Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De auto als paraplu

Pagina: 1
Acties:
  • 2.987 views

Onderwerpen

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 18:50
Vandaag weer een record aantal kilometers file. Reden: het slechte weer, regen wind...,

voor een paar tientjes heb je een goed regenpak, in plaats daarvan nemen we massaal de auto op korte stukjes, hinderen we de forens die elke dag naar hun werk moet en het vrachtverkeer die onze bestelde goederen komen brengen.

Zolang we zelf maar comfortabel droog blijven, de doorstroming van het snelwegverkeer is minder belangrijk, want dat regenpak... :S

Please neem ook bij regen de fiets

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:29
Leuk betoog, maar..

Er stonden files op de snelweg. Niet in de binnenstad, waar je makkelijk dingen met de fiets kan doen. Maar op de snelweg, die je pakt voor grotere afstanden. Op de snelweg rijden juist de forenzen. Het is logisch dat bij regen er files ontstaan: slecht zicht, langere remweg - daardoor lagere snelheden, en dus minder doorstroming.

Het lijkt me echt heel sterk dat een groot gedeelte van dit door fietsers komt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-06 21:51
Eens met Nat-Water, overigens is het niet zo dat je meer recht hebt op een plekje op de snelweg omdat het voor je werk is. Zo kan je natuurlijk gewoon zeggen dat die mensen maar lekker naast hun werkgever moeten gaan wonen.

• Soldaatje
  • Registratie: juni 2005
  • Niet online
laat maar.

[Voor 97% gewijzigd door Soldaatje op 31-10-2018 00:12]

• Wok
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20:27

Wok

Dakloos...

Nergens last van vandaag :? Ok, terug naar huis Eindhoven in heeft me twee, drie minuten extra gekost vanaf Helmond. Boeiend. Ik rijd altijd 'tegen de files in'; heerlijk :)

(en als alles meezit, woon ik binnen nu en een half jaar op loop- of fietsafstand van mijn werk)

[Voor 22% gewijzigd door Wok op 30-10-2018 23:45]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• WEBGAMING
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 18:35
aljooge schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 23:28:
Vandaag weer een record aantal kilometers file. Reden: het slechte weer, regen wind...,

voor een paar tientjes heb je een goed regenpak, in plaats daarvan nemen we massaal de auto op korte stukjes, hinderen we de forens die elke dag naar hun werk moet en het vrachtverkeer die onze bestelde goederen komen brengen.

Zolang we zelf maar comfortabel droog blijven, de doorstroming van het snelwegverkeer is minder belangrijk, want dat regenpak... :S

Zegt iemand die zelf met de auto in de file stond? 8)7

Of had je zo'n last van de file toen je op de fiets zat?

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-06 00:03

[sarcasm]
Helemaal mee eens! Als iedereen met de fiets gaat, kan ik gewoon filevrij met de auto!
[/sarcasm]

Verbeter de wereld begin bij jezelf. En elk argument wat je nu gaat geven waardoor jij wel met de auto moest, hadden die mensen om je heen ook...

iRacing Profiel

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Zeker in de regen is het zicht minder, remwegen langer, en grip minder.

In dat geval is het zitten in een voertuig met 4 (brede) wielen, een kreukelzone en 12 airbags gewoon een veilig idee.

Niets is meer waard dan mijn gezondheid.

| live and give like no one else |

• aljooge
Wild Chocolate schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 02:14:
[...]

[sarcasm]
Helemaal mee eens! Als iedereen met de fiets gaat, kan ik gewoon filevrij met de auto!
[/sarcasm]

Verbeter de wereld begin bij jezelf. En elk argument wat je nu gaat geven waardoor jij wel met de auto moest, hadden die mensen om je heen ook...
ik woon te ver van mijn werk om te fietsen, door omstandigheden niet echt een keuze. Velen zitten in het zelfde schuitje en dat geeft normaal spitsverkeer. Helaas als het regent wordt het veel drukker: met volk die alleen bij mooi weer fietst en dan loopt het vast

• RaijRaij
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:21
Wat een flauwekul dit. Je staat niet in de file, je bent de file. Ik geloof overigens niet dat het drukker is met slecht weer. Men rijdt gewoon anders met dit weer.

PSN: raysmook Stadia: RaijRaij

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Serieus? Ik heb een ritje van 75 km te gaan (over snelwegen, binnendoor zal het wel meer zijn), verwacht je dat dat realistisch is om op de fiets te doen?

Virussen? Scan ze hier!

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20:24

Wootism

aaibaar

aljooge schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 05:15:
[...]

ik woon te ver van mijn werk om te fietsen, door omstandigheden niet echt een keuze. Velen zitten in het zelfde schuitje en dat geeft normaal spitsverkeer. Helaas als het regent wordt het veel drukker: met volk die alleen bij mooi weer fietst en dan loopt het vast
Ik vind het ronduit asociaal dat mensen zoals u dermate ver van hun werklocatie gaan wonen zodat ze elke dag met de auto MOETEN!
Volk zoals u heeft niet eens de mogelijkheid om de fiets te pakken en andere weggebruikers te ontzien van uw weggebruik.

;)

• SadisticPanda
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Wel grappig, iedereen moet regenjackje aan en met de fiets terwijl OP gewoon lekker zelf met de wagen blijft rijden?

Als je toch zo ver van je werk woont, waarom neem je dan niet het openbaar vervoer ipv van te klagen over de files? 2 uurtjes rijden maar je zit wel droog, en genoeg volk om mee te kaarten.

• pjot1
  • Registratie: augustus 2014
  • Nu online
3x3 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 02:36:
Zeker in de regen is het zicht minder, remwegen langer, en grip minder.

In dat geval is het zitten in een voertuig met 4 (brede) wielen, een kreukelzone en 12 airbags gewoon een veilig idee.

Niets is meer waard dan mijn gezondheid.
Nee, in de file staan met alle uitlaatgassen is gezond.... 8)7

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:35

mark-k

AKA markkNL

Mensen kunnen gewoon niet autorijden, het aantal dat rijdt als een randdebiel wordt met regen gewoon veel groter, dus heb je ook meer files.

• aljooge
azz_kikr schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:04:
Wel grappig, iedereen moet regenjackje aan en met de fiets terwijl OP gewoon lekker zelf met de wagen blijft rijden?

Als je toch zo ver van je werk woont, waarom neem je dan niet het openbaar vervoer ipv van te klagen over de files? 2 uurtjes rijden maar je zit wel droog, en genoeg volk om mee te kaarten.
Het openbaar vervoer is zo goed geregeld is dat ik 2.5 uur onderweg ben, met de fiets 3,5 uur en met de auto 40 minuten. jammer dat er bij regen zo veel extra automobilisten de weg op willen

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

aljooge schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:54:
[...]

Het openbaar vervoer is zo goed geregeld is dat ik 2.5 uur onderweg ben, met de fiets 3,5 uur en met de auto 40 minuten. jammer dat er bij regen zo veel extra automobilisten de weg op willen
Beetje hypocriet dat je anderen wel op de fiets wil laten gaan, maar zelf dan wel asociaal de auto pakt.... begin eens met zelf het goede voorbeeld te geven zou ik zeggen...

Virussen? Scan ze hier!

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
[...]

Je kan ook gewoon verhuizen om dichter bij je werk te wonen, kan je zelf fietsen ;)

Maar je kan ook ander werk gaan zoeken, kan je ook fietsen..

In de file staan is een ook een keuze, maar dan moet je er niet over piepen :P

• Highland
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 15:06
Gisteren 50 minuten gefietst van & naar stations en 3:20 in trein gezeten. Lekker kunnen werken onderweg. Geen file gezien, alleen op laatste stukje naar huis wat druppels.
Zo weer met auto naar kantoor. Eerst even files checken voor vertrek, bij meer dan 15 minuten vertraging start ik thuis.

• aljooge
wildhagen schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:58:
[...]

Beetje hypocriet dat je anderen wel op de fiets wil laten gaan, maar zelf dan wel asociaal de auto pakt.... begin eens met zelf het goede voorbeeld te geven zou ik zeggen...
We zitten in het zelfde schuitje. We kunnen allebei niet op de fiets komen. Bij regen komen er veel meer auto’s bij die maar een paar km ver hoeven en dan raakt alles verstopt en daar hebben jij en ik en al die anderen die van ver moeten komen veel tijdsverlies van.

• ArnoutV
  • Registratie: december 2005
  • Nu online
Ik hoor nog steeds geen argument behalve dat jij daar last van hebt.
Ga dichterbij wonen of dichterbij werken, ga vanuit huis werken.
Je doet zo te lezen weinig om zelf file vorming te vermijden.

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 19:47

DataGhost

iPL dev

aljooge schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:11:
[...]

We zitten in het zelfde schuitje. We kunnen allebei niet op de fiets komen. Bij regen komen er veel meer auto’s bij die maar een paar km ver hoeven en dan raakt alles verstopt en daar hebben jij en ik en al die anderen die van ver moeten komen veel tijdsverlies van.
Als je maar een paar km ver hoeft pak je een binnenweg of sluipweg. Ik zou wel uitkijken met de file inrijden als ik weet dat ik niet ver hoef, zodat ik het risico vermijd dat mijn reistijd 10x zo lang is. Mensen gaan echt niet voor hun lol in de file staan. Als ze ergens heen moeten wat fietsbaar is hoeven ze niet over de snelweg, en als het wel ver genoeg weg is had het weer niets uitgemaakt.

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:39

FreakNL

Well do ya punk?

Ja maar dat maakt het bij afritten / bedrijvenparken niet minder druk.

Zie het hier ook, als het regent staat de hele dijk vol met auto’s, dat heeft weer zijn weerslag op het verkeersplein 1km verderop en dat heeft weer zijn weerslag op de afrit op de snelweg etc etc

Ga zelf overigens op de fiets (2.4km) en wil nooit meer anders. Ben zelf zo’n stakker geweest die dagelijks 2 tot 4 uur in de auto zat, kan ik me niks meer bij voorstellen nu...

[Voor 25% gewijzigd door FreakNL op 31-10-2018 07:45]

• nldls
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20-06 11:13
[...]

Volgens mij is het probleem niet dat er meer auto's bij komen (deels ook waar, maar zal op de snelweg beperkt zijn), maar meer dat mensen voorzichtiger (of zelfs te voorzichtig) gaan rijden waardoor de maximale doorstroming op de wegen enorm beperkt wordt.

Als het aanbod gelijk of iets groter is, maar de capaciteit daalt drastisch door meer afstand, lagere snelheid en meer remacties, heb je op hele korte termijn al files. Deze lossen alleen niet op, omdat de drukte blijft en erger wordt tot een uur of 9.00.

Overigens heb ik er zowel gister ochtend als gister avond 0 last van gehad op traject harderwijk-zwolle en retour.

Mogelijk gaan ook meer mensen met de eigen auto ipv het OV te pakken ivm vervoer naar het transferium waar je ook vaak met de fiets moet en dus nat wordt...

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 20:20

Domino

30 Watts and overheating...

[...]

Wat is een paar kilometer? Ik zit ruim een uur op de fiets naar het werk.
Mag ik dan wel een ander vervoersmiddel pakken?

Ik zou graag gaan fietsen, is hartstikke gezond. Maar helaas zit ik vast in een stramien qua tijd, zoals veel mensen met jonge(re) kinderen. Naar school halen/brengen, sporten, noem maar op.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• gerre1
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15-06 15:54
[...]

Ik moet zelf ook 50 km enkel. In de zomer rijd ik zoveel mogelijk met de fiets maar nu is het idd te nat en te donker.
Misschien is een speed speed pedelec iets voor jou? Je zal op max 80 km enkel wonen? (40min@120km/u) Met die speed pedelec ben je er op max 2 uur ;) nog sneller als het openbaar vervoer.

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16:43
Wij fietsen al een jaar of wat op en neer naar de school van onze kinderen een dorp verderop, terwijl we zwaaien naar de mensen die in de file staan voor de school om de hoek.

5 min later komen we in het dorp van de school ouders tegen die nota bene in de straat van de school wonen en alsnog met de auto 200 meter rijden.

Er zit gewoon geen ene logica achter het ‘in de auto kruipen’. Ouders reageren ook verbaasd ‘oh ja je kunt ook met de fiets natuurlijk, maar dat is wel een gedoe he?’.

Een gedoe?

Enfin, ben ook automobilist maar het default gedrag van velen is zo bizar.

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• Joris748
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 19:54
DataGhost schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:23:
[...]

Als je maar een paar km ver hoeft pak je een binnenweg of sluipweg. Ik zou wel uitkijken met de file inrijden als ik weet dat ik niet ver hoef, zodat ik het risico vermijd dat mijn reistijd 10x zo lang is. Mensen gaan echt niet voor hun lol in de file staan. Als ze ergens heen moeten wat fietsbaar is hoeven ze niet over de snelweg, en als het wel ver genoeg weg is had het weer niets uitgemaakt.
Als de snelweg om de 2.5 km een afslag heeft, dan zit er veel lokaal verkeer op de snelweg. Mensen die op basis van de afstand best de fiets kunnen pakken.

Als er vervolgens geen goede secundaire verbindingen zijn, slipt alles snel dicht. Een 60 km weg heeft een veel lagere capaciteit, dan een snelweg met langzaamrijdend verkeer.

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

[...]

Dus mensen moeten op de fiets zodat jij comfortabel met de auto naar je werk kunt.

nu al een geniaal topic _O- :')

• -tom-562
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20:42

-tom-562

Oliesjeik

Ah, goede tip. Ik zal tegen mijn vriendin zeggen of ze morgen 45 km enkele reis wil fietsen

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

• 3dfx
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:29:
Ah, goede tip. Ik zal tegen mijn vriendin zeggen of ze morgen 45 km enkele reis wil fietsen
Hoezo enkele reis? Ben je haar zat dan?
:+

• Gomez12
  • Laatst online: 01-04 12:22
[...]
Please, neem gewoon de fiets elke dag en ga niet zitten janken dat anderen zich moeten aanpassen.

• alki
  • Laatst online: 10:18
Denk ook dat het een kwestie van wennen is voor iedereen, Het slechte weer/zicht vroege duisternis. Je zult zien dat het over 2 weken ineens een stuk beter gaat met slecht weer

• Audiowaste
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 12:09
Ik ga iedere dag met de fiets naar het werk. Wat mij stoort zijn de mensen die met slecht weer met de auto gaan maar zodra er een zonnestraaltje doorkomt, gelijk de fiets pakken.

Dan gaan ze met 10 km per uur op het midden van het fietspad fietsen, dat hindert mij om snel naar het werk te gaan. Dus beste automobilisten, pak ook bij goed weer lekker de auto in plaats van mij te hinderen.

Stadia ID: Gannicus

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 17:56
alki schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:46:
Denk ook dat het een kwestie van wennen is voor iedereen, Het slechte weer/zicht vroege duisternis. Je zult zien dat het over 2 weken ineens een stuk beter gaat met slecht weer
Dat en een combinatie dat veel mensen gewoon niet normaal kunnen autorijden. Zeker in de spits is afleiding telefoongebruik echt een groot probleem. Met de regen en duisternis gaan mensen niet minder hard rijden, maar vele harder remmen, gevolg meer en grotere harmonicafile's op de snelweg.

Daarnaast zijn er in de file tegenwoordig ook veel meer ongelukken, ja in de file. Ik kom er elke dag minstens 2 tegen, kop-staart botsingen omdat mensen de krant lezen, op de telefoon zitten of zelfs de nagels lakken achter het stuur :o En dan duren die files alleen maar langer. Als je al dat volk gewoon minimaal voor 5 jaar van de weg haalt bij zo'n overtreding en meer mensen een slip/slecht weer rij cursus zouden gaan doen dan pas zal de doorstroming wat verbeteren met deze omstandigheden.

HD4Life @ Full-HD

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:46

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

je blijft maar voorbijgaan aan het punt dat iedereen maakt. Als jij op de snelweg filevorming hebt dan is de kans zeer klein dat die mensen op andere dagen de fiets zouden nemen. De snelwegen dienen over het algemeen niet voor lokaal verkeer en de meeste mensen die dagelijks met de fiets gaan pedellen er ook door als het regent. Daarnaast passen mensen hun rijgedrag niet aan tijdens de regen waardoor ze veel te dicht op elkaar gaan rijden, te vaak op die rem gaan staan en zo de filevorming in de hand werken.

Neen, het is niet zoveel drukker op regenachtige dagen, we rijden gewoon te slecht op die dagen.

En hoewel ik zelf zowat 100km van mijn voordeur werk, ben ik geen deel van het fileprobleem.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

aljooge schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 05:15:
[...]

Als je je prioriteiten goed legt is er altijd een keuze. Blijkbaar verkies jij leuk werk boven het kunnen fietsen naar je werk. En met jou velen. Dus dan moet je ook niet doen alsof je boter op je hoofd hebt en de kennelijke schuld / oplossing bij anderen leggen.

Verder doe ik momenteel 1,5 uur enkele reis naar mijn werk. En daar kies ik ook bewust voor omdat die klus zo gaaf is en ik dat gewoon echt graag wil doen.

Nou jij weer zou ik zeggen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• lolgast
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20:34
@aljooge Wat een gezever in de ruimte zeg. Ik rij voor mijn werk ook elke dag 125km heen, 125km terug. Iedereen in de auto betaalt daar wegenbelasting voor, dus volgens mij hebben ze allemaal het recht om jouw te treiteren.

Stel je niet aan. Zoek ander werk, verhuis, of stop met zeuren en zet een goede cd aan in de auto.

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:55

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Of probeer je werktijden aan te passen. De wegen hebben genoeg capaciteit op de paar piekmomenten na. Dit kan niet iedereen doen uiteraard.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

• cactusman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hann1BaL schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 09:24:
Of probeer je werktijden aan te passen. De wegen hebben genoeg capaciteit op de paar piekmomenten na. Dit kan niet iedereen doen uiteraard.
jip werkt prima ik werk 07:00 -> 15:00 en sta zelden of nooit in de file....

euhmmmm

• Bezulba
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:24

Bezulba

Formerly known as Eendje

Grappig hoe de veroorzakers van de problemen zichzelf nooit een probleem vinden maar het is altijd de ander.

blup

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
[...]

Goed verhaal jongen... want de rest van die auto's kunnen dat wel? Hoe bepaal jij dat?

Regen veroorzaakt niet dat er ineens meer auto's komen. Regen zorgt ervoor dat mensen langzamer gaan rijden omdat ze bang zijn dat er wat gebeurt, daarom gebeuren er juist meer ongelukken, daarom heb je meer files... dat is echt niet die paar auto's extra die dat veroorzaken.

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 19:21
Nou, ik fiets dus bijna elke dag naar mijn werk maar heb gisteren de auto gepakt. Enkele reis is voor mij 7,5km en ja, dat had ook met een regenpak gekund. Maar hey, ik heb gewoon een auto voor de deur staan welke 6 van de 7 dagen niets doet en waar ik wel de volle mep motorrijtuigenbelasting over betaal. Als het weer dan echt slecht is neem ik de auto. Mijn buurman maakt praktisch dezelfde route (werkt 200 meter van mijn werkgever) en neemt dagelijks de auto. Zo zijn er meer waar ik elke dag langs kom op zowel woon- als werk adres. Ik voel mij totaal niet bezwaard om bij slecht weer eens de auto te pakken. Er zijn er genoeg die dat dagelijks doen.

Maar goed, omdat ik dan toch al met de auto was ben ik na het werk nog even naar de Lidl inkopen gaan doen. Die ligt niet in mijn woonplaats. Doe ik ook vaker op de fiets met 4 fietstassen maar is met de auto toch handiger.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 15:29
@GH45T Ik weet niet hoe de band met je buurman is, maar ooit eens carpoolen overwogen in dat soort situaties? TS blij, jij blij.

[Voor 9% gewijzigd door Nat-Water op 31-10-2018 09:47]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Toch nog 10 uur te lang open gestaan... Een rant als topic is niet helemaal de bedoeling
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True