Toon posts:

Tweede beeldscherm overleden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 040-Skillz
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 27-05 11:37
Hallo Tweakers,

Probleem:
Sinds twee weken heeft mijn tweede beeldscherm moeite met opstarten. Wanneer ik alleen mijn hoofdscherm aanzet is er niks aan de hand, maar zodra ik mijn tweede beeldscherm aanzet valt mijn hoofdscherm op zwart en mijn tweede beeldscherm blijft ook zwart. Het lampje van mijn tweede beeldscherm knippert dan steeds, net alsof dat mijn scherm uitgaat. Daarnaast hoor ik dan ook steeds in Windows een geluid alsof iets wordt ontkoppelt en weer aangesloten. Sinds kort zie ik dan ook soort kaders op mijn tweede beeldscherm verschijnen. Na 4 minuten ofzo staat alles aan en flikkert mijn tweede beeldscherm een klein beetje, maar dat trekt na een tijdje weg. Wanneer alleen mijn hoofdscherm aanstaat, hapert mijn muiscursor en via discord val ik dan steeds weg en vallen anderen voor mij steeds weg.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC G2460PF Rood, Zwart€ 189,-€ 189,-
1Iiyama ProLite E2208HDD-B1 Zwart€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 189,-

Met als hoofdscherm de AOC en als tweede beeldscherm de Iiyama.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 234,99€ 234,99
1Gigabyte GA-B250-HD3P€ 79,99€ 79,99
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 339,-€ 339,-
1WD Blue WD10EZRZ, 1TB€ 41,99€ 41,99
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart€ 82,50€ 82,50
1be quiet! Pure Rock Slim€ 22,90€ 22,90
1Roccat Isku FX (Qwertz) Zwart€ 79,99€ 79,99
1Logitech G500€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB€ 129,99€ 129,99
1Steelseries Arctis 7€ 144,-€ 144,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 79,-€ 79,-
1Integral P Series 4 240GB€ 89,22€ 89,22
1Newstar FPMA-D960D€ 102,60€ 102,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.426,17

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb zelf nog niet heel veel geprobeerd, omdat ik niet zo handig ben met dit soort dingen, maar ik heb wel meerdere malen gecontroleerd of de kabels er goed in zitten en ik heb de nieuwe software van Radeon voor mijn RX480 geïnstalleerd. Dit heeft beide niet geholpen.

Alvast bedankt voor jullie moeite. _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door 040-Skillz op 31-10-2018 10:49]

Beste antwoord (via 040-Skillz op 03-12-2018 18:46)

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-06 17:55
Dus als je de PC/beeldschermen uit slaapstand haalt als ik het goed begrijp?
Persoonlijk heb ik zelf soms ook last van een knipperend scherm en de kabel 'verbonden/verbroken' geluidjes wanneer deze uit de slaapstand komt, van wat ik had kunnen vinden was had het iets met Win10 te maken maar het kan ook de combinatie zijn met een freesync scherm.
Je kunt nog proberen om freesync op je hoofdscherm uit te schakelen en kijken of het dan niet/minder voorkomt maar aangezien je het hoofdscherm al had losgekoppeld lijkt het er op dat een dieper liggend probleem is in Windows :/
Veel verder dan dezelfde problemen op google zoeken kom ik ook niet dus hopelijk is er iemand anders die je verder kan helpen.

Alle reacties

• MonkeyJohn
En wat als je maar 1 scherm aansluit?

• 040-Skillz
MonkeyJohn schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:49:
En wat als je maar 1 scherm aansluit?
Ik heb mijn hoofdscherm ff ontkoppelt en toen mijn computer opgestart, dit levert dezelfde problemen op.
Trouwens als ik mijn computer restart, dan pakt ie wel meteen beide schermen, hij vertoont deze verschijnselen dus alleen als ik de computer na een paar uur weer aanzet.

En in hoeverre het uitmaakt, ik heb mijn hoofdscherm via HDMI aangesloten en mijn tweede scherm via DVI.

[Voor 36% gewijzigd door 040-Skillz op 31-10-2018 17:04]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MonkeyJohn
Persoonlijk heb ik zelf soms ook last van een knipperend scherm en de kabel 'verbonden/verbroken' geluidjes wanneer deze uit de slaapstand komt, van wat ik had kunnen vinden was had het iets met Win10 te maken maar het kan ook de combinatie zijn met een freesync scherm.
Je kunt nog proberen om freesync op je hoofdscherm uit te schakelen en kijken of het dan niet/minder voorkomt maar aangezien je het hoofdscherm al had losgekoppeld lijkt het er op dat een dieper liggend probleem is in Windows :/
Veel verder dan dezelfde problemen op google zoeken kom ik ook niet dus hopelijk is er iemand anders die je verder kan helpen.

• 040-Skillz
MonkeyJohn schreef op donderdag 1 november 2018 @ 16:43:
Bedankt voor je reactie, ik heb het idee dat het met de dag erger wordt. Als ik het goed begrijp denk jij dat het een software probleem is? En geen hardware probleem.

• 040-Skillz
Heb inmiddels een nieuw beeldscherm aangeschaft, pricewatch: BenQ GW2480E Zwart en alle problemen zijn opgelost, dus ik mag denk ik concluderen dat mijn monitor zo goed als overleden was. Bedankt voor alle tips iedereen!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee