaring dat alles (WiFi, Bluetooth, mobiele data, gps/geofencing) aan geen enkel probleem is.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je er al eens bij stil gestaan dat jij 9 van de 10 keer via 4G belt en gebeld wordt? Is tegenwoordig allemaal VOIP (want stukken makkelijker routeerbaar door de providers) en alleen als een dergelijke verbinding niet mogelijk is schakelt ie terug.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True