Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

IP Security camera (Wi-Fi) advies nodig

Pagina: 1
Acties:

• BramCoding
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-05 12:34
Hey allemaal,

voor een project in school zouden we een IP-camera willen monteren en de datastream uitlezen op een eigen gemaakte webapplicatie. Dit zou binnen hetzelfde netwerk gebeuren.

Vereiste is dus dat de camera kan verbinden met een Wi-Fi netwerk, maar ik weet niet zeker of eender welke security camera zomaar toelaat om de datastream uit te lezen en te gebruiken waar je maar wil.
Sommige camera's komen met ondersteunde applicatie (om bvb op je tablet of gsm het camerabeeld te zien) maar dan zou ik dus verwachten dat je dit beeld niet kan opvragen voor je eigen applicaties.

Dus samengevat: connectie via Wi-Fi en vrij uitleesbare videobeelden voor eigen applicatie

Iemand hier ervaring mee, waar ik best op let?

Alvast bedankt!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 22:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Budget?

Bijna elke camera heeft een RSTP-stream en daar kan je dus gewoon tegenaan programmeren. Dat is ook de manier waardoor bijvoorbeeld Synology Surveillance Station werkt met heleboel merken camera's.

Had je al een camera op het oog maar heb je specifieke vragen over de system specs?

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• BramCoding
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 19-05 12:34
MAX3400 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:09:
Budget?

Bijna elke camera heeft een RSTP-stream en daar kan je dus gewoon tegenaan programmeren. Dat is ook de manier waardoor bijvoorbeeld Synology Surveillance Station werkt met heleboel merken camera's.

Had je al een camera op het oog maar heb je specifieke vragen over de system specs?
Budget is zo goedkoop mogelijk aangezien dit een projectje is en dit maar als prototyping onderdeel zou dienen. Het mag dus bijvoorbeeld 720p zijn ipv 1080p.

Ik had nog niets op het oog, omdat ik door het bomen het bos niet meer zag. Heel veel merken, heel veel priceranges..

Belangrijkste zal dus zijn om op RSTP-stream mogelijkheid te gaan filteren, gok ik?

EDIT: je bedoelt waarschijnlijk het RTSP (Real time streaming protocol)?

[Voor 4% gewijzigd door BramCoding op 30-10-2018 22:14. Reden: RTSP ipv RSTP]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True