Vraag

• szjoin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-03 18:48
Mijn DELL Latitude e6540 is overleden, vermoedelijk het mainboard. ;w

Op het mainboard staat de volgende data:
VALA0 LA-9411P
Rev. 1.0 (A00)
2014-04-11

Ik zie dat er (2e hands en nieuw) mainboards worden aangeboden maar enkele aantrekkelijke (lees: niet duur en binnen Nederland verkrijgbaar) hebben LA-9413P in de code staat in plaats van LA-9411P.

Vraag: Is dit uitwisselbaar?

[Voor 0% gewijzigd door szjoin op 31-10-2018 09:38. Reden: typo]

Beste antwoord (via szjoin op 01-11-2018 12:10)

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

Let op de lvds of edp aansluiting. Dit zijn 2 verschillende moederbord. Als je een i5 4300 is, is het een lvds, en de i5-4310 is bijvoorbeeld een edp. Zelfde met i7 etc. Let ook op graphics, AMD of Intel en de koeling etc. Uit ervaring weet ik dat er meerdere versies zijn.

bla?

Alle reacties

• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-02 15:51
Zien er in ieder geval hetzelfde uit;

https://www.ebay.com/itm/...r0AAOSw-VtbEfYz:rk:2:pf:0

https://www.ebay.com/itm/...v8AAOSwUXBa6BBD:rk:3:pf:0

Dus ik denk dat het fysiek wel gaat passen, heb even alle componenten die op die bordjes zitten snel voor je bekeken, en alles zit wel op dezelfde plek + dezelfde typ aansluiting.

Het enige wat anders is is de productie serie (9411P is 9e maand 2013, 9413P is 8e maand 2014, dus 1 jaar nieuwer)

• szjoin
Aha - als het de productiedatum is dan lijkt de kans erg klein dat de mainboard afwijken. De Revisienummers zijn namelijk hetzelfde. Het betreft dus slechts een andere batch.
Dank voor je input!

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Q-bone

Dusss...

Let op de lvds of edp aansluiting. Dit zijn 2 verschillende moederbord. Als je een i5 4300 is, is het een lvds, en de i5-4310 is bijvoorbeeld een edp. Zelfde met i7 etc. Let ook op graphics, AMD of Intel en de koeling etc. Uit ervaring weet ik dat er meerdere versies zijn.

bla?

• szjoin
Het blijkt een LVDS te zijn.

Op basis van het service tag is het een "Dell OEM Latitude E6540 Laptop Motherboard (System Mainboard) with Integrated Intel Graphics UMA for LVDS LCD - 0C96W"

Verder zoekende op e6540 en 0C96W krijg ik de volgende codes die afwijken van hetgeen op mijn mainboard staat (VALA0 LA-9411P):
Ik krijg voornamelijk: VALA1 LS-9412P en VALA1 LS-9414P

Wat is wijsheid? Zijn deze codes gewoon verbeteringen op het originele mainboard en kan ik deze gewoon kopen? Omdat de prijzen varieren van 199 dollar tot 59 euro is dit wel even een dingetje om zeker te weten.

Graag ontvang ik nog wat advies.

Dank alvast!

• szjoin
niemand?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee